Het wordt steeds gekker!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 15:27

Naz, je schrijft dat hij het paard op proef heeft. Is het niet stiekem een verkooptruc van de verkopers van het paard? Als het paard een beetje stug in de mond is, of zich erg sterk maakt, loopt hij op s&t vaak lekkerder. (misschien heeft hij nooit met een gewoon bit op dat paard gereden?) Dit wijst er imo alleen op dat het paard niet 100% voor elkaar is, anders is hij op een trensje ook goed te rijden. Ik zou die jongen echt adviseren om een keer met een trensje te rijden in de proeftijd (mocht hij ambitie hebben om ooit te gaan starten) dan merkt hij het vanzelf wat het paard doet met een gewoon bitje!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 15:37

Mariska: hij heeft het paard nog helemaal niet op trens gereden. Ook niet toen hij voor het eerst bij het paard ging kijken, vind ik ook een beetje raar. Het lijkt mij ook verstandig dat ie eens een trens gaat proberen, om al eerder genoemde redenen want ik denk wel dat hij wil gaan starten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 15:37

ik raad je aan om de andere kant op te kijken, want je ergert je er alleen maar aan zonder echt bij machte te zijn om er iets aan te doen. Maar dit doet me denken aan een andere topic, van Fsoudan, http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=40019.
Daar werd ook al aangekaart dat mensen niet altijd weten waarom ze iets doen, ergens mee bezig zijn omdat ze denken omdat het zo hoort, maar het niet begrijpen. En dat is nu juist zo belangrijk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 17:41

Ik vind het ook belachelijk dat hij met st&tr rijdt...
OMDAT hij een verkeerd argument gebruikt!

Een fatsoenlijk Z paard zal toch voor elkaar moeten zijn op een trens, dus OF het paard is finaal in elkaar getrokken OF de ruiter heeft te weinig gevoel om het paard op een trens voor elkaar te krijgen dus trekt hij hem maar met de stang in elkaar.

Volgens mij zijn alleen deze twee opties mogelijk.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 19:38

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik kijk er net zo tegen aan als Margreet en Sjuimpje(en misschien nog wel anderen!)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 21:24

Op de manege heeft iedereen het er dus ook over... Een aantal mensen hebben het ook tegen hem gezegd, maar hij trekt zich er niks van aan. Ok, dan moet ie het ook maar lekker zelf weten Lips are sealed

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 22:02

mariska schreef:
Is het niet stiekem een verkooptruc van de verkopers van het paard?


Ik zou dus nooit mijn paard door een onbekende met stang en trens laten rijden, dus dat paard moet wel echt op een verkeerde manier gereden zijn.
Zelfs al zou ik mijn paard willen verkopen, dan moeten er toch echt geen beginners met stang en trens ideeen aankomen.
Ik zou hem dan ook voorrijden met een gewone trens zodat ze daarna op diezelfde trens kunnen voelen of wat voor hen is.