de Kraan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-05 14:32

Hier is 'ie dan: de kraan die niet kan bevriezen!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze kraan is gegarandeerd vorstvrij tot -35 graden celsius. Wordt veel gebruikt in Canada.

Ik heb hem zelf ook, en mijn buurman ook. Hij bevalt uitstekend. Echt een aanrader!!!!!!!!

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:51

Wat kost dat moois Lachen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:52

Ik heb nog niet zo lang geleden ook niet bevriezende drinkbakken voor in de wei gezien... het water wat niet opgedronken wordt loopt ook weer weg dus ook altijd een schone drinkbak zonder stilstaand water (vooral in Amerika belangrijk i.v.m. West Nile Virus... in Europa helaas ook steeds verder oprukkend).
Zal es kijken of ik 'em nog kan vinden.
Wel ideaal dit soort oplossingen, scheelt een boel ergernis en lopen in de winter.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:54

Gevonden: http://www.horsedrinker.com/
Niet echt goedkoop, maar goed, dan heb je ook wel wat... Als ik een eigen stek had met een wei zou ik het wel waard vinden om zoiets te hebben staan. Zomer en winter schoon drinkwater voor de paardjes zonder enig werk...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-05 16:03

Ik weet het niet meer precies, maar ik dacht ong. €150.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:07

Dat is ook een heel mooi systeen. Het principe is idd gelijk.
Dat er geen stroom aan te pas komt vind ik wel een pré.


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:15

Voordeel van de drinkbak boven de kraan vind ik dat je nooit meer dat stilstaande water in bakken heb. Wordt binnen een paar dagen al goor. Ook 's winters het ijs uit de bakken hakken is geen pretje. Nu hebben wij niet zo heel strenge vorst hier, maar ik heb op een pensionstal gewerkt waar in elke paddock van die grote witte bakken stonden met dat gaas er omheen (ze worden ook vaak als hooivoerbak gebruikt) en daar heb je binnen een paar dagen algen e.d. in (en wat dacht je van alle kwijl die er in terecht komt!) en 's winters wat het een ramp om die bakken open te houden... Zo'n bak was nooit leeg omdat ze daar te diep voor waren en dus werden ze zelden schoon gemaakt. Af en toe zo'n waterzuiveringstablet er in... vond ik ook nooit zo'n lekker idee.
Vooral als je meer paarden te wateren hebt lijkt me het echt de investering waard. Kijk eens op de pagina van 'installatie... 1 zo'n bak in de kruising van 4 paddocks... ideaal toch!
Die kraan is handig voor andere dingen, maar als je't voor watergeven van de paarden hebt, moet je toch nog blijven lopen én bakken schrobben/ijs hakken... 't Is wel een stuk goedkoper natuurlijk, maar de enorme werkbesparing zou mij dan wel weer wat waard zijn.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-05 16:20

Ik heb 'm met een gardenakoppeling verbonden met een automatische waterbak. 's winters doe ik de kraan 's avonds dicht want dan staan ze toch binnen en overdag open, mits het geen 15 graden vriest natuurlijk.
Maar die drinkbakken vind ik ook wel wat.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:26

Ja, toen ik ze de eerste keer zag vond ik ze al geweldig. Echt, als ik m'n eigen stek had, was dat één van m'n eerste investeringen.
Ik ken een aantal Amerikanen die er een hebben (of meerdere) en ze zijn er stuk voor stuk helemaal weg van. Daar zitten ook mensen bij die hem niet zozeer vanwege de vorstbestendigheid hebben, maar ook vanwege het systeem dat het water weer weg loopt. Daar is dat natuurlijk vooral belangrijk i.v.m. West Nile, maar ook vanuit hygiëne-oogpunt een groot pluspunt. De testimonials op de site zijn echt niet overdreven.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:37

Het zijn idd handige dingen als je helemaal vanaf nul een stal gaat opzetten, maar als je al iets hebt staan vervang je het niet 1-2-3.
Verder moet je je afvragen vanaf hoeveel paarden het zijn geld gaat opbrengen. Zo heel veel vorstdagen hebben we nu ook weer niet hier.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:42

Zoals ik al zei vind ik persoonlijk het hygienische aspect van de bakken minstens zo positief. Lees het verhaal over West Nile maar eens waar bovenaan de homepage naar gelinkt wordt... over muggenlarven in stilstaand water. Nu hebben wij (nog) geen West Nile, maar muggen en bijv. Culicovliegjes (zomerexceem!) hebben we wel en ook die planten zich in stilstaand water voor. En heb je wel eens gezien wat voor algenlaag er in een waterbak zit als die 's zomers een paar dagen niet schoongemaakt wordt?

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:36

is dit een western kraan Cool Haha!

Kinkie je was mn alles R.I.P lieve clown [IM] Dag lief vriendje van me.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: de Kraan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-05 16:00

Ja, hihihi.... Nee hoor, maar er was iemand hier die er naar vroeg. Er mag wel een link naar een andere catagorie.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Rebecca, AndreaB, anjali, ardanwan, fleurtjeuh, Jet, Mews, Natasja22, pearlie, Pellelilly, Rijsa, sasja0705, sterregoud, tjee, Wopkebrok en 131 bezoekers