Vraagje over paard Mathijs van asten

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Desiree

Vraagje over paard Mathijs van asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 14:55

Ik zag hem laatst op een foto in Paard en Sport op een vosmerrie geloof ik, Piquette heette ze. Weet iemand de afstamming van deze merrie?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 15:00

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 15:07

Wanroij - Tijdens het Masterspringen in Wanroij onstond afgelopen zondag een bijzonder spannende strijd. Na vier rondes bleven drie combinaties over voor de barrage. De hindernissen waren inmiddels tot een hoogte van 1.70m opgetrokken. Leon Thijssen ging als eerste vlot rond. De tweede starter Ernst Kwint had geen antwoord hierop en nam onderweg drie balken mee. Als laatste starter kwam Matthijs van Asten in de ring met de Pilot-dochter Piquette. Het werd heel spannend want het beloofde een snelle tijd te worden en pas in de laatste wending pakte Van Asten de tijdswinst die hem het oranje lint bezorgde.

Een mooi resultaat voor de 10-jarige Piquette, die in eigendom is van Floris van Leuken uit Rijswijk. Piquette (v. Pilot x Paradox) loopt pas drie jaar in de sport, en werd dit jaar ondermeer 7e in de grote prijs van Wierden. Ze wordt nu op 1.35m niveau uitgebracht door haar vaste ruiter Matthijs van Asten. Voor haar carriere als springpaard heeft ze ondermeer een veulen van Zeus gehad, dat geƫxporteerd is naar Italiƫ. Om de sportcarriere voorrang te geven besloot Van Leuken vorig jaar om embrio transplantantie toe te passen. Een hengstveulen van Stakato was dit voorjaar het resultaat.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 15:08

Bedankt voor je antwoord, ben gelijk wezen kijken. Ik heb een Piquette gekend die heel sterk op deze merrie leek maar volgens mij was dat een Hedjaz.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie