Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 14:30

Zilly schreef:
Enne voor alle mensen die het niet netjes van mij vinden dat ik dit verhaal op bokt zet: Ik heb geen namen genoemd in dit bericht, en ook geen stalnaam. Dat de mensen rondom Zoetermeer weten over welke stal ik het het, tsja het zij zo.


Inderdaad, Zilly. De mensen uit Zoetermeer weten toch wel waar het over gaat, de "tam tam" gaat nu eenmaal erg snel. Balen voor je, maar wel gezellig dat ze bij ons op stal komt te staan. Ben heel benieuwd.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:15

maroes schreef:
Voor jezelf is het jammer ja,maar voor hun een drama!


Daar ben ik het wel mee eens ja. Kijk, voor jou is het natuurlijk alles behalve leuk, maar denk ook even aan de eigenaren. Die doen dit allemaal ook helemaal niet voor de lol (het bedrijf verkopen bedoel ik dan Knipoog).

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:09

Tja, het gaat er niet zozeer om wat er op bokt wordt gezegd, maar meer de manier waarop. Maar goed, nogmaals, het is niet netjes dat je niet bent ingelicht. Dat is gewoon balen. Maar goed, je paardje is in ieder geval de hele zomer van voldoende weidegang voorzien. En dat is toch wel het allerbelangrijkste!!!

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 14:35

Ja, ik heb er ook geen zin in dat dit topic een welles/nietes topic wordt. Ik ben inderdaad blij dat mijn paard een nieuwe plek heeft.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:31

YoenLo schreef:
Echt vervelend voor je. Schiet niet op met de stallen rondom Zoetermeer ...Maar wel heel leuk dat Zarina nu naar Stompwijk komt !!


Erg he? Boos! 1 Grote puinzooi...

Manegerie is 3x niks meer en lijkt ook niet dat dat nog wat wordt..
Die stal waar Gracy eerst stond (stal zonder naam Tong uitsteken) moest de boel sluiten vanwege bestemmingsplan, dat is vlakbij V D Akker... Nou ook die was dus einde verhaal...

Fijn dat je bij de Groene Meer terecht kon Lachen

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:11

En helaas is dit niet de enige...

Er zullen er de komende jaren nog meer komen, met de plannen van de gemeente Zoetermeer, waarvan de vergunningen (achteraf) worden ingetrokken...

Dus als je in/rond Zoetermeer staat is het raadzaam de gemeentelijke besluiten e.d. in de gaten te houden, want je kunt gewoon in de krant of op het gemeentehuis zien wat er aan de hand is...

Een gewaarschuwd mens...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:03

He Tamaar (nadiene) jij stond toch ook bij de Meerpolderweg??? Ben je daar inmiddels weg? Of sta je daar nogsteeds?

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 09:06

Ja, ik hoor inderdaad ook wel meer over bepaalde stallen, vind het wel erg jammer hoor !!!

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:45

Ik wordt nu wel erg benieuwd naar de 'geruchten' Clown Schijnheilig
Wat voor plannen heeft de gemeente nog meer dan, behalve deze stal en het Noord Aa ?
De gemeente is lekker bezig zeg

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:13

Ik sta er nog, maar weet niet hoelang nog.

In mijn zoektocht naar andere stallen, kwam ik er achter dat er meer (vaak privé) stallen met dezelfde problemen zijn.

Maroush heb je niets gehoord van het nieuwe recreatie-gebied dat wordt gerealiseerd tussen Zoetermeer-Leidschendam?
Daar lopen al jaren geschillen over,
Het nieuwe te realiseren Stilte-gebied tussen Benthuizen-Zoetermeer geeft ook de nodige problemen en
de plannen voor de RZG-driehoek (Rotterdam-Zoetermeer-Gouda) zullen ook nog wel wat stof doen opwaaien, dit wordt nl gereserveerd voor woningbouw, waardoor er ook weer diverse bedrijven in het nauw worden gedreven.

Deze 'geruchten' zijn dus toekomstplannen die gemaakt zijn door gemeenten en provincie's en worden gerealiseerd tussen nu en ca 2030.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:19

Citaat:
Maroush heb je niets gehoord van het nieuwe recreatie-gebied dat wordt gerealiseerd tussen Zoetermeer-Leidschendam?


Dat is bij de driemanspolder of zo. Ik weet wel dat de boerderijen/huizen daar hun land in hebben moeten leveren, zodat het onder water kan worden gezet. Ze maken er zelfs ruiterpaden in, maar de stallen (aan de andere kant van de weg) in de buurt moeten allemaal sluiten.... waar slaat nou dat op???

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 11:20

Precies, daarom neem ik geen risico meer om mijn paard op een privestal te zetten, daar begin ik niet meer aan.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:32

Jeetje.. was een gedoe allemaal rond dat Zmeer johh...

Dus het gebied tussen Noord Aa/Benthuizen wordt natuurgebied?
En gebied Leidschendam/Zoetermeer...
En RZG- Hmm Daar komen dus woningen...

Zoetermeer is echt zoetermeer niet meer gewoon. Net als dat gekke grote Oosterheem ( waarvan ik had verwacht dat er daar nog wel nieuwe stal/manege zou komen, aangezien de andere 2 maneges veeeer weg ligge..)

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:44

Pfft ... wist ik allemaal niet Clown
Waar Maroes staat gaan ze nu juist uitbreiden (mét vergunning), maar volgens mij is dat ook een beetje tussen zoetermeer en leidschendam (of ligt leidschendam niet bij leiden Cool ).
Welke stallen kunnen er wél zeker weten blijven staan dan eigenlijk ?

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:48

Wat een gezeik allemaal joh, wist helemaal niet dat er nog meer stallen weg moesten Boos! Ik hoop dat mijn paard wel mag blijven staan waar die nu staat (stompwijkseweg), maar het land grenst wel aan het land van vd akker en die is opgeheven.

Geloof dat ik maar naar de veluwe ga verhuizen, hebben ze vast niet zoveel plannen als hier in de buurt Scheve mond

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 11:51

Maroesh, dat eh is absoluut geen leidschendam hoor ::D

Tsja allemaal gezeur, ik hoop maar dat ze niet in Stompwijk komen zeuren Boos!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:52

_Michelle_ schreef:
Wat een gezeik allemaal joh, wist helemaal niet dat er nog meer stallen weg moesten Boos! Ik hoop dat mijn paard wel mag blijven staan waar die nu staat (stompwijkseweg), maar het land grenst wel aan het land van vd akker en die is opgeheven.


Volgens mij mag je tot een bepaald aantal paarden vergunningsvrij een pensionstal hebben of ben ik nou gek... Nou ja, bij vd Akker moest ook iedereen weg, dus misschien ben ik wel gek. Weet iemand hoe dat zit?

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:59

Tessebes schreef:
_Michelle_ schreef:
Wat een gezeik allemaal joh, wist helemaal niet dat er nog meer stallen weg moesten Boos! Ik hoop dat mijn paard wel mag blijven staan waar die nu staat (stompwijkseweg), maar het land grenst wel aan het land van vd akker en die is opgeheven.


Volgens mij mag je tot een bepaald aantal paarden vergunningsvrij een pensionstal hebben of ben ik nou gek... Nou ja, bij vd Akker moest ook iedereen weg, dus misschien ben ik wel gek. Weet iemand hoe dat zit?


Voor een pensionstal moet je altijd een vergunning hebben. Je mag een bepaald aantal paarden als particulier hebben (ik dacht 4 of 5), maar dat is dan als privepersoon en niet bedrijfsmatig. Zodra je bedrijfsmatig (lees: je krijgt er geld voor) paarden gaat stallen moet je verschillende vergunningen hebben. Bij veel stallen in de omgeving van Zoetermeer heb ik grote twijfels of ze wel over alle vereiste vergunningen beschikken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:05

Ok, ik begrijp het... stom gedoe. Boos!
Op die manier zullen de prijzen waarschijnlijk in de toekomst ook wel opgedreven worden.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:12

Het is eigenlijk heel simpel. Per ingeschreven persoon op een woonadres mag je 4 paarden houden ofzoiets. Nou de mensen die stallen verhuren (particulier) die zijn daarvan op de hoogte en verhuren de stallen in de veronderstelling dat er niets aan het handje is. Maar dat is dus niet zo !!! Voor de verhuur van stallen moet je andere vergunningen hebben. En dat hebben de meeste niet.
En ik denk dat je gelijk hebt Tessebes, de prijzen zullen alleen maar stijgen bij de stallen die wel een vergunning hebben, want ze kunnen het dan gewoon zo doen, omdat er niets anders in de buurt is !!!

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:21

[quote="Zilly"]Maroesh, dat eh is absoluut geen leidschendam hoor ::D
[quote]

Whaha, weet er weer lekker veel van Tong uitsteken Maargoed, wel beter Lachen Ik neem aan dat ze sowieso niet komen zeuren als ze nu nog een vergunning afgeven ...

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:24

Je weet het maar nooit, maarre hebben ze nou eindelijk die vergunning bij jou op stal, want ze zeggen het al zooooo lang, maar tot nu toe is er niets veranderd.
Ik vind trouwens wel dat als de prijs nóg meer omhoog gaat dat jou stal wel erg duur wordt voor een stal met alleen een buitenbak/longeerbak en een uutje in de wei Bloos

YoenLo

Berichten: 191
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Z'meer

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:24

Daarom blijf ik lekker staan waar ik nu sta ! Er komen lijkt wel steeds meer paarden bij en de stallen verdwijnen ...
Denk dat je heel blij moet zijn om nu op een leuke stal te staan die vergunningen heeft, die enigzins betaalbaar is, redelijk in de buurt ligt en belangrijk; waar jij en je paard het naar je zin hebben !!
Laatst bijgewerkt door YoenLo op 03-05-05 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:26

Ik denk dat hier in de omgeving meer stallen geen vergunning hebben dan wel. Denk dat je het ook wel een beetje zelf kan bedenken hoe het zit als je bij een boer staat die een paar stalletjes heeft (zoals ik dus Bloos ).

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Re: Wat ik nu toch meemaak, leuk hoor een eigen paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:27

Wat een gedoe zeg, met al die stallen Scheve mond .
Het paard van een vriendin van me staat daar nu ook, maar die staat normaal gesproken toch in Deurne, dus voor haar zal het wel geen al te grote problemen opleveren.