Mijn lieve, lieve paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Mijn lieve, lieve paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 15:22

Soms sta je gewoon versteld van je eigen paard, ook al meen je hem toch aardig te kennen. Afgelopen zondag maakte ik het volgende mee met Toon:

Eerst samen met Christa en Isard gedressuurd in de bak, ging erg goed en toen zadel af, hoofdstel af en zweetdeken op. We besloten om een stukje te gaan wandelen, lekker uitstappen en de paarden zien meteen weer eens wat anders dan de bak. Door het slechte weer hebben we de laatste weken geen buitenritten meer gemaakt, dus dit was wel weer even leuk voor de paardjes.

Vanaf de stal loopt een eigen weg, soort zand-/grindpad van ca. een kilometer lang richting een weggetje wat linksaf gewoon landweggetje is en rechtsaf alleen fietspad is. Nadat we het grindpad afgelopen waren besloten we nog even rechtsaf het fietspad op te wandelen totaan het bruggetje (ook ongeveer een kilometer of zo). Vlakbij het bruggetje ging Isard plotseling stilstaan en keek strak naar de brug. Wat bleek nou: er kwamen fietsers aan, hij zag alleen hun bewegende hoofden die vervolgens ineens boven die brug uitkwamen! Isard schrok zich wezenloos, draaide zich om en ging er in galop langs Toon vandoor. Christa kon hem met geen mogelijkheid meer houden en daar ging iesje: als een Zorro met wapperend zweetdek in een keurig handgalopje terug naar stal.... Frusty

Razendsnel bond ik het halstertouw om Toon's neus, want ik was niet van plan om hem ook te laten gaan. Toon was stomverbaasd over Isard's actie en keek hem ongerust na. Hij maakte zich enorm groot maar bleef bij me, zonder te proberen om zijn allerbeste vriend richting stal te volgen. Lovers Ik vond het heel bijzonder dat hij niet zijn kudde-instinct volgde, maar naast mij bleef lopen zonder dat ik aan het touw hoefde te hangen om hem te beletten achter zijn vriend aan te gaan!

Ik had dit nooit verwacht omdat Toon vaak de neiging heeft om met andere paarden mee te gaan. Wel een fijn idee hoor, met Kaminka was dit niet gelukt denk ik.... Haha!

GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 15:49

en hoe is het afgelopen? Is Isard terug naar stal gelopen? Wel een grappig verhaal! achteraf natuurlijk!
Maar je hebt wel een braaf paardje dan hoor! De meeste zouden idd mee gaan met de ander!! Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 16:02

Ja, Toon is echt een betrouwbare rots in de branding!

Isard was inderdaad naar stal teruggerend, daar opgevangen door stalgenoten en die probeerden hem weer het pad op te krijgen, maar dat zag hij toch niet meer zo zitten.... Haha! Christa probeerde hem onmiddellijk weer het pad af te krijgen maar hij rukte zich meteen weer los.

Dus heeft ze zijn hoofdstel omgedaan, longeersingel om, longeerlijn door bitring en dan aan de longeersingel vastgemaakt zodat ze hem om kan trekken, zweep mee en daar gingen ze.

Nadat ze hem even moest overtuigen dat hij er niet aan ontkwam om toch weer dat pad op en af te gaan, ging hij maar braaf met haar mee. Hij had echt even de bibbers, arme ziel!