Stelling; vervelende eigenschappen bij paarden....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Stelling; vervelende eigenschappen bij paarden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 18:08

...ben ik weleens benieuwd naar, wat vinden jullie nou vervelende eigenschappen van paarden ?
Ik vind het erg irritant als een paard mij in gaat halen als we door een hek heen moeten (Amulet zou dat dus ook nooit van z'n leven doen Haha! ).
ik hoor ook weleens van mensen dat ze happen erg irritant vinden en dat vind ik nou juist weer niet zo erg.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:08

Ik heb een hekel aan paarden die niet stilstaan met optuigen en poetsen.
Maar dat doet Pinky noooooit, die staat zo stil Schijnheilig

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:09

Wat mij het meeste irriteert?
Schuren met het hoofdstel na het rijden, erg vervelend ..

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 18:10

Pinky_girl schreef:
Ik heb een hekel aan paarden die niet stilstaan met optuigen en poetsen.
Maar dat doet Pinky noooooit, die staat zo stil Schijnheilig


Ja oke is ook erg vervelend, Amulet die loopt alleen weg als hij het hoofdstel al in heeft, die heeft zoiets van, ik ga alvast, kom je zo ?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:19

hahahha denk niet dat Pinky denkt, Ik ga vast werken kom je zo? Haha!
hahah vooral als je koude handen hebt ofzo en die kleine riempjes van het hoofdstel willen niet vast omdat die pony met zn hoofd staat te bewegen! }> Boos!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:20

Sefin kan niet stilstaan, vind ik heel vervelend...Indy is soms zo sloom dat ze gewoon niet doorloopt, en Homero is irri als je op wil stijgen, dan trekt ie de teugels uit je hand Boos!
Maar ach, verder zijn ze superlief, dus Lovers

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:22

Ja, dat wat jullie zeggen ook! Spot kan absoluut niet stilstaan, maar die heeft gelukkig nooit mij als schuurpaal gebruikt. Megan wel,die doet het heel erg Frusty Ik vind eigenlijk al dat lompe gedrag, nooit stilstaan, over je heen willen lopen vreselik irritant. Nou zou je je af kunnen vragen wat ik dan met Welsh Cobs moet Schijnheilig

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:24

Kloppen tegen de deur

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:38

Voedernijd (heeft Gipsy gelukkig helemaal geen last van Schijnheilig )
Luchtzuigen, weven etc.
Niet stil staan
Mij omver lopen
Dribbelen op de terugweg (doet Gipsy gelukkig ook helemaal niet Schijnheilig )
Bijten/trappen
Steigeren
Geen voetje willen geven (of niet alleen de voet, maar ook nog eens 300 kg extra gewicht erbij geven)
Mij als krabpaal gebruiken

Dus een hoop dingen die te maken hebben met opvoeding (niet allemaal) dus eigenlijk heb ik gewoon een hekel aan onopgevoede paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:39

Is dat niet wat je ze aanleert Verward
Door een hek in crossen dan cross ik hem toch vierkant terug.
niet stil staan dan wacht ik tot ie het wel kan.
schuuren met het hoofdstel af doen dan krijgt ie een knal voor zen kanis
Met bijten nog wat harder.

Sorry hoor maar dat heeft toch gewoon met opvoeding te maken
en daar ben je zelf bij.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:40

Niet stil staan met het hoofdstel omdoen...
niet stilstaan met opstijgen...
en schuren met het hoofdstel,...
en zijn schuimlippen aan mij afvegen!
Schijnheilig
maar verder Lovers

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:44

runningkawa schreef:
Sorry hoor maar dat heeft toch gewoon met opvoeding te maken
en daar ben je zelf bij.


Precies dat zei ik ook al.
Dus ik heb eigenlijk vooral een hekel aan (andermans) onopgevoede paarden!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:46

Onopgevoede paarden die van particulieren komen! Dat soort paarden kom ik regelmatig tegen. Kunnen de paarden nix aan doen, wel de mensen die hem opgevoed hebben. Al dat gemiep wat ik nu lees heeft met opvoeding te maken en zo te horen zijn jullie paarden dat neit!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 19:04

ja dah dah dah....oke dus de paarden van iedereen die hier gereageerd heeft zijn onopgevoed ?
Dan zal ik jullie even uit de droom helpen, in mijn ogen is Amulet prima opgevoed, de vraag was alleen wat vinden jullie vervelende eigenschappen, niet of ik (of de anderen die normaal gereageerd hebben) mijn paard wel of niet goed heb opgevoed.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:06

Pompidou is dus ook totaal niet streng opgevoed!!!!! Frusty
Ze snapte niet dat ze stil moet staan als ik ook stil sta. Dan wilt ze blijven lopen etc. Nou ik wacht echt net zo lang tot ze stilstaat. Een harde ruk aan het touw is meestal genoeg... }>
Ook je willen inhalen als je met haar aan het halster loopt, vind ik dus absoluut niet kunnen. Dan krijgt ze een ruk aan het touw, en gaan we even stilstaan, totdat ze zich kan gedragen.

Ook met een dek opdoen, wilt ze de stal uithollen, nou ik heb echt heel streng moeten zijn, en vooral heel duidelijk. Maar het is eindelijk zover dat ze snapt dat ze moet stilstaan.

Ik ben echt volop aan het opvoeden, en das een zware klus met een paard van 4,5 die vroeger denk ik alles mocht... *LOL*

Ik moet zeggen dat ze me wel steeds meer respecteerd, en echt gek op me is. Ze weet dondergoed dat ik de dienst uitmaak.
Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:08

neuh, ik zeg niet dat alle boktpaarden niet opgevoed zijn, maar wat ik hier boven lees heeft toch echt met opvoeding te maken! Ik weet ook van bepaalde boktpaarden dat ze heel goed opgevoed zijn maar sommige zijn het gewoon niet als ik het zo hoor!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 19:11

Steef schreef:
neuh, ik zeg niet dat alle boktpaarden niet opgevoed zijn, maar wat ik hier boven lees heeft toch echt met opvoeding te maken! Ik weet ook van bepaalde boktpaarden dat ze heel goed opgevoed zijn maar sommige zijn het gewoon niet als ik het zo hoor!


Hmm maar ik lees het bij jou een beetje van "jullie hebben je paarden niet goed opgevoed" misschien komen die paarden wel zo bij de vorige eigenaars vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:17

Dan word het hard tijd dat je de fouten van de vorige eigenaar oplost.
net zoals anneke zegt.
En een paar weekjes consuquent blijven en er is heel veel veranderd.
Hoeft geen maanden te duren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-02 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:17

Steef schreef:
neuh, ik zeg niet dat alle boktpaarden niet opgevoed zijn, maar wat ik hier boven lees heeft toch echt met opvoeding te maken! Ik weet ook van bepaalde boktpaarden dat ze heel goed opgevoed zijn maar sommige zijn het gewoon niet als ik het zo hoor!


Als dit (mede) op Pinky slaat, zal ik je even uit de droom helpen. Ik heb Pinky zelf opgevoed. Niet te soft. Hij luisterd ook naar ontzettend veel dingen maar hij heeft een hekel aan stilstaan als ik hem poets (heeft een hekel aan poetsen) en optuigen. Ik ben zo vaak ontzettend streng geweest als hij niet stil stond (en echt hardhandig ook, echt niet alleen Pinky foei) maar hij heeft er gewoon een ontzettende hekel aan...
Ik zet hem tot bijna op zijn neus vast. Eten geven (hooi bv) doe ik niet want dat hoeft niet normaal te zijn. en hij krijgt een tik als hij niet stilstaat. Toch doet hij het (2,5 jaar later) nogsteeds... Stilstaan zonder poetsen is overigens geen probleem.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:17

wat ik irri vind aan Flair

- buik heel erg uitzetten met aansingelen
- niet stilstaan bij het poetsen
- bij het afzadelen (ik haal altijd als eerste mijn zadel eraf) gaat ze met haar bit in eten terwijl ze weet dat ze dat niet mag.
- het etteren met haar buurpaard, dan gaan ze met hun hoofden in elkaars stal en maar gillen en in de lucht happen, al blijven ze met hun hoofden in hun eigen stal is er niks aan de hand.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 19:21

runningkawa schreef:
Dan word het hard tijd dat je de fouten van de vorige eigenaar oplost.
net zoals anneke zegt.
En een paar weekjes consuquent blijven en er is heel veel veranderd.
Hoeft geen maanden te duren.


Ooh ik ben het ook wel met jullie eens dat je een paard gewoon goed op moet voeden, zoals stilstaan etc. maar ik vind natuurlijk andere dingen belangrijk aan de opvoeding dan jullie (tenminste dat neem ik aan Haha! ).

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:29

Moet ik het toch even met Kim (Pinky-Kim) eens zijn..zal wel aan het ras liggen dan. Ik ben echt niet watjesachtig met Spot, tegenwoordig niet meer tenminste, als zij over me heen loopt krijgt ze een flinke lel waarvan ze vaak ook de lucht in vliegt, maar dat betekent niet dat ze het de volgende keer niet weer doet. Het verbetert wel,maar langzaam, ze is gewoon verschrikkelijk lomp en eigenwijs, en ook niet altijd de slimste...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:29

Ik weet idd niet wat jij belangrijk vind.
Maar ik mag in de carnavals vakantie weer 2 paarden van kennisen buiten zetten. Ik heb er echt geen zin in het is dat ik die mensen er mee help zodat ze ook eens weg kunnen.
Die beesten stormen al de stal uit als ie pas 10 cm open staat.
De eigenaarresse heeft al eens een deur op zich gehad.
Is al eens overhoop gelopen en had dus een gebroken voet.
En doordat het paard een keer naar buiten stormde en haar ook nog een een kopstooto gaf had ze een hersenschudding en 7 hechtingen boven haar wenkbrauw.
Das maar ff een voorbeeld knol.
levensgevaarlijk toch.
En het is heel raar maar na 2 dagen dat ik er ben geweest blijft ie in zijn stal staan zonder te drammen. Haha!
Ik ben idd wel eens streng maar dat is puur voor veiligheid
voor mij maar ook voor het paard.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:32

Draaien bij het poetsen( als ik hem lang vastzet)
schrapen als ik wegloop

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:33

Bijten en draaien tijdens het aansingelen.

En natuurlijk heeft Guus heel erge voer nijd.

Niet naar mij,maar wel naar andere kinderen en paarden.