Meisje wat gisteren gevallen was ligt nog in het ziekenhuis

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Meisje wat gisteren gevallen was ligt nog in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:49

zie ook halverwege het verhaal op: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Gisteren is er dus een jonge vrouw (ca. 24 schat ik) met een paard gevallen en ze bleef best lang bewusteloos. Ze is afgevoerd naar het ziekenhuis en daar bleek met een CT-scan dat ze bloed tussen haar hersenvlies heeft zitten. Ze wisten niet of dat dat door de val kwam of dat het er al zat. Vandaag gingen ze haar verder onderzoekn. Ik vind het maar eng klinken. Ze heeft iig een zware hersenschudding.
Ik hoop echt dat dat bloed niks voorstelt en ze zo weer thuis is.
Ze droeg een goede cap dus moet je nagaan hoe het er anders had uitgezien.
Echt akelig, ik kan het beeld van hoe ze gisteren op een brancard de ambulance in ging niet goed uit mijn hoofd zetten.
Het is juist zo'n aardige meid op wie je altijd kan rekenen en die nooit stomme dingen doet. Ze had het paardje van te voren ook nog gelongeerd maar hij is gewoon ergens van geschrokken en toen gestruikeld (was nog een heel jong beestje wat pas net in training is).

Ik hoop maar vanavond op de manege te horen dat het allemaal goed met haar komt.

Heeft iemand van jullie ervaring met bloed tussen het hersenvlies?


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 19:10

Ik heb het als 6-jarig kind gehad na een val in het zwembad. Wat ik me er zelf nog van kan herinneren is dat ik een aantal dagen plat op mijn rug moest blijven liggen en dat er van tijd tot tijd oordruppels in mijn oor werden gedaan. Heb jarenlang een fobie voor oordruppels gehad daardoor.
Met mij is het weer helemaal goedgekomen, ik hoop dat dat ook zo zal zijn voor die vrouw bij jullie op de manege.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:53

Vandaag is een vriendin (die met de gebroken hand)op onderzoek uit geweest in het ziekenhuis.
Ze moet inderdaad plat blijven liggen en dan zal het wel weer goed komen. Ze zal nog wel even last houden van haar hersenschudding maar die bloeding trekt wel weg als ze maar plat blijft liggen.
De arts zei nog dat ze er zonder cap sowieso niet meer was geweest. Echt een eng idee.

Voor de vrouw met de gebroken hand was er minder goed nieuws, het heelde niet goed en dat betekent dat ze nog minimaal 3 maanden in het gips moet ipv 5 weken. En dat houdt weer in dat ze echt voorlopig nog niet kan rijden, niet kan werken en niet kan autorijden.

Wat een pechvogels.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:59

Oh bah, het klonk inderdaad heel ernstig, gelukkig dat het weer goed komt. Je hersenen blijven toch een heel teer en kritiek punt. Je zal wel geschrokken zijn toen je haar zag liggen.
Volgens mij is het ongelukken-tijd in paardenland. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 00:15

Cody schreef:
Je zal wel geschrokken zijn toen je haar zag liggen.


Inderdaad, het ene moment was ze nog aan het rijden en ging ik met Pablo naar stal en 5 minuten later ligt ze daar. En ze is vrij klein dus op die grote brancard leekze helemaal ieniminie.

Ze had het er al vandaag over dat ze met 2 weekjes vast wel weer zou rijden...denk niet dat gaat lukken. Ik weet zelf nog hoe ik er aan toe was naa hersenschudding dus ik was echt bang dat het bij haar veel ernsitiger zou zijn. GZD hebben ze haar laten liggen op de grond nadat ze was gevallen en zijn ze niet aan haar gaan sjorren.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 10:17

Jee.... gelukkig had ze in ieder geval een cap op.... En nu maar hopen dat ze niets vervelends overhoudt aan die val.

Akelig hoor al die ongelukken! Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Vagabondo en 25 bezoekers