WEER VAN BO AFGEVALLEN EN ARM GEBROKEN

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 14:47

Desiree schreef:
En dan komt het op doorzettingsvermogen aan.... En als je dat niet hebt tja.

doorzettingvermogen...mhh ze heeft een 2e kans gehad.moet ik dan net zolang doorgaan totdat ik in hetziekenhuisbelandt? NO WAY

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:51

Nee het is gewoon niet het geschikte paardje voor je. Dat blijkt wel.

Maar wel apart dat die datum op marktplaats toch echt op de 21e staat, waarschijnlijk had je al besloten een andere pony te kopen?

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 14:55

nee hoor,want ik ben erde32e vanaf gedonderd.misschien dart mijn moeder weer = was wezen knopjesdrkken Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:38

Kijk ik kan hier niet over oordelen, ik ken het paard niet en ik ken jou rijkunsten niet.

Kan alleen dit zeggen: Een nieuw paard krijgt een periode van uitproberen, waarschijnlijk is deze periode aan gekomen.

Verder zijn russische arabieren zenuwleiders, Ze schrikken van alles springen voor een blaadje dat daar 10 minuten geleden al lag 100 meter de lucht in.
Ik denk dat je les moet gaan pakken, verkopen kan altijd nog. Een arabier is niet het gemakkelijkste paard om te rijden, en heb je je wel goed laten informeren over de arabier ?

Als jij door deze periode van uitproberen heen komt, dan heb je waarschijnlijk een super paard, want win je het vertrouwen ed van een arabiertje, ( spreek uit ervaring) dan gaan ze voor je door het vuur.
Jij wilt niet weten wat ik allemaal met Youri heb meegemaakt, ik heb dan wel nooit iets gebroken, waarschijnlijk sterke botten, maar ben der echt KEI en KEI hard en KEI en KEI vaak van afgedonderd, dat iedereen dacht dat ik me nek minstens gebroken had. Nu kan ik er alles mee, lezen en schrijven, voel ik me K dan voelt youri zich ook K,

Een band komt niet met een paar weken, maanden maar een paar jaar.

groetjes Lara

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 15:43

neej maaar bo is gewoon niet HET paardvoor mij.en die vrouw zei datze rustig en betrouwbaarwas enzo...maar ik stap/durf er niet meer op.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:55

Ik vind het heel vervelend voor je en misschien is Bo niet het juiste paardje voor je, maar ik denk toch dat het beter is om er even rustig over na te denken en haar in de tussentijd door een ervaren ruiter te laten rijden.
Verkopen kan altijd nog!
(en btw: mijn paardje is al aan zijn 28ste kans bezig *LOL* )

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:57

Percy schreef:
Felle pony's die nooit bokken of iets anders stouts doen bestaan niet.


Even off-topic: Goh, wil jij Naat, mijn oude verzorgpaard, eens komen meeten? Ze is een Hackney, is hardstikke pittig, maar heeft in de 5 jaar dat ik haar nu ken nooit een pas verkeerd gezet onder het zadel. Los gaat ze wel tekeer, maar erop heb ik nooit meer gehad dan een enkel klein vreugdebokje of een minisprongetje opzij. Zij was bombroef, ging soms wel hard maar nooit te. Ze bestaan dus wel!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 16:00

hoeveel kansen mijn paarden hebben gehad is echt niet meer te tellen,
ik heb zo iets van. het kan best zijn dat het niet het juiste paardje is, zeker, maar daar kom je niet achter in een paar maanden.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk uitproberen, misschien ergens last van ?
Pak les als je weer lessen kunt en laat haar voor die tijd door iemand anders rijden.

Sorry hoor, maar je hebt haar pas, en nu al weer weg doen zonder dat je het paardje kent vind ik raar, ik snap zeker dat je bang bent geworden was ik voor Renkse 3 weken geleden ook, wilde haar ook verkopen, maar heb een andere instrectrice gezocht en NU NO problems.

Ik heb zo iets van,: Je kinderen doe je ook niet weg.

als er neits anders op zit oke, maar geef haar en jezelf de kans om aan elkaar te wennen.

Bo is in een korte tijd van eigenaar verwisseld, van stal verwisseld, dat heeft ook impac op een paard.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 16:02

ik lees hier dit hele lange verhaal en ik vind het echt erg voor je!!
ik zal haar nog een kans gunnen maar dat moet je zelf weten!!
als je haar echt kwijt wil dan kunnen wij er misschien wel over praten!!
ik kan der een goeie stal geven en goede verzorging dan moet je me wel wat info over haar geven!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 16:39

Tja, ik ben ook vaak van Iones afgevallen en ik was ook goed bang hoor! Ik heb echter doorgezet en onderhand eens na een jaar begon ik met mijn paard een combinatie te vormen. Ik deed gewoon alles, ook al was het nog zo eng (zoals in mijn eentje een buitenrit maken en dan wilde hij ergens niet langs, en dan toch hem er langs zien te krijgen al duurde het een half uur) en er toch weer op ook al wist ik dat hij zo gek was als een deur. Nu kan ik met hem lezen en schrijven en ik heb wat met hem af moeten zien, OOK op wedstrijden! Iones is een fijn paard geworden en sommige mensen die hem van de laatste jaren kennen denken dat hij een brave kloris is geworden. Degenen die hem nog van vroeger kennen durven er nog neit op te rijden. Ik vertrouw hem voor 200%, maar het is zeer zeker niet gezegd dat als ik hem nu zou verkopen, dat iemand anders hetzelfde met hem kan. Want je kunt best een tijdje met hem aanklooien, maar na verloop van tijd zal hij de vloer met je aanvegen als je hem niet flink weet te rijden en aan zijn veter zit.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 16:46

Klinkt stom, maar afvallen hoort er eenmaal bij.
Ik ben er laatst ook keihard afgepleurd en heb een gekneusde rug. Mag dus een tijdje niet rijden. Ben er toen ook niet meteen opgestapt, en was dus ontzettend angstig geworden. Toen nam ik een oud paardje op stal, waar ik mee ging rijde, en mn vertrouwen teruggekregen.
Ik zal het heel spannend vinden hoor, de eerste keer op Pompidoutje.

Ik hou er rekening mee dat ik eraf kan vallen, en waarschijnlijk wel vaker.
Je leert ervan vind ik.
Ik heb Pompidou nu 2 weken, en longeer haar alleen, en wandel wat met haar. Verder staat ze veel buiten, en leert ze haar omgeving goed kennen.
In het begin was ze echt een zenuwpees, ik werd er gek van.
Nu is ze echt heel lief, en al veel rustiger. Ze vertrouwd me ook, en vind knuffeken heerlijk. Terwijl ze dat eerst vreselijk vond.
Ik merk echt dat ik een band aan het opbouwen ben met haar, begin haar echt steeds leuker te vinden.
Tuurlijk ze heeft haar streken, maar daar is het een paard voor, ja toch? Knipoog

Geduld is een schone zaak. Schijnheilig

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 17:02

Even een reactie op alle andere reacties.

Zelf vind ik ook dat je niet zo snel moet opgeven, als je voor een paardje gekozen hebt, moet je ook aan je relatie ermee werken. Dat gaat met pieken en dalen, dat is gewoon de realiteit.
Maar als zij zich er niet 100% voor wil inzetten en daar niet voor kiest, heeft het ook weinig zin om haar aan te praten dat je die band moet opbouwen.
Ze geeft duidelijk aan dat ze die moeite en energie er niet in wil stoppen, dat ze niet bij het paardje past.
Alleen jammer dat ze dat niet voor de koop in heeft gezien......
Waar een wil is, is een weg! (helaas is dat in dit geval niet van toepassing)

Ik hoop dat ze een paardje vind dat wel bij haar past, een rustig, betrouwbaar recreatiepaardje waar ze lekker mee naar buiten kan en die niet snel schrikt!

Veel succes ermee!

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 17:32

ook nog ff off topic
dat er geen felle paardjes bestaan die niet bokken is echt onzin. karlanda heeft in die twee maanden bij mij nog nooit gebokt ok kan altijd nog komen maar hoop het niet en bij haar vorige baasje heeft ze dat in minstens vier jaar ook nog nooit gedaan. enne als er een paardje veel pit heeft is zij het wel. en nee het is geen arabier. over bo trouwens nog ff. als je er zo bang voor bent zou ik haar maar verkopen maar ja het heeft wel een beetje met doorzettingsvermogen te maken. ik weet dat je niet bang op je paard kan gaan zitten maar je moet wel je angsten proberen te overwinnen. en verder weet je toch dat ze uit het niets kan gaan bokken dus kan je daar rekening mee houden. ja ik weet dat het heel moeilijk is want ik heb ook op een pony gereden die zomaar uit het niets op zijn voorbenen stond en ook zo bleef staan als ik achterom keek terwijl ik op de grond lag kon hem nog rehtovereind zien staan. ik heb ook op 1/4 arabier o weet ik niet hoeveel gereden en dat is zo'n gemeen beest als je er naast staat maar als je erop zit en laat zien dat je de baas bent gaat het wel maar dat wil nog niet zeggen dat het de makkelijkst is hoor. weet bo wel dat je de baas bent of heb je dat nog niet laten merken. bij sommige ponies moet je gewoon wat strenger zijn.
ps nog veel succes met je arm

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 17:48

Anke schreef:
Maar als zij zich er niet 100% voor wil inzetten en daar niet voor kiest, heeft het ook weinig zin om haar aan te praten dat je die band moet opbouwen.Zelf vind ik ook dat je niet zo snel moet opgeven, als je voor een paardje gekozen hebt, moet je ook aan je relatie ermee werken. Dat gaat met pieken en dalen, dat is gewoon de realiteit.

Ze geeft duidelijk aan dat ze die moeite en energie er niet in wil stoppen, dat ze niet bij het paardje past.
Alleen jammer dat ze dat niet voor de koop in heeft gezien......
Waar een wil is, is een weg! (helaas is dat in dit geval niet van toepassing)

komop zeg! Boos!
ik heb me er voor100% voor ingezet,en heb haar alleen gekocht vanwege haar karakter...als je zo tegen me gaat doen kan je ajuus zeggen tegen bo! ik zou me zelfs door een paar van jullie reacties schuldig gaan voelen dat ik een beslissing heb genomen,dat ik een gebroken arm heb en dat ik het op bokt heb gezet.
Ík heb het tog geprobeerd! vind jij het leuk als je midden in de n8 een droom krijgt dat je op bo zit en met haar aan het knuffelen bent,en datze dan opeens gaat bokken.ik zat vann8 rechtop in mijn bed waardoor ik weer een pijnstiller moest nemen.Ik kom misschien dan wel hard over maar ik wil een goeie rustige pony hebbe,waar ik niet eerst voor naar hetziekenhuis moet en zand hoef te happen.Ik d8 een lieve,eerlijke,rustige en vooral betrouwbare pony te hebben gekocht...
als ik dit had gewetenwas ik nog geeneens bij haar wezen kijken!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:04

Ik ben van mening dat al;s je echt bang bent geworden voor haar, je haar moet verkopen. Weet iemand hier wel wat het is om bang te zijn voor je eigen paard????? Om elke keer met lood in je schoenen ernaar toe te gaan, er met tegenzin en angst op te gaan zitten omdat hij nu eenmaal beweging moet hebben. Ik ben nooit bang geweest voor mijn eigen paard, maar ik ben vroeger wel een hele tijd bang geweest. Geloof me, het is echt een klote gevoel en het lijkt me helemaal vervelend als je abng bent voor je eigen paard. Dat is voor BO niet leuk en voor Shalane niet leuk.

Mijn pony was ook heel moeilijk toen ik haar net had en ik heb doorgezet, maar ik ben NOOIT bang voor haar geweest. Was ik dat wel geworden, dan had ik haar ook weggedaan. Angst is geen goede basis om een relatie met een paard op te bouwen. Shalane is nu bang voor Bo en Bo voelt dat aan, bovendien heeft ze nu al een keer van Shalane geworden.

Jullie kunnen niet in Shalanes hoofd kijken, dus ik vind dat jullie wel erg hard oordelen, probeer je eens in te denken wat het moet zijn om elke dag met angst naar je paardje te gaan. Dat is voor shalane niet leuk en voor Bo ook niet.

Verder wil ik nog zeggen, dat ze haar beter nu kan verkopen dan na een half jaar doormodderen zonder resultaat.

Shalane, verder zal ik je inderdaad aanraden om een tijd op een manege/verzorgpaard te rijden en pas naar een eigen paard gaan kijken als je je vertrouwen weer terug hebt. Bij deze bied ik daar jerai voor aan, daar mag je best een keerjtje op komen rijden. Jerai is wel pittig, maar niet oneerlijk, ze zal je er nooit afgooien en bokken doet ze niet meer (eerst wel soms) de enige keren dat ik van haar gevallen ben, is toen ze zelf viel of omdat ik niet op zat te letten en ze schrok.

Verder heel veel sterkte en beterschap.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:05

kijk sun, dit kan van het paard een uiting zijn van het uitproberen of van stress van verplatings van en van.
Maar dit heeft elk paard, andere paarden hebben andere manieren.
De een gaat trappen, de ander wordt mager, en die van jou bokt.

Kijk als jij vindt dat je je voor 100% hebt ingezet is dat goed.
Ik wil je alleen maar duidelijk maken, dat dit normaal is, althans in hoeverre, het normaal kan zijn het uitproberen, en jou rijkunsten kan ik natuurlijk niet bekijken achter een scherm.

Als jij Bo verkoopt koop dan een paardje waar je lekker mee kunt gaan rijden en GEEEEN arabier, dit had je kunnen verwachten bij een arabier.
Niet dat alle arabieren zo zijn, dat niet, maar vaak zijn het zenuwleiders eerste klas.

lara

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 18:10

lara:nog 1x: erwerdt me vertelddat er kleine kids op de"lieve" bo reden en datze hartstikke liefwasblablabla.Ik dacht,this is what I need: een rustig betrouwbaar paard enarabieren zijn ook nog wel mijn lievelingspaarden Lachen ik wou gewoon een niet bokkenden betrouwbaar paard!

patries,voor dezoveelste x bedankt! Lachen

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:16

nee joh dat snap ik, dat zeker, dat je z'n paardje zoekt is hartstikke normaal. Maar wat ik ookal eerder zei: het kan dus komen door verandering van baasje ed, en verandering van stal, sommige paarden reageren daar sterker op.

Kijk als jij zeker weet dat het niet gaat lukken moet je het ook neit doen een paard voelt de angst van zijn baasje, HEt enige wat je kunt doen is aan het baasje vragen of zij hem zou willen rijden of eventueel vragen wat zij hier van vind.

Kijk je wilt haar weg doen dat is jou goed recht, ik geef alleen maar handvaten wat er mis zou kunnen zijn, een verklaring voor het gedrag.
Want ik weet ook dat je je na een paar maanden echt al aan een paardje hebt gehecht en dat je ze liever niet kwijt wilt.

daarom zet ik dit neer, dat je misshien haar nog een kans wilt geven zodat jij eerst zekerheid krijgt en je vertrouwen, want wie weet wanneer ze gewend is dat ze inderdaad dat rustige paardje wordt, dat kunnen we allebij niet zeggen.

Verder wens ik je wel veel sterkte, je moet dit dus echt niet opvatten als kritiek aan jou kant,

groetjes Lara

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 18:22

óke,maarde vorige eigenaresse zei dat ze in hett begin bij hun ook hartstikke lief was,,,

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:56

Ik zal even reageren op wat ik geschreven had over felle pony's. Wat Sunnylover in haar advertentie had staan was dat de pony fel onder het zadel mocht zijn. Wat ik in dit opzicht onder "fel" versta is een paardje wat, tja, hoe zeg ik dat nou, heel pittig is. En hele pittige paardjes zijn over het algemeen (uitzonderingen uiteraard daargelaten Knipoog )ook de wat schrikkerige of de vrolijkheidsbokkers.

De Welsh K (jawel, ook veel arabisch bloed) van mijn dochter bokt inderdaad nooit maar die is ook rustig onder het zadel. Wel lekker voorwaarts maar niet fel, als je begrijpt wat ik bedoel. Jee, ik krijg het echt niet onder woorden.
Toch gaat zij er acuut vandoor buiten met een kind van rond de twaalf erop, tenzij die kinderen goed kunnen rijden en nette ophoudingen maken, gewicht verplaatsen etc. Gaan ze trekken dan gaat ze alleen maar harder. Ze is dus wel actief maar beslist niet fel onder het zadel of heel pittig.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 19:02

wjerdo schreef:
Verder zijn russische arabieren zenuwleiders, Ze schrikken van alles springen voor een blaadje dat daar 10 minuten geleden al lag 100 meter de lucht in.


hmmm zou bon dan ook een russische arabier zijn, lijkt me niet dus wat jij zegt klopt niet helemaal!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 19:04

Moonlight was ook erg lief bij mij echt een schatje een meisje van 6 was van haar shet afgepleurd in draf ,durfte niet meer te lichtrijden en heeft toen op moon opnieuw leren lichtrijden en draven.

Toen ik haar verkocht heb ik gezegd dat ze tijd nodig had om te wennen. de nieuwe eigenaar vond haar heel rustig en braaf en is er na een week opgegaan de eerste keer ging goed de 2de keer is ze er 2 keer flink afgekletterd. zij heeft ruim een half jaar niet gereden omdat ze bang was.
In dat halve jaar heeft ze zo'n band opgebouwd dat ze inmiddels meer met moon voor elkaar krijgt dan ik destijd kreeg.

als je bang bent en je wilt door zetten is er een oplossing voor jou en bo ik heb ook gezegd dat ik je best wil helpen.
wel je echter die moeite niet nemen moet je haar verkopen dat wordt het niets maar dan ben ik wel benieuwd wat je bij je nieuwe pony doet als je daar eens afvalt.
Neem anders eerst een paar goede lessen misschien ligt het wel aan je rijden dat het haar zo irriteert en zijn jouw vriendinnen net zo vergevorderd als jij??

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 19:28

Anna-Jelly"]
[quote="wjerdo schreef:
Verder zijn russische arabieren zenuwleiders, Ze schrikken van alles springen voor een blaadje dat daar 10 minuten geleden al lag 100 meter de lucht in.


hmmm zou bon dan ook een russische arabier zijn, lijkt me niet dus wat jij zegt klopt niet helemaal!
[/quote]


Tussen de russische arabieren, zei ik toch, er zijn ook zat paarden die het zelfde vertonen, maar dit komt heel vaak voor bij de russische arabier, of wat voor een arabier dan ook.
Een welshje van mijn buurmeisje is ook zo'n zenuwleider.

N@tHa$¥a

Berichten: 57
Geregistreerd: 01-12-01
Woonplaats: ALmeRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 19:40

Goh wat erg dat je je vertrouwen heb verloren in je paardje.
Maar ik denk dat je nu nog niet echt kan oordelen over dr, elk paard is in het begin wat onrustiger ze moeten wennen en alles is nieuw.
Zoals ik al eerder las hier een band opbouwen met je paard in het begin is erg belangrijk.
Het is echt jammer dat je dr nu niet meer op durft enzo maar ik persoonlijk zou ik kijken waar het aan ligt misschien de omgeving??, ik denk dat de 4 weken die je in het gips moet zitten perfect zijn om eens rustig een band op te bouwen met haar en als je weer mag rijden dan les nemen zodat je goed advies kan krijgen wat je er mee aanmoet.
Maar dat is maar een gedachte van mij het is zonde om haar nu al te verkopen.
Maar het is jou keuze.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 19:49

ja Sunny, die nachtmmerries herken ik wel. Ik heb zandgehapt, mijn vinger gebroken, mijn rug gekneust, twee goede ruiters ongenadig van mijn paard af zien bokken, en elke nacht droomde ik dat het mij ook zou gebeuren. Verkoepn? Ik denk er niet aan? Sterker nog heb vandaag weer voor het eerst gedraafd terwijl ik mijn linkerhand niet goed kan gebruiken. Wat kun je nou zeggen na zo'n korte tijd. Ik vind het heel rot voor je dat je je arm gebroken hebt en je angst begrijp ik ook, maar toch is het goed dat je even neit kunt rijden, want dit gebeurt bij een volgende pony ook. Ga eerst eens goed les nemen als je weer kunt rijden en ga dan rustig op zoek. Wel jammer dat je het zo snel opgeeft!