WEER VAN BO AFGEVALLEN EN ARM GEBROKEN

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-02 21:42

thanks allemaal,en vooral patries ( jerai lover)
bij deze wil ik de topic beïndiggen,mijn beslissing staat vast,het beste voor ons twee denk ik.ik zoek net zolang door totdat ze een goed en lief baasje krijgt die haar aankan...ik wil het beste voor bog...en voor mezelf natuurlijk.gelukkig is iedereen er in mijn omgeving mee eens dat het een verstandige beslissing is.zo krijgt bo een baasje wat lef heeft en der goed aankan,en blijft het voor mij ook nog plezierig.Ik ga mijn vertrouwen weer terugwiinnen op manegepony's...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 22:57

Ik denk ook dat je er goed aan doet om Bo te verkopen. Het klikt waarschijnlijk niet tussen jullie en ik kan me ook voorstellen dat je er nu niet graag weer op klimt. Maar mocht je haar verkopen, vertel dan er wel bij dat ze graag een bokje maakt. Zo voorkom je veel ellende.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 23:47

maar sunny, probeer te begrijpen dat we het lang niet allemaal slecht met je voor hebben.
Ik vind het sneu voor jou dat je weer een ander paardje moet zoeken, dat je arm gebroken is etc...
Ik vind het ook sneu dat Bo IMO (MIJN mening dus) geen eerlijke kans krijgt, aangezien je in de tijd dat je haar hebt (nog niet lang dus) nog geen fatsoenlijke les hebt gehad.
Daarbij nogmaals Hoe gek ben/was je op Bo? Laat toch een keer die rug goed nakijken!.
Echt, een wervel hoeft maar iets af te wijken waardoor ze bij een bepaalde beweging ineens pijn kan krijgen.
Ik heb je dit al meerdere keren uit proberen te leggen, maar je reageert enkel met dat je idd nog niet naar haar rug gekeken hebt. Als je dan nog zou zeggen, ik zal er naar laten kijken o.i.d. zou ik het al veel minder in twijfel trekken dat je je er 100% voor inzet.
Nogmaals, begrijp me goed, ik begrijp je angst, en je bent nog harstikke jong ook.
Zoals je weet weet ik dondersgoed wat angst is.
Wat laura zei, dat je over je angst heenkomt met een goede instructeur, daar ga ik 100% mee mee.
Ada kreeg mij op haar paard van 176, iemand anders had dit niet voor elkaar gekregen.
Je blijkt het er erg moeilijk mee te hebben dat je kennelijk tussen de wal en het schip heen en weer geslingerd wordt.
Probeer alle reacties RUSTIG met een glas drinken en een zak chips (geen sigaret, daar ben je te jong voor Haha!) door te lezen, trek je "lange" tenen een beetje in. Dan zal je (hoop ik) zien dat we het niet allemaal slecht bedoelen

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 00:36

Sunnylover schreef:
Ik ga mijn vertrouwen weer terugwiinnen op manegepony's...


En dat vind ik nou een verstandige beslissing! Als je dan weer je vertrouwen terughebt kan je eens op zoek gaan naar een rustige pony.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 00:50

Shalane, goed dat je een beslissing hebt genomen. Ik kan me erg goed voorstellen hoe het is om echt bang te zijn voor je pony, aangezien ik het ook heb meegemaakt. En het is nou eenmaal zo dat niet iedereen even heldhaftig is om dan toch ermee door te gaan. Ik ben dat in elk geval niet.

Het is jammer dat je pony nu weer van stal moet veranderen, maar jij kunt er ook niets aan doen dat Bo kennelijk al vaker is verhuist. Soms past een combinatie nu eenmaal niet en tegen wil en dank doorgaan heeft dan echt geen zin. Dat heeft niets met doorzettingsvermogen te maken, maar alles met gezond verstand.

Daarbij vind ik het toch heel wat uitmaken of je al wat ouder bent en meer ervaring hebt of dat je twaalf bent en eigenlijk nog maar net komt kijken. (Sorry Shalane!) Waarschijnlijk zijn er hier maar heel weinig die op oudere leeftijd nog dezelfde fouten maken als toen ze twaalf waren. Shalane zal deze fout echt niet opnieuw maken.
Ze geeft gewoon eerlijk toe dat zij niet degene is die Bogaschka hier doorheen kan rijden.

En inderdaad, het is alleen mogelijk om werkelijk een goed beeld van de situatie te krijgen als je er zelf daadwerkelijk geweest bent. Van achter de computer krijg je een vertekend beeld. Geldt zowel voor mij als voor alle anderen hier op Bokt.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 09:36

Ik wil nog even een opmerking geven...

Kijk sunnylover zal er nog lang niet zijn qua perfect rijden, maar moet het perse aan de ruiter liggen als er bij het paard nix aan de hand lijkt te zijn qua pijntjes of irritaties?

Paarden kunnen ook uit het niets bokken, zogenaamde vreugdesprongetjes, ik heb het al verscheidene keren gehad, en dan vooral bij het aanspringen van de galop, he galopperen zelf, maar ook vanuit stap...
De paarden hebben het dan even in hun bol, en let erop, de paarden zijn nu frisser, en met hevige wind (zoals enkele weken geleden) ga ik ook niet rijden op een hupserig paard, want dat is vragen om zandhappartijen...

Dus schuif het niet meteen af op sunnylover, zeker niet als je het paardje zelf niet hebt gezien...
Het paardje kan nog zo braaf zijn, maar als het een vrolijk hupserig paardje is, of toevallig uit haar humeur is kan ze uit het niets bokken, ze heeft genoeg bloed...

Ik weet dat ik zo een beetje brutaal kom binnenvallen als nieuweling hier op het forum, maar ik kan slecht tegen flames of trolls en het modden zit een beetje in mijn bloed (ik ben elders moderator op een groot forum)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 12:25

Deze discussie heeft lang genoeg geduurd, het is duidelijk wat Sunnylover wil. Daarom een slotje, voordat het uit de hand gaat lopen.