Valpartijen, ligt het aan.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Valpartijen, ligt het aan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 13:04

het weer misschien? Cool
Er worden de laaste weken behoorlijk wat valpartijen en gebroken ledematen gemeld.
Hebben al die paarden soms de kolder in de kop (voorjaarskriebels) of zijn de dames en heren nog steeds dronken van oud en nieuw Haha!
Viv

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:06

Gaaaap denk ut niet,ik rijd in de binnenbak -voordeel- en na een uurrijdn -very ontspannen- geeft zeeen keihoge bok Boos! Misselijk

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 13:09

Das flink balen zeg. Maar ook in de binnenbak spelen hormoontjes ene rolletje hoor, vergis je daar niet in. Ze zijn op dit moment volgens mij allemala super jolig. Tjo bokt ook de hele paddock bij elkaar als ik dr ff los zet.
Aan de hand is het net een gestreste arabier zo loopt ze te dribbelen, maar zodra het zadel erop gaat is ze superbraaf. Ze moet toch heel wat uit de kast halen wil ze mij er vanaf krijgen, hihii.
Viv
PS: sterkte en beterschap

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:10

De mijne heeft ook de kolder in zijn bol. Normaal kun je er een kleuter op zetten, maar nu gaf hij mij van het weekend weer het nakijken. Bokbokbok en rengalop, zoef, zomaar ineens stonden we aan de andere kant van de wei te piafferen met staart in de lucht enzo. Hij is helemaal joef nu. Het ligt niet aan het voer, maar ik denk gewoon dat het aan het weer ligt.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:51

die van mij had voor 2 weken terug een beetje de kolder in z'n kop haha.
en nu is ie zo braaf en lief grijnz glijd ik er nog af *LOL*

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:07

Dennis z'n hormoontjes spelen weer een beetje op. Van en naar het weiland proberen te happen, dansen en steeds met het touwtje in zijn mond. Dekneiginen(natte plekken op Tammy dus). Met rijden is hij ook wat gek. Maar niet TE gek.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:15

Die van mij heeft ook de kolder in zijn kop...en die van mijn zusje loopt steeds te bokken *LOL*
Stalfrisheid en winterbuien ofzo....*LOL*

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:55

ahaaaa!! ben dus niet de enige met een ietwat losgeslagen paard.....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:56

Ik vond het ook al een hele geruststelling.... (sorry oneliner)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:16

die van ons hebben stilgestaan... zijn wel al weer een paar weekjes bezig, maar sindsdien is het lachen geblazen.
Maar vandaag (ben ook gepleurd, of ja, VOLTRACK ging onderuit) was het eens niet door de weersomstandigheden (gister heeft hij flink door het bos gesjouwd en hij trok gewoon 4 benen tegelijk in ofzo).
Ze zijn wel jolig, maar ik merk dat als je zelf 'normaal' blijft, het allemaal super meevalt. Zelfs mijn bommetje deed redelijk normaal... Schijnheilig

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:15

bij ons zijn er deze week echt heel veel afgevallen op de manege. dat is niet normaal meer enne de mijn is nog gekker dan normaal (ja zelfs karlanda kan nog gekker)

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 00:04

Mijn tinker is normaal gesproken al niet zo rustig maar nu met die wind is hij zo gek als wat, net als de rest trouwens. Mijn hele wei gaat eraan Verdrietig .
Ik moet hoognodig weer gaan rijden maar het is hier zo'n blubberzooi en nu is hij ook nog een ijzer kwijt. Aan de longe en aan de hand ben ik een kwartier bezig voor hij uitgebokt en geraast is.
En dat hoort nu een rustig paardenras te zijn Haha!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 11:09

onze paardjes maken soms ook wat gekke sprongen maar k denk dat het door het weer komt en omdat ze ook niet meer elke dag lekker zich uit kunnen leven in het weiland!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 15:01

Ja, zal wel aan het weer liggen. Met dit winderige weer zijn ze gewoon veel alerter....ik ben bijvoorbeeld zelf al de hele week bezig haar door een bepaalde hoek in de manege te krijgen. Ik weet dat ze zich aanstelt en het gewoon gebruikt, dus donderdag de minder genuanceerde manier eens toegepast. dat werkte, nadat ze heel wat keren de hele lange zijde achteruit tegen mijn zweep inslaand achteruit was afgegaan.....ze ging er langs. En ik ben blijven zitten (doe ik meestal wel - even afkloppen). Maar het was zeker erger dan normaal, ben benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren.