Duvel is een klimgeit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25303
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Duvel is een klimgeit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-02 00:00

Ik ben gister voor het eerst sinds we Duvel hebben met hem naar het stand geweest. Eerst had ik nog niet genoeg vertrouwen om al zo'n eind naar buiten te gaan, het strand is toch zo'n drie kwartier rijden, en later was het steeds wel errug slecht weer. Maar gister is het er dan toch van gekomen. We gingen met z'n drieen. De bermen van de polderwegen waren superdrassig, dus we hebben het hele stuk tot aan de duinen lekker gestapt. Bij de duinen aangekomen zijn we lekker gaan draven. Op het laatste lange duinpad reed ik voorop en zette ik een lekker galopje in. Het leukste is om dan keihard door de laatste bocht te gaan en dan tegen de heuvel op te galopperen. Dat deed ik nu dus ook en ik hoorde Bagheera achter mij snuiven, die had het ook prima naar zijn zin. Maar toen gebeurde het: bovenop het duin loopt er een voetpad naast het ruiterpad, waarbij de afscheiding kapot is. Op het voetpad liep een gezinnetje met twee kleine kinderen. Alleen: de kindjes liepen op het ruiterpad, waar wij dus aan kwamen galopperen. De moeder schrok en greep haar kroost bij de kraag en trok ze weg, ik schrok en trok Duvel opzij en Duvel schrok en sprong zelf ook opzij, dezelfde kant op als waar ik hem heen stuurde. Daar was een heel steil lopend duin, dus ik dacht, dan stopt hij wel. Mis gedacht, hij sprong zo anderhalve meter naar boven, tegen een bijna loodrechtlopend duin! Daarboven was wel een smalle richel en daar bleef hij staan. De ruiters achter mij konden gelukkig ook de kinderen ontwijken. Maar toen moest ik nog weer naar beneden! Het was echt heel steil, dus ik ben er maar vanaf gestapt en eerst zelf naar beneden gesprongen. Toen aan de teugel Duvel ook laten springen en weer rustig opgestapt.
Ik ga wel even een briefje sturen aan het duinbeheer, of ze de afscheiding tussen ruiter- en voetpad weer in orde willen maken, want nu is alles door de oplettendheid van de moeder, van mij en van Duvel alles goed afgelopen, maar als je een wat minder lenig paard hebt, en een moeder en ruiter die niet genoeg opletten, omdat ze zo'n situatie niet verwachten, dan had er een hoop fout kunnen gaan.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 01:44

Dat zal schrikken zijn geweest!
Wel slordig dat zoiets kan gebeuren; kinderen op het ruiterpad. Voor hetzelfde geld was het heel anders afgelopen Lips are sealed

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:00

Oef, dat noem ik nog eens geluk hebben... Die moeder zal zich ook wel het apezuur geschrokken zijn. Lijkt me inderdaad niet verkeerd om dit bij het duinbeheer te melden. Mensen die niet paardrijden denken nu eenmaal niet aan het gevaar en een kind al helemaal niet.

Ik hoop dat je daarna in ieder geval nog fijn over het strand hebt kunnen rijden! Kende Duvel de zee al?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, GoogleAdsense, Manadeluca, Milow2018, nayla, Niika, Sky_As, tienus63, Vickym98, Winged, xSuuzerd en 94 bezoekers

cron