met jong paard langs de weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

met jong paard langs de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 23:17

okay ik ben vandaag voor het eerst buiten geweest met Danno, helemaal alleen.(mini rondje tegenover de boerderij)
Maar wat mij niet helemaal lekker zit is dat jonge paarden best onverwachte dingen kunnen doen en dat automobilisten daar geen rekening mee houden(als ze zzowieso al rekening houden met paarden).
Zal ik de volgende keer maar een grote witte L met blauwe achtergrond op mijn rug en buik plakken?
Danno was overigens super braaf en gaf nergens om.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:24

Ik vraag dus al mijn hele leven aan automobilisten of ze langzaam willen gaan rijden. Je weet nooit wat zo'n knol doet en alstie er een keer voorspringt is et leed niet te overzien. Mijn ervaring is wel dat veel mesnen uitzichzelf langzaam gaan rijden maar sommige doen et ook gewoon niet. Ik heb ooit een keer een aardige man gehad die ging voor me stilstaan en die zette de motor uit!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 23:28

Ja die heb ik ook een keer gehad, net als een ligfietser.
Mijn haffie was als de dood voor die lig dingen, een man zag dat en hij stopte hij aaide mijn paard gaf hem de gelegenheid om ff te snuffen en sinds dien is de fobie over, hij kijkt er nog wel naar maar doet verder niks zolang ik tegen hem praat. Super die mensen zo zouden er meer moeten zijn.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23416
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:42

ik heb ook zo'n hekel aan dat soort mensen.
Ik was laatst aan het fietsen met mijn shet op een vrij brede weg, begint er achter me een auto nadrukkelijk te toeteren dus ik stap af, weet ik veel misschien is er wel iets met mijn knollie.
Ik vraag dus wat er aan de hand is zegt ze: Ik wou even laten weten dat ik ging inhalen.
HALLO!!!! Ik rij met mijn paardje in het verkeer dan snap ik wel dat ik af en toe wordt ingehaald, toevallig is ze 99% verkeersmak maar voor hetzelfde geld schiet ze wel weg.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:45

Als je wil dat automobilisten vaart minderen ga je lekker op het midden van de weg rijden.

Zodra ze weer een beetje langzaam rijden kan je de berm weer in. Gewoon die stresskippen een beetje opvoeden Haha!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:55

Kan je niet vragen of er een paar keer iemand met een ervaren paard meegaat?? Als Danno dan iets eng vind en hij ziet dat het andere paard er niet bang voor is helpt dat misschien. Of neem iemand op de fiets mee die een stopteken geeft en midden op de weg fietst (heel aso, maar dan moeten ze wel afremmen)

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 00:00

ja ik ken het, jakkes verschrikkelijk.. Zeker de eerste keren op de kar, over een weg waar ook auto's rijden. Tja, als ik erlangs loop is er geen probleem, maar als ik erachter zit??? En toch moet eens de eerste keer zijn..
Gelukkig vind pinky het dus echt niet eng en ik lach die mensen dus hard uit als ze expres gas bijgeven ofzo Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 01:16

Hoi,

Wij gaan meestal met meedere paarden over de weg. Niet alleen! Ze helpen elkaar dan weer, wat de één eng vindt vindt de andere niet eng en dan gaan ze er gemakkelijker langs en leren ze dat ze er niet bang voor hoeven te zijn. De jonge paarden of paarden die banger zijn laten we in het midden tussen de brave paarden lopen (goed voorbeeld -> schrikken ze minder snel en erg). Of als we naast elkaar rijden loopt de bravere aan de kant van de weg waar de auto's langs komen. Als er geen andere paarden meekunnen gaat er meestal iemand op de fiets mee de meeste paarden vinden dingen dan ook minder eng en voelen zich dan wat vertrouwder net of er een ander paard meegaat.

Veel suc-6 !!!
Groetjes San

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 11:03

Klein rondje alleen gaat wel hoor was nog eens eens 500m en ik heb dit stuk al een paar keer gelopen.
Maar als ik naar het bos ga gaat er iemand mee hoor, zo verstandig ben ik nog wel Haha!
Maar dan nog... dan zit je nog steeds met een jong paard, snappie wat ik bedoel.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 11:32

heb ik wel eens met Odin dan rij ik lekker gaan er opeens trekkers als een gek inhalen!! En dan niet rustig rijden ofzo! Vrachtwagens gaan wel altijd langzamer

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 11:40

Ik rij voortaan ook midden op de weg tot ze wel vaart moeten minderen.
Zie je ze wel heel kwaad rijden maar dat is hun probleem.
Kawa is helaas bang geworden voor tractors omdat ik toen hij 4 of zo was ook een buitenrit aan het maken was en een tractor chauffeur meende mij uit de berm te moeten rijden. Hij kwam met zjn aanhanger gewoon tegen Kawa aan en die had 2 sneeen op zijn bil staan. Verdrietig
Nu rij ik voortaan midden op de weg en heb schijt aan wat ze van me denken.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:00

Ach ja sommige mensen he? Ik vind dat tractor chauffeurs zich heel vaak asociaal gedragen. Laatst kwam ik juist een hele aardige chauffeur tegen, ik moest een eng (in Jerai's ogen dan) bruggetje over en hij ook. Hij zag dat Jerai het eng vond zette de trekker stil voor de brug, motor uit, zodat ik over de brug kon. Ik ben toen even gestopt om hem te bedanken. Ik zat al helemaal in de stress omdat ik dacht dat ie wel door zou douwen. Viel me echt mee, ze bestaan dus nog wel, mensen die rekening met je houden.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:26

Ik heb me weleens afgevraagd waarom deze dingen niet meer opgenomen worden in de teorie vanhet rijbewijs. Maar aan de andere kant, het zal wel niet uitmaken.
Ik ben blij dat Isolda niets om verkeer geeft, maar als ze een dolle bui heeft is alles eng.
Met Berber heb ik eens bijna onder de bus gezeten. Ik reed op het fietspad naast de weg, die bus reed als een idioot en Berber schrok. Aan de andere kant van de weg was geen ruimte om te draaien, dus springt ze om naar de kant toe van de bus. Die bus kwam wel HEEL dicht bij.
Gelukkig was de chaffeur ookerg geschrokken. Ik kom hem nog vaak tegen en nu remt ie altijd keurig af, langzaam zodat de bus niet sist van het schakelen.

Sja... Irratatie ten top, hardrijdende medeweggebruikers. Ik doe het net als Kawa, midden op de weg rijden. Maar ja, op een kronkelweggetje is dat ook niet iets..

Ik kan echt nog zoveel voorbeelden opnoemen. Als je rijd met de wagen, veel auto's snijden je gewoon. Je bent toch om de wagen heen? Ach en dat paard Verward Nou , dat valt toch wel wat mee?
Ik kan me soms niet zo goed beheersen en zit dan al gauw met mijn middelvinger omhoog. Is wel een beetje stout van mij, maar soms..... Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Articuno, chanelle14, Claudia1993_, Em_, FemkeRoosje, Fnanne, Gee, herous, Molfre, Robin_Rikkie, SemrushBot, Sintara, Vagabondo, vikawiek, xSimonee en 151 bezoekers