regen en rijden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-01 11:53

ff een vraagje aan alle mensen die hun paard/pony buiten hebben staan.Stel dat het de hele dag heeft geregent en s'avonds is het droog, maar je pony is nog wel helemaal nat, hoe doen jullie dat dan met rijden, ga je dan wel rijden?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 11:58

Eh ja ik ga wel gewoon rijden.
Alleen poetsen doe ik wat minder, alleen op de plekken van het zadel en hoofdstel. Na het rijden is ie dan meestel helemaal opgedroogt.

Maar nu regent het ook en ik helemaal geen zin! Dat gesmeer in die blubber. Niet zeuren, gewoon gaan Gerdien!!! Rocky wacht op je!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 12:09

natte pony + tuig erop ben ik geen voorstanden van. Gaat snel schuren/iriteren. ALs hon dus nat is rij ik dus niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 12:11

Ik borstel dan heel goed op de plek van het zadel en de singel, maar in principe rijd ik dan wel gewoon hoor. Toen ik Mileentje net had niet trouwens, had een heel gevoelige huid die niks gewend was, en dan was ik bang dat een zandkorrel al een drukking zou kunnen veroorzaken. Maar nu is ze wat meer "gehard" en kan het zadel ook gewoon op een natte rug, vind ik.

Grtz, Sonja

PS Ik hoop dat je het niet te vaak hoeft te doen, zou een goed teken zijn ! *LOL*

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 12:19

Ik denk dat als je de plek waar het zadel, singel en hoofdstel komt gewoon heel goed afdroogd met een handoek of stro. Dat je gewoon kunt rijden hoor.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 12:24

Mijn paarden staan ook gewoon buiten in de regen maar ze hebben een regendeken op ,als ik dan ga rijden is alleen de hals nat en die poets ik dan als ik terugkom

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 19:59

indien vies borstel over peesbeschermerplek/zadel en hoofstelplek en rijden maar als je een paard met een gevoelige huid hebt of het dagelijks doet okee dan heb je kans op drukplekken anders niet zo snel hoor

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 20:54

Hangt er een klein beetje vanaf, wat Isolda en Berber in de regen hebben gedaan. Knipoog

Zijn ze schoon, dan alleen goed haren galdstrijken en dan zadel erop. Soms heeft Isolda in de regen dusdanig in de blubs gelegen, dan sla ik over. Wacht ik tot ze droog is en ga ik dan! Ben dan toch bang voor beschadiging, vooral achter haar ellebogen is Isolda haar huid snel stuk.

kikki
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 21:20

hey jaqueline
je kan je fjord droog proberen te wrijven met wat hooi bv.
Maar wij gaan dan meestal gewoon zonder zadel, dat is zalig, en al zeker op een fjordenrug!!!! Party!! Party!! Party!!
(je kan een plactic broek aandoen)

groetjes!
kikki

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 21:42

haha, ja lekker, zonder zadel op een nat paard *LOL* ok, met regenbroek word je niet nat, maar dat rijdt erg irri vind ik ( doe t dus nooit meer na 1 keer..)
Maar over natte paarden: ik houd er niet van om er dan tuig op te doen, net als stef, lijkt me ook niet echt bevordelijk. Maar als ze schoon is en ik wil/moet rijden, dan doe ik 't. Maar meestal dus niet, om eerlijk te zijn. Vooral ook omdat ze 9 v/d 10 keer gewoon ook vies zijn, dus niet alleen nat, maar ook met aarde/blub er door heen.. da's helemaal niet goed onder t tuig en poetsen gaat/helpt dan ook echt niet hoor, als ze nat zijn.. Verward
Dus alleen als ze echt schoon zijn en ik 'moet' rijden ( les of afspraak met iemand om te rijden oid), dan ga ik..
Ik ken het probleem helemaal..
maar mijn paardje zal er ook niet echt wakker van liggen als ik een dag niet rijd *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 21:47

Wij hebben het geluk dat Pie en Isa allebei een waterdichte deken hebben. Daardoor kunnen we meestal altijd rijden, op voorwaarde dat de buitenbak geen zwembad is *LOL* .
Verder heb ik zelf voor Pie een uitrijdeken gekocht, en probeer ik hem altijd goed droog te stappen na het rijden, en rustig af te laten koelen, niet te snel. Ik zeg er wel eens wat van tegen twee andere meisjes die "klaar zijn met rijden (racen) en dan meteen na drie rondjes stappen de pony terug in de wei willen zetten. Die hebben nog niet eens een deken dus vatten dan lekker kou! Ze kunnen hele dagen buiten zonder deken hoor, maar niet als ze nog zo poepiewarm zijn van het galopperen toch? Groetjes, Dorine.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:21

Gevoelsmatig rij ik niet op een nat paard... Ligt er natuurlijk aan hoe nat ze zijn. Ik kwam vanmorgen bij mijn paard (ok het was later als normaal, en het weer was ook niet je van het) stonden ze ook al in het land, en hadden net bovendien een fikse regenbui op hun kop gehad. Ben dus niet gaan rijden. Heb momenteel ook nog het probleem dat ik mijn zadel zonder sjabrak moet rijden (vanwege opvullen)... Had er wel een beetje de balen in, maar ik heb de stallen gemest, en toen begon het alweer te miezeren...
Maar nee dus, ik rij niet op een nat paard..

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 14:50

Ik wrijf eerst droog met een handdoek, daarna borstelen, nogmaals droogwrijven en daarna ga ik dus wel gewoon rijden. Tijdens het rijden zweet ze ook, dus dan wordt ze ook nat. Ik ben wel erg voorzichtig en controleer sowieso altijd na het rijden op drukplekjes enzo...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 18:19

Mijn paard staat met een regendeken op, dus is hij onder het zadel droog. Als het regent rijd ik ook gewoon, tenzij het hard regent en je zo'n beetje van je paard af regent. Ik zorg dan wel altijd dat mijn paard na het rijden goed afgedroogd in de stal kan staan (hij gaat 's avonds op stal) en anders gaat hij pas weer naar buiten als hij opgedroogd is.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 20:20

Volgende keer neem je gewoon een fohn mee en dan fohn je hem effe droog Lachen Lachen Gaat beter dan met een handdoek Knipoog

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-01 20:21

Ik heb daar geen stroom Pling Pling Pling