boos op fjordenpaarden stamboek !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

boos op fjordenpaarden stamboek !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 18:31

Een tijdje geleden had ik een aanvraag voor een paspoort opgestuurd naar het fjordenpaarden stamboek.
Ik ging maar eens bellen omdat ik het paspoort nog steeds niet heb. Blijkt dan we 107 euro moeten betalen omdat me paard al gechipt is en de papieren zoek zijn geraakt !
Dat is niet onze fout want wij hebben hem zo gekocht en dachten dat hij 4 was (bleek 2 te zijn).
Dus gingen we vandaag navraag doen bij de fokker (nijend)Die hebben mijn fjord verkocht aan een beruchte handelaar die veulens op schijnt te kopen de paspoorten te vernietigen en ze te verkopen al 3 jarige zodat ze er alles al mee kunnen doen.
Die handelaar heeft hem dus verkocht aan die mensen waar wij hem van hebben gekocht en hij had idd tegen die mensen gezegt dat winston 3 was. (in werkelijk heid eigenlijk 1) Die mensen waren al ouder en hebben er nooit navraag na gedaan en er ook geen papieren bij gekregen.

Met deze info hebben we dhr Bon nogeens gebelt en die blijft stug volhouden datwe €107 moeten betalen omdat we lid moeten worden van het stamboek en dat ze dan onze andres gegevens hebben en weten waar winston staat.
Naja me pa een of andere instelling gebelt over vlees en hupelpup dieren die zeggen dat dit koppenverkoop is en dus niet mag. Zo van je krijgt je paspoort pas als je lid wordt.... Naja dit is dus tegen de regels en we gaan er zeker nog verder op door want eigenlijk hoeven we maar €23 te betalen voor het paspoort.
Om en lang verhaal kort te maken: We zijn het dus helemaal oneens met het stamboek !!

Roselie

Re: boos op fjordenpaarden stamboek !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:19

Dit is echt balen...

Maarja iik denk dat het stamboek het weinig boeit dat het zo is gelopen hoor...niet banketstaaf bedoeld maar ik ken ze Knipoog

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:02

Bij de meeste stamboeken moet je lid worden om een paspoort aan te vragen Ach gut

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:22

Ik heb ook al een hele discussie met ze gehad, maakt het nou uit of ze het zelf komen doen dat chippen of dat de dierenarts het doet.

Maar er staat toch op hun pagina dat je wel een paspoort kan krijgen zonder lid te worden, alleen dat kost het je meer.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:33

Hoe kun je nu een paard kopen en deken dat hij 3 is terwijl hij maar 1 is. Bij de verkoop moest jullie toch al een lichtje gaan branden. Je kan toch duidelijk zien dat een paard nog geen 3 is als hij nog maar een enter is. Hoop dat jullie er nog niet mee aan het trainen/rijden zijn geweest!

Ik begrijp jullie standpunt wel, maar je moet je ook het standpunt van het stamboek in kunnen denken. Wij geloven je wel dat er geen papier bij je paard zat, maar voor het zelfde geld heb je zelf het papier "weggemaakt". Dat weet het stamboek niet.

Verder kan ik alleen maar zeggen: succes ermee!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:13

Ik heb juist alleen maar goede ervaringen met ze.

Ik heb 5 maart betaald (70 euro voor overschrijving en het lid worden van het stamboek) en ik heb keurig mijn papieren binnen gekregen op 14 maart. Ik vind dit een super service!

Maar ik vind jou verhaal ook wel erg apart. Het verschil tussen de leeftijd van 4 en 2 zie je toch wel duidelijk.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:59

Hmmm dit is niet de eerste keer dat iemand in de clinch ligt met ze.

Ik heb ook een paar onaangename gesprekken gehad met ze over het paspoort. Daarom heb ik er nu een KNHS paspoort, dan maar geen een van het stamboek. En dit terwijl ik al jaren netjes lid ben, maar de brief om op te zeggen ligt al klaar om verzonden te worden...

Hecht je er weinig belang aan waar je het paspoort vandaan haalt, kun je het net zo goed ergens anders proberen als ze moeilijk blijven doen...

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:15

Ik heb zelf ook helemaal geen problemen met het Fjordenpaardenstamboek (gelukkig). Maar ik kan me goed voorstellen dat je verschrikkelijk baalt als je er wel problemen mee hebt.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:57

Bij mijn fjord zaten ook geen stamboekpapieren terwijl ze wel gechips was en haar gegevens bij het stamboek op internet stonden..
Ik geloof dat wij toen ook een smak geld moesten betalen..

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:04

Je had het ook na kunnen vragen voor je m kocht hoe je een paspoort aan kon vragen en wat de koste zijn. Dan hea je wa kennu afspreken met de vorige eigenaar. Je heb op zich wel gelijk maar je ben er zelf ook wel beetje bij.
Altijd goed informatie inwinnen voor je een paard koop waarvan de papieren weg zijn.

Spirit

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:08

oeioei...daar met ik ook voor gaan uitkijken!!!!!!!

IK heb voor mijn pony ook een paspoort aangevraagd en wacht nu al meer dan 4 maanden! ik steeds bellen en mailen waar het blijft...want ik wil hem graag wel eens ontvangen.

Ze zeggen steeds...jah jah vertraging...wacht nog maar even... Boos!

Bij janneke zit namelijk alleen een uitreksel uit haflingerregister en ze heeft wel al een chip...en ik ben geen lid van het stamboek.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:30

Ik ken showteam, en ze kocht doe pony toen ze tien was. Een echt manege meisje wat nog niet echt verstand had van paarden, en haar ouders ook niet. Als klein meisje heb je denk ik nog geen idee er van wat nou t verschil is tussen een twee jarig en een vierjarig. Ik zou ook allan blij zijn dat ik n pony kreeg. En als je dan wordt aangeluld dat die pony 4 is, ja dat zal best, geef die pony nou maar. Zo gaat dat tog, denk es na toen jij 10 was, wat had jij gedaan. Haha!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:22

Black_White schreef:
Ik ken showteam, en ze kocht doe pony toen ze tien was. Een echt manege meisje wat nog niet echt verstand had van paarden, en haar ouders ook niet. Als klein meisje heb je denk ik nog geen idee er van wat nou t verschil is tussen een twee jarig en een vierjarig. Ik zou ook allan blij zijn dat ik n pony kreeg. En als je dan wordt aangeluld dat die pony 4 is, ja dat zal best, geef die pony nou maar. Zo gaat dat tog, denk es na toen jij 10 was, wat had jij gedaan. Haha!

Nou als ik 10 was geweest zou ik inderdaad zo ja zeggen, maar mijn ouders toch echt niet. Die hadden dan toch echt wel iemand mee gevraagd met verstand van paarden. Iedereen kan je van alles wijsmaken. Desnoods hadden ze me instructeur gevraagd. Kom op zeg ik snap dat echt niet, mensen die zonder verstand een paard gaan kopen. Het is geen prullenbak ofzo, die achteraf toch niet de juiste kleur is. Of zie ik dat verkeerd. Maar ach laten we hier maar over ophouden dit is offtoppic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:07

Ach d'r gaat wel meer mis bij dat stamboek.... Anderhalf jaar geleden ben ik verhuisd en ik heb tot 3 x toe een adreswijziging gestuurd. Nooit meer wat gehoord, nooit meer het boekje ontvangen etc.
Ik zal dus inmiddels wel geroyeerd zijn ofzo, want zij hebben dus ook geen lidmaatschapsgeld meer ontvangen omdat ik ook geen acceptgiro meer gehad heb.
Maakt blijkbaar niet uit, lid meer of minder...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:32

Lekker vaag Sonja...
Nouja ik kan ook niet altijd hoogte krijgen van eht stamboek hoor...

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:04

Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan, dat als je een pony/ paard koopt zonder stamboek/ paspoort erbij, er iets flink stinkt..

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 13:42

toverpaardje schreef:
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan, dat als je een pony/ paard koopt zonder stamboek/ paspoort erbij, er iets flink stinkt..

Dat vind ik niet ik heb nu al 6 pony's gehad zonder papieren enz... En daar was niks mee aan de hand dit is het eerste geval ! Knipoog

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:18

Mijn Fjord is een Belg, ja in woorden en daden. Maar tijdens zijn reizen tussen de diverse handelaren (van belgie naar Nederland) is ook zijn paspoort verdwenen en is hij aan mij verkocht als 4 jarige.. helaas ben ik niet gek en wist dat ie 3 was en geen 4. De da heeft hem gecontroleerd en hij bezit een chip, dus nummer noteren en Belgie bellen. Het stamboek dan he. Die zijn daar super vriendelijk en meewerkend. Binnen een week kreeg ik een mail met daarin de gegevens van mijn Fjord.. Ik heb een duplicaat moeten laten maken in Belgie. het stamboek daar stuurde dit duplicaat naar de heer Bon en die zou hem dan overschrijven naar Nederland.. (import) De kosten in Belgie voor een duplicaat zijn iets van 30-40 euro. Zonder lidmaatschap. In Nederland hoefde ik alleen het overschrijven te betalen.. al met al geen 107 euro bij elkaar. Maar nu las ik in het Fjordenstamboek blaadje iets over die duplicaten.. die kosten hier in Nederland 175 euro???!!!! Dat is toch echt absuurd.. het moet een leuke hobby blijven die paarden..

Michelle

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 15:27

Jah dat vind ik dus ook naja me vader heeft het geld nu alwel over gemaakt omdat het na 1 april idd 175 euro werd. Maar ze zijn nog niet van ons af Tong uitsteken

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:42

Bij mij is het dus ook fout gegaan...
Nu hebben we alle formulieren voor het paardenpaspoort lekker naar de KNHS gestuurd, want ik hoef verder niks te maken te hebben met t stamboek als het ook via de KNHS kan....
Want tot nu toe heb ik alleen maar "problemen" met het stamboek gehad... Scheve mond