Hee dat mag helemaal niet van Sanderijn!!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dorine
The one and only

Hee dat mag helemaal niet van Sanderijn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 19:14

Ja, we hebben gisteren Cerise goed onderhanden genomen.
Het werd tijd dat ze wat serieuzer werk ging doen.
Jolanda (Jappe op Bokt) en ik deden eerst de stal, daarna haalden we Cerise naar binnen en hebben haar gepoetst.
Toen peesbeschermers om. Je zag Cerise kijken... :
Maar dat zijn rare dingen? Even stampen met haar beentjes... hee ze gaan er niet af Verward Oh ik mag ff alleen op stal staan, nou dan maar rondjes lopen en kijken wat er gebeurt... ze gaan er nog steeds niet af Verward
Kriebelt wel een beetje en ze ruiken wat vreemd... nou ja laat dan maar zitten, ik kan er goed mee lopen.

Later deden we haar hoofdstel met gogue om, en gingen haar achter in de wei longeren.
Eerst zonder de touwtjes, want ze moest ff 'haar ei kwijt'.
Dus wilde ze al meteen in galop lekker gaan rondsjeezen, maar het vrouwtje zei toen wat geks joh!

Volgens het vrouwtje mocht Cerise niet in galop in de blubber!
Want tante Sanderijn die had dat nog gezegd! Schijnheilig
Nou ja dan maar niet he...

Toen de gogue eraan, en die reactie van Cerise...
Goh, die touwtjes in de buurt van mijn hals/benen, das wel erg vreemd Verward
Sanderijn kan me de pot op, ik ga mooi ff galopperen! Steigeren lukt ook al niet zo, nou Sanderijn, je kunt me wat!
Hee vrouwtje zegt dat ik rustig aan moet doen... goh als ik mijn hoofd iets lager doe dan voel ik dat rare ding ook niet zo... nou dan doe ik dat maar...
IEH m'n spieren! This is weard!
Ik ga maar lekker stukken afsnijden van die rondjes, richting vrouwtje toe... oh nee nou komt de zweep, toch maar niet.
Grrrr das wel wennen.

Later gingen we uitstappen, wollen deken erop en langs de weg een eindje wandelen aan de hand.
Cerise vond het uiterst interessant overal, moest alles zien! Met als gevolg dat ze schuinVOOR mij ging lopen i.p.v. schuinACHTER...
Nou ik heb maar even duidelijk gemaakt dat dit bij mij niet mocht. Tong uitsteken
Toen we weer terug liepen begon ze niet eens te trekken of zo, bleef heel braaf, ook wanneer er een auto kwam. Superlief! Pling
Jolanda was zo lief geweest om lekkere zemelen gemengd met muesli mee te brengen, dus in de stal was het smikkeltime!
Zat ook nog levertraan doorheen, en toen was het wel ff twijfelen... maar toch maar opgegeten want het was wel errug lekker!

Ik heb ook een afspraak gemaakt met de hoefsmid, op dezelfde dag als een ander paard bij ons op stal. Die gaat altijd onder het zadel of aan de hand lopend naar de hoefsmid (half uurtje denk ik?), want als de hoefsmid niet aan huis hoeft te komen ben je goedkoper uit. Wel handig!
Kunnen we dus samen onder het zadel of lopend erheen.
Ligt er aan of ik al een zadel heb dan.
De mevrouw van de ruitershop wist nog iemand die een tweedehands zadel te koop had, precies het merk wat ik zocht, dus ze zou haar het telefoonnummer van mij geven.
Is wel handig want ze woont dichtbij, en dan kunnen we alle tijd nemen om te passen natuurlijk.
Vandaag heb ik Cerise in de bak beweging gegeven, even zonder lijn, gewoon lekker laten rennen achterin de bak, want voorin is alleen maar blub... Verdrietig
Hopelijk wordt het gauw beter weer, in de lente gaat de bak gedraineerd worden, en de volgende winter zal een stuk minder erg zijn hihi.
Morgen komt er weer een hoop regen, maar daarna.. heel misschien..
Tja we blijven positief denken... Tong uitsteken

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:09

Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat met jou en cerise!
Ik vind het altijd zulke leuke verhalen!

Volgens mij heeft cerise het erg naar haar zin bij je!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie