Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer_S

Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 15:14

Hallo,

Weet niet of het hier hoort... Maar dan word het maar verplaatst!

Maar welke bokkers hebben allemaal een boett deken? Waar gekocht en voor welke prijs? Wat vinden jullie ervan enz enz?

Ik heb ook eentje aangeschaft en ben benieuwt hoe het deze zomer zal zijn! Ja

Maar ik vind het wel leuk om te weten wat andere ervan vinden enzo! Nouja, ik hoor nog wel Verward

Groetjes, Jennifer

Essie

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:50

Ik heb een boett-deken voor mijn mini-shet. Dit wordt de 3e zomer. Ben er erg tevreden over. Mijn shet heeft (haast) geen last meer van jeuk.
Ik heb hem toen via internet besteld, maar geloof dat het bedrijfje niet meer bestaat.
Het enige wat ik een nadeel vind is dat hij zijn boett-deken nu al op zou moeten, maar dat deze niet waterdicht is. En om nou weer zoveel geld uit te geven aan een nieuwe boett-deken die wel waterdicht is. Ben nu op zoek naar een kleine regen deken of misschien ga ik er zelf 1 maken, maar ben niet zo heel erg handig. (dus mochten mensen nog tips hebben of er 1 kunnen maken ik hou me aanbevolen).

glodis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:11

Ik heb zelf geen boett-deken, gelukkig heeft mij paard geen exceem.
Wel heb ik er veel ervaring mee, het hangt heel erg van je paard af hoe lang het mee gaat, ik ken paarden die doen er járen mee en ik ken ook paarden die houden het net een zomer vol, hangt er van af hoeveel ze spelen en of ze bij andere paarden in de wei staan enzo.

Ik merk wel dat de paarden het altijd wel fijn vinden, ze lijken zelf te weten dat dit helpt tegen de jeuk.

Ik heb wel een keer gehad dat de deken net iets te klein was, en toen trok bij de schoft waardoor die kale plekken kreeg, dus zorg er wel voor dat ie groot genoeg is.

Ik hoop dat ie lang heel blijft, want als je eenmaal begint met naaien dan houdt het niet meer op. (om te Huilen )

Groetjes

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 23:58

Mijn pony staat alleen! Ja ik weet het, niet fijn, maar altijd als hij bij andere is trekt hij er zich niks van aan enzo! Maar ik heb hem nog maar 6,5 week! Dus word de eerste zomer ik ga zien hoe het loopt! Mijn Boett deken is wel waterdicht!

Weet niet of ik reclame mag maken maar goed, www.kerckhaert.be Vind ik goedkopere dekens dan waar anders ook! Je moet ze gewoon mailen en ze mailen meestal de dag zelf nog terug! Ja

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:01

Ik heb vorig jaar een boett-deken voor Novia aangeschaft, en zij heeft er heel veel baat bij.
Ik heb hem gekocht bij Protecx, via internet. En heb er 198 euro voor betaald geloof ik.
Helaas is hij erg veel gescheurd (novia stond bij een irritant paard op de wei), en ik heb hem regelmatig hersteld met naald en draad.
Dit jaar heb ik mijn moeder een 'nep-boett' laten maken, ben benieuwd, lijkt er precies op, ik hoop dat het ook werkt.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:32

hey, mijn shettekind heeft erg last van exceem... nu hebben we hem aan het begin van de winter gedeeltelijk geschoren (hij staat niet 24/7 buiten!)en hem helemaal gedesinfecteerd e.d daarna een winterdekentje op gedaan... dat gaat super... maar nu begint de lente weer... en jah... ik MOET een BOETT deken!! maar waar koop je die ???

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:43

wij hebben voor onze ijslander en voor een van onze foresters boett-dekens en wij hebben er een ergens uit duitsland gehaald, als ik me goed herinner voor 160 euro, maar die heb ik nu zo'n 2 jaar dus ik weet het niet meer precies Knipoog De andere hebben we van iemand overgekocht dus de prijs ervan lijkt me dan niet relevant. We zijn er erg blij mee want ze werken super!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:31

Ik heb 'm vandaag binnen van Kerckhaert. €150,- voor een kleine maat, ga 'm morgen direct passen.
Ben zeer tevreden over de service!

edit: volgens mij kreeg ik die tip van jou, queengekje. Nog bedankt daarvoor!
Laatst bijgewerkt door Jemawi op 18-03-05 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:32

verkopen ze die dekens niet dichterbij dan belgië?? Verdrietig

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 22:22

patries_kjp schreef:
hey, mijn shettekind heeft erg last van exceem... nu hebben we hem aan het begin van de winter gedeeltelijk geschoren (hij staat niet 24/7 buiten!)en hem helemaal gedesinfecteerd e.d daarna een winterdekentje op gedaan... dat gaat super... maar nu begint de lente weer... en jah... ik MOET een BOETT deken!! maar waar koop je die ???

Ga eens naar www.kerckhaert.be! Mail dan naar die mensen, voor een gewone shet maatje 0 voor €131,04 en als je meer a of b pony hebt nog altijd maar €150, ... Maar denk dat je die maat 0 kunt nemen! EN boven de €100 is bij Kerckhaert GEEN verzendkosten in Nederland en België! En het is echt eene heel fijn ding! Alleen maar donkerbruine hebben ze, maar echt een aanrader! Ja

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 22:23

Ok dan Jewelfamke! Fijn dat je een goedkope hebt kunnen krijgen Tong uitsteken

Verzendkosten zijn er niet! Ik zal even het kostenschema opzoeken van Kerckhaert, als ik dat nog heb!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 22:25

Dit was na mijn vraag dus voor een Boett deken voor shetje de eerste mail die ik van hun kreeg:

Citaat:
Beste Mevr. Schreurs,

in de Boett-dekens bestaat er een maat "mini-shetlander", dit is Boett-maat 0
de volgende maat is 1, dit is voor een A-pony of een kleine B-pony (tot een max. schoftmaat van ong.115 cm)

Een maat 0 kost 131,04 Euro een maat 1 kost 152,88 Euro.

De Boettdekens die wij leveren zijn steeds in donkerbruin en met een buikflap.

Vanaf 100 Euro aankoop, leveren wij GRATIS in België en ook in Nederland. Voor de levering van een Boett-deken zijn er dus geen transportkosten.
Alle leveringen gebeuren tegen rembours. U betaald gewoon aan de chauffeur bij levering en hoeft bij gevolg niets vooraf te betalen.

Heeft u nog vragen? Contacteert u ons gerust.

Met vriendelijke groet,

Kerckhaert Ruitersport,
Laagstraat 3, 9140 Temse.
openingsuren van MA. t.e.m. ZAT van 9 tot 18u doorlopend
tel. +32-3-771.40.15 Fax. +32-3-771.35.58
e-mail: info@kerckhaert.be
website: www.kerckhaert.be

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:56

Dit jaar heeft Twister voor het eerst een Boett deken op. Ik ben benieuwd of de goede verhalen die ik er over gehoord hebt ook voor haar zullen werken.

Overigens heb ik 'm gewoon bij Divoza gekocht, voor €200,-.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 00:08

ik zal ze even mailen!! kijken of het helpt Tong uitsteken

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 13:02

Kvond em persoonlijk best duur bij Divoza. Mja voor een paard is het bij Kerckhaert misschien wel evenveel als Divoza! Ohja, de mensen wat bij kerckhaert bestellen moeten weten dat je er geen hoofdkap bijkrijgt!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:52

Ik heb de deken nu voor het 3e jaar, toen heb ik die voor 180 euro bij een ruitershop die het echte merk verkocht zegmaar. Nu zijn er heel veel namaak, die een stuk goedkoper zijn. Maar of ze net zo goed werken, dat weet ik niet, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Het enige wat ik wel weet, is dat ik de echte boett super vind!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:10

Helaas, ik had 'm gister binnengekregen, maar hij zit echt te strak. Raar, want ze geven aan dat maat 1 voor een stokmaat 115 is, en Jewel is maar 113. Maar goed, als ze nog groeit past ie helemaal niet meer.

Ik hoop dat ze nog een maat 2 hebben, als die al niet veel duurder is.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:54

Vorig jaar zomer heb ik voor het eerst een boettdeken gebruikt. Eerst heb ik altijd zonder geprobeerd, en de jeuk geprobeerd te verminderen door 's nachts op stal te doen en druppeltjes/shampoo/zalves etc.
Maar met de boettdeken heb ik het beste resultaat geboekt. Helemaal geen enkele jeuk! Lachen Op een gegeven moment moest de deken er een paar dagen af, en toen merkte ik dat de jeuk gelijk weer terugkwam! Mijn pony vind het helemaal niet erg om de deken op te doen, zelf niet in het begin (had 't eigenlijk wel verwacht).
Hij's trouwens ongeveer 1.18 en heb maat 2. Niet bij Divoza gekocht, maar bij protecx geloof ik.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 00:59

@ Jewelfamke Ach gut Hoop dat maatje 2 niet veel duurder is!

Enne ik ga jullie zeggen, ik heb voor €131 een levensechte boett hoor! Je mag kijken, het merkje eraan en een handleidingkje en al! Ja

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 01:00

De mijne vind het ook niet erg om met da ding op te lopen! Had hem meteen even laten galopperen door de wei. Met longeerzweep erachteraan. Om er zeker van te zijn dat het goed zat! En no prob! Hij heeft het ne voormiddag deze week op gehad! Een 5tal uurtjes! Hij heeft ermee rondgecrosst, gerold, dus mijn deken is lichtbruin ipv donkerbruin Tong uitsteken En hij lag ermee neer! En toen hij rechtstond zat de deken weer perfect!

Ik vind het echt een geweldig ding! Ja

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:31

Ja hoor...uitgerekend nu gooien ze bij Divoza de prijzen omlaag, dat had ik dus helemaal niet bijgehouden.

Citaat:
prijs maat 0-2: 169,95
prijs maat 3-4: 189,95, prijs maat 5-8: 199,95

Voor een maat 2 maakt het dus niks uit. Ik hoop dat ik m'n geld nog terug kan krijgen...
Divoza is hier vlakbij, voortaan dus iets verder kijken dan m'n neus lang is.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 14:30

Oh! Ach gut

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:53

Wel, ik heb 'm binnen en hij past Ja
Ik heb nu een maat 2 voor mijn kleintje. Achter issie iets aan de grote kant, maar volgens mij gaat dat geen problemen opleveren.

Even een vraagje voor de ervaren boett gebruikers: tussen de voorbenen zit een stuk klitteband wat vast moet aan de buikflap. Zit prima, maar moeten daar ook nog riempjes zitten? Er zit wel een sluiting om ze dicht te maken, maar kan geen riempjes vinden...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:23

Hoe lang heeft het geduurd voordat het eerste gat bij jullie er in zat?

Die van mij heeft het gepresteerd na 6 dagen al een behoorlijk gat te creëren... Hamer

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 12:58

@JewelFamke
Daar zitten geen riempjes nee! Alleen klittebandsluiting en van die kliksluitingkjes! Vind die dingetjes niet handig Als ik de deken over zijn hoofd trek moet ik altijd met mijn hele arm door het halsstuk gaan om die dingen te vinden!

@xTwisterx
De mijne heeft het nog geen 6dagen om gehad maar een gat zit er absoluut nog niet in Tong uitsteken Gelukkig! Maar je krijgt wel enkele reepjes stof dat je de deken zelf kan repareren he!