Paardje kijken!!!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Margje

Paardje kijken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 19:00

Ga zaterdag eindelijk bij een paardje kijken... We zijn al een tijdje aan het zoeken, iemand die we via via kennen(via 2 kanten, van m'n oma en van Marije van Bokt) die in het Welsh Cob-wereldje zit zou voor ons uitkijken. We hadden een heel leuke merrie op het oog, maar dat gaat helaas toch niet door, ze had echter zelf wel een pony staan..
Het is een 9-jarige donkerbruine merrie van Nebo Daniel, met een bles en 2 witte voetjes. Niet 100% Welsh Cob, driekwart, een partbred Welsh dus, net als Spot Haha! . Heel lief, op dit moment wordt ze wel eens gereden door kinderen van 4 en 6 jaar. We kunnen haar wele en tijdje op proef krijgen, ze is de laatste tijd nogal vaak van huis gewisseld.Als ik het goed snap:
thuis 1: degene bij wie ze nu ook te koop staat, zij verkocht haar voor iemand anders
thuis2: waren heel blij met haar, maar door scheiding verkocht
thuis3:weer terug naar huis1
thuis4: weer terug naar zelfde manege als bij thuis2, andere mensen dit keer. Die kregen helaas veel problemen ermee, ze kon er niet tegen om altijd in grote groepen(en kleine bak) te lopen
thuis5:opnieuw thuis1

Mocht het doorgaan, en dat hoop ik echt, zal ze hier als het goed is heel wat langer kunnen blijven!Spot heeft het hard nodig, ze is nogal erg gespannen en hopelijk zal een maatje haar wat tot rust brengen, zoals het nu is kunnen we alleen maar rijden als er iemand bij is, meestal gaat het goed maar als ze een keer aan het rennen is geslagen... :// (figuurlijk geslagen dan)
Oh ja, de merrie heet Pinged Megan.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:34

Afbeelding

Nebo Daniel

Section D - Volume LIX - Chestnut, blaze and four white socks. - Foaled 1976.
Daniel was the first foal out of Nebo Princess Ann. His future success could be visualised from his early days. He would spend endless hours trotting around the paddock in great style well away from his dam.

He started his showing career as a foal but came to the limelight as a yearling. His bright chestnut colour and four white socks along with his breathtaking action took the eye of most judges. He was shown with great success both in England and Wales until he was retired in 1990 after winning the Supreme Champion at the Lampeter Stallion Show. He left his career in the showring at the young age of 14 years, Daniel was always a nervous showman, never liked the preparations at home, but once at the show he really excelled in every way. This was the reason why we decided to retire him bearing in mind, that he had been champion at most of the county shows. In 1988 he won the George Prince of Wales Trophy for the Champion Welsh Cob at the Royal Welsh. He was male champion in 1986 and 1989 also. In 1987 he was Supreme Champion at the Three Counties Show, Malvern. He represented the show at the Horse of the Year Show in the Lloyds in hand champion. He has also won the WPCS sire ratings on several occasions. These are only a very few of his great successes.

Along with his great showing success he is also a terrific stockgetter, producing mares and stallions of greatest calibre. Some of his notable progeny include, Nebo Prince, Nebo Victoria, Northleach Daniele, Tewgoed Mari, Tewgoed Janet. Also Tynybryn Miss Poppedyn Supreme, Champion at the 1999 Danish Grading Show. Daniel along with his sire Nebo Brenin are also great producers of Section C's. Some of his Progeny are Nebo Rachel and Neuaddparc Welsh Maid.

Nog meer info op de website van de Nebo Stud
http://www.equestrianwebsites.com/nebo/index.htm

[KS-MK] [webcam] Dream Team Mini's 2017 (seizoen 14) - nu ONLINE voor het 2017 seizoen.
Drachtige merries: Daisy 275 dagen, Party Girl 269 dagen, Misty 261 dagen, Amy 243 dagen, Cookie 195 dagen, Snazzy 161 dagen & Lizzy 156 dagen.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 18:13

Hee, bedankt! Had zelf ook wat gevonden, die foto komt vaker voor. Ze schijnt niet zoveel wit te hebben...en geen vos! Ben niet echt weg van Nebo Daniel, hij spreekt mij niet zo aan maar het staat zeker goed bij de afstamming!En het gaat uiteindelijk om de merrie.
Verder geen reactie's? Verdrietig (moest toch even zeuren...)

Gast546

Welsh Cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:25

Hoi,
Als die pony niets is, heb ik nog wel een adres voor je nl de fam Elskamp uit Putten (Gld) 0341 492143.
Ze fokken Welsh Cobs en hebben er regelmatig wat te koop staan.
Zowel hengsten, merrie´s als ruinen.
Ze hebben ook 2 goed gekeurde hengsten op stal staan Fronarth Tellynor
en Boy (z´n hele naam weet ik niet zo uit m´n hoofd).
Misschien heb je hier wat aan.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 19:45

Ook jij bedankt Haha! Zal het onthouden, maar we zitten niet echt omhoog met adressen...Mijn oma heeft veel contacten in de Welsh-wereld en verschillende mensen helpen met zoeken, maar evengoed bedankt.
Ik denk eigenlijk dat ik ze wel ken, mag ik vragen wat de stalnaam is?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:53

Flowergirl's Welsh Cobs.

De hengsten zijn Fronath Telynor (v. Cyttir Telynor) en Sparkling Boy (v. Navestock Dafydd)

[KS-MK] [webcam] Dream Team Mini's 2017 (seizoen 14) - nu ONLINE voor het 2017 seizoen.
Drachtige merries: Daisy 275 dagen, Party Girl 269 dagen, Misty 261 dagen, Amy 243 dagen, Cookie 195 dagen, Snazzy 161 dagen & Lizzy 156 dagen.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 19:23

nou, het was een geslaagde dag, verslag staat bij verslag van de dag!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie