Ik kan het niet meer betalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:18

Ik zie nog een mogelijkheid:

je moet een ouder vriendje zoeken die al werkt Lachen

Succes je komt er vast wel uit. Als je 18 bent dan krijg je ook een studiebeurs en misschien kan je wat bijklussen met je muziekinstument op koninginnendag en of in de zomer op een groot centrumplein!!

1 ding: ga gedisciplineerd om met je tijd en dan moet je het wel lukken om alle dingen te combineren. Ik ken mensen die hebben zes paarden te rijden en werken alletwee fulltime en hebben een huis dat altijd aan kant is.

het moet te doen zijn dus! succes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:21

Prima schreef:
Ik ken mensen die hebben zes paarden te rijden en werken alletwee fulltime en hebben een huis dat altijd aan kant is.

Omdat ze zeker nooit thuis zijn! *LOL*

Dat van een ouder vriendje is ook een idee Schijnheilig maar een sponsor geeft een minder voldaan gevoel dan dat je zelf alles betaalt. Later zul je trots op jezelf zijn.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:38

ga bij een callcenter in de buurs informeren!!

ik heb bij Spaarselect gewerkt... en dat verdient heel erg goed (basisloon F15,- per uur) en daar komen nog bonussen bij....

dit is wel in de avonduren...

maar ik vind ook als je zo'n drukke hobby zoals muziek er ook nog bij hebt dan GAAT het gewoon niet... wat als je strax ook nog moet gaan rijden??? dat gaat toch niet samen met je studie en muziek? Verward

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:04

Wat vervelend zeg!
Ik weet zo snel geen andere oplossing als een ander baantje.
check deze site eens
http://www.allright.nl/vaclijst.html
hier staat ook een manager voor een =callcenter in apeldoorn gevraagd. Er IS dus een callcenter daar ergens. Ik zou het gewoon proberen - niet geschoten is altijd mis.
http://www.allright.nl
succes!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:10

Het klinkt misschien heel hard maar mijn advies is : Verkopen. Je hebt nu nog niet zo veel kosten aan hem gehad, maar als hij ingereden is en jij wil gaan rijden , blijven er maar extra kosten komen.... En aangezien je een andere hobbie hebt die je ook zo te horen heel leuk vind, denk ik dat je hem beter kan verkopen, Tenminste, dat zou ik doen...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:12

Ik zie dat er hier door meerdere mensen callcenter werk gepromoot word. Waaronder ikzelf.

Waar je wel op moet letten, ik zag hier een voorbeeld als spaarselect staan. Maar dan moet je zelf mensen bellen en dus resultaat boeken. Vaak is de werksfeer niet echt fijn als outbound moet bellen.
Bij ons is het alleen inbound, dus klanten bellen jou.

Als je voor callcenter werk kiest zou ik zeker zorgen dat je inbound werk krijgt.
Niet alleen is het dan minder prestatiegericht, je hebt ook tijd om te studeren tussendoor en dat is niet zo als je outbound werk doet.
Bij ons is gisteren ook een nieuw soort team samengesteld om outbound te gaan bellen. Ik hoorde daar ook bij maar dat heb ik afgehouden. Ik wil niet naar buiten bellen. Ik heb zoiets van daar hebben die mensen niet om gevraagd.

Ik hoef het ook niet te doen dus geen probleem verder....

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:21

wanneer loop je kranten? smiddags? als je smorgens gaat krantenlopen verdien je een stuk meer. wel vroeg op maar totdat je die 750 piek afbetaald hebt moet dat toch wel lukken? callcenters zijn er genoeg in A, misschien een zaterdags baantje? dus achter de kassa ofzo. gewoon proberen t nog even uit te zingen over een tijdje heb je die 150 piek erbij en dan is t een stukje makkelijker. en van de zomer kan je lekker fulltime ergens gaan werken en sparen. het zadel komt vast nog wel. dan wordt hij maar wat later ingereden, kan hij niet slechter van worden. enja die hoefsmid moet toch echt wel. vraag dan meteen wat je kan doen om t zo goedkoop mogelijk te houden en hoe je moet bijvijlen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:36

Ja dit is lastig spul Misselijk

Ok, het wordt dus een keuze tussen je muziek en je paardje, wat vind je nu belangrijker? Je studie kan hier in principe buiten blijven. Maar je moet dus echt een keuze maken tussen die twee hobby's.

Bovendien verdien je veel te weinig, ik weet niet hoe oud je bent, maar je kunt zelf op een zaterdag in de supermarkt nog meer verdienen. Ik ben nog een tiener, zit de hele week op school en werk vrijdagavond 3 uurtjes en zaterdag 7 uur in een winkel en verdien daar rond de 500 gulden in de maand mee, dan kom je toch al een heel eind dacht ik zo.

Anders zul je er een tweede baantje bij moeten nemen, want een krantenwijk betaalt wel goed, maar je doet het te weinig. Je kan wel een hoog uurloon hebben, maar als je dan 1 uur in de week werkt, schiet je er nog niets mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:37

Waar een wil is is een weg. Ik den k dat andere bokkers al genoeg mogelijkheden hebben aangedragen om je pony te houden. Jij bent nu aan zet om te bepalen wat je gaat doen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:10

Bah wat een rot situatie zeg.. het ziet er wel naar uit dat je teveel wil... Boos!
Ik vrees ook dat je een keuze moet maken. Want je pony eronder laten lijden is helemaal erg..
Kun je niet mowgli voor een tijd aan iemand 'geven' en hem terug krijgen zodra jij klaar bent met je studie?
Dan heeft zij de kosten, en kun jij mowgli terug krijgen als je dat zou willen... Weet niet of het iets is hoor.. is maar ideetje..

Succes ermee he!

[edit] Las te laat dat er al genoeg over baantjes gezegd was [/edit]

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 19:27

tja weet niet echt wat ik moet zeggen.
maak het allemaal van dichtbij. maar voorlopig kun je hem niet verkopen meid. eerst moet die ringworm helemaal weg zijn.
als je hulp nodig hebt kun je me bereiken verder. dat weet je.
zal verder nog eens voor je nadenken of ik wat weet.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:10

Ik heb toen ik 12 was mijn muziek (hobo) opgegeven voor mijn grote liefde (paarden). Nu, na mijn VWO, ben ik gaan werken. Schijtloontje, maar ik wíl dat. Ik heb nu een vaste baan, en het is nog steeds niet veel, maar ik heb het er gewoon voor over.
Dat is MIJN keuze geweest. Ik zag studeren sowieso niet zitten, en mijn paard betekent erg veel voor me (heeft in het verleden als steunpilaar gefungeerd, daarom alleen al kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om hem te verkopen). Het is belangrijk dat je je keuze nú maakt. STraks hecht je je aan je paardje (nu ongetwijfeld ook al, maar dat is toch anders), en als je hem dan écht moet gaan verkopen, dan is dat écht niet leuk.
Het leven is één grote keuze. Ik hield mezelf voor dat ik later ook nog wel kon gaan studeren, gelul want dat doe ik toch niet, maar ja... Ik heb nu een baan met superveel doorgroei mogelijkheden, iets wat ik eigenlijk niet meer verwacht had. Als je een bepaalde weg bewandelt, dan bereik je je doel heus wel eens, als je maar in jezelf en je eigen keuzes blijft geloven. Ik ben er nog lang niet, maar ik ben al véél en véél verder dan iemand ooit had gedacht. Dat is kicken! En straks ben ik helemaal een survivor, ook al heb ik niet gestudeerd, heb ik voor mijn (rot)knol gekozen... En dat is de grootste kick van allemaal... Zie je wel? Girlpower! Maak je keuzes bewust, en gá er dan ook helemaal voor!

Succes!

ragebol
Berichten: 122
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 20:39

ja dat is rot!!
Ik zou zeggen neem er desnoots een kranten wijk bij s`ochtens!!!!!
Heb je iniedergeval geld voor jezelf!!
En ik zou de hoefsmid ook niet te lang uitstellen!!
Straks loopt ze kreupel!!!!!!
Succes!!!!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 03:42

Jong, studie die je niet onderschat, 2 geweldige hobby's, lekker fanatiek, vriend, financieel verantwoordelijkheid nemend ...
Ik vreet de kerstboom op als jij het niet redt. Over een jaar lach je er om.

Tips heb ik hierboven al genoeg gezien, en vlg mij ben je zelf mans genoeg om dat uit te zoeken.

Mijn idee ? Ik heb ooit het schaken op een laag pitje gezet, terwijl ik me een leven zonder eigenlijk niet voor kon stellen. Tja.. pony's. Drogreden: Als het moet kan ik dat zelfs nog weer oppikken wanneer ik 65 ben.

Bouw alles (behalve studie natuurlijk) even af, voor zover dat kan, tot op het laagst mogelijke pitje, en kijk als een buitenstaander naar jezelf. Hoeft niet van vandaag op morgen; b.v. muziek t/m maart en dan verder afhankelijk van het resultaat.
Wat wil je, waar heb je het meeste plezier in en wat KAN financieel om dat te bereiken.

Mocht die muziekhobby ook geld kosten, dan heb ik nog een erg gemene tip Extreme duivel
Vertel tegen ouders dat je hier absoluut mee gaat stoppen, omdat je het niet meer kunt betalen. Wedden dat het daarna geen geld meer kost ? Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:00

Prima schreef:
Ik zie nog een mogelijkheid:

je moet een ouder vriendje zoeken die al werkt Lachen

Succes je komt er vast wel uit. Als je 18 bent dan krijg je ook een studiebeurs en misschien kan je wat bijklussen met je muziekinstument op koninginnendag en of in de zomer op een groot centrumplein!!

1 ding: ga gedisciplineerd om met je tijd en dan moet je het wel lukken om alle dingen te combineren. Ik ken mensen die hebben zes paarden te rijden en werken alletwee fulltime en hebben een huis dat altijd aan kant is.

het moet te doen zijn dus! succes


Die mensen hebben wrs geen kinderen,
zijn nooit thuis, dan word het huis ook niet vies Knipoog

piggie!!!!
Berichten: 318
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:14

hoi gerdien
hier is mijn advies: eerst moet je je goed bedenken wat je leuker vindt, je orkest of je paard. als je je paard leuker vindt, zou ik stoppen met het orkest of iig eentje minder gaan doen, zodat je meer tijd kunt besteden aan mowgli en aan werken, je moet je studie net gaan verwaarlozen. das niks. als je je orlest belangrijker vindt, zou ik mowgli verkopen. dan zou ik geld gaan sparen zodat je later wel een paard kunt betalen. en ik zou ook altijd nog wat geld overhouden voor onverwachte dingen, zoals die ringschurft nu. je weet nooit wat je zo ineens nodig moet hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 16:21

inderdaad moet je soms keuzes maken. Ik speelde vroeger heel aardig piano maar ik was op een niveau beland dat ik met een half uurtje per dag studeren er niet meer kwam. Het kwam erop neer dat het een anderhalf uur per dag moest duren. Daar had ik geen tijd meer voor toen ik iones voor mij alleen had. Ik ben gestopt en heb me meer toegelegd op het rijden. Nu is muziek wel heel mooi en je kunt er een kick van krijgen als je zelf mooie muziek maakt. het is ook wel jammer dat ik het heb opgegeven maar ik kan het gewoon niet meer waarmaken.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

hallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:25

als ik jouw was zou ik desnoods iemand erbij zoeken en dan gewoon samen alles met die pony doen dus ook de kosten delen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 17:44

orri"]
[quote="Prima schreef:
Ik zie nog een mogelijkheid:

je moet een ouder vriendje zoeken die al werkt Lachen

Succes je komt er vast wel uit. Als je 18 bent dan krijg je ook een studiebeurs en misschien kan je wat bijklussen met je muziekinstument op koninginnendag en of in de zomer op een groot centrumplein!!

1 ding: ga gedisciplineerd om met je tijd en dan moet je het wel lukken om alle dingen te combineren. Ik ken mensen die hebben zes paarden te rijden en werken alletwee fulltime en hebben een huis dat altijd aan kant is.

het moet te doen zijn dus! succes


Die mensen hebben wrs geen kinderen,
zijn nooit thuis, dan word het huis ook niet vies Knipoog
[/quote]

Als ze 6 paarden kunnen houden/rijden, hebben ze waarschijnlijk ook wel geld voor een hulp in huis? Verward

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 21:39

Ik zag hem op marktplaats staan. Dus de keuze is gemaakt?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 21:39

Ik zie op marktplaats dat je de besling al heb genomen.
K moet zeggen dat ik het erg zonde vind van die mooie pony dat je hem weg doet. maar jou keus, en misschien maar beter? jammer hoor!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 21:43

Als het haar keus is dan moeten we dat respecteren. Zal vast geen gemakkelijke keus geweest zijn dus sterkte

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 22:13

Zou je niet iets langer over het terugbnetalen kunnen doen? f750,- is 5 maanden van f150,- Hoeveel maanden heb je al afbetaald? Misschien kunnen je ouders of een familielid de lening overnemen en dat je het hun in iets langere periode met kleinere periodes (f75,- per maand?) terug betaald?
Tja, je hebt er nu niets aan, maar voordat ik een pony kocht wilde ik eerst een leuk bedrag op de rekening hebben voor noogevallen (ik had f3000,- reserve vast staan. Ook nu nog.)

Misschien kun je in de vakanties bijwerken! Missschien wel betaald waar je nu stage loopt (ik weet niet wat voor opleiding je doet, maar met winkels e.d. wil dat nog wel eens evenals in de verzorging)

Tja, een paar maanden zuinig aan doen kun je wel interen op kleding e.d. maar het houdt een keer op...
Ook kwa stalling ben je toch een bepaald bedrag kwijt. Kan hij misschien alleen in de wei? Of staat ie dat al?

Paarden zijn duur. Sterkte!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 22:21

Cassidy"]
[quote="orri"]
[quote="Prima schreef:
Ik zie nog een mogelijkheid:

je moet een ouder vriendje zoeken die al werkt Lachen

Succes je komt er vast wel uit. Als je 18 bent dan krijg je ook een studiebeurs en misschien kan je wat bijklussen met je muziekinstument op koninginnendag en of in de zomer op een groot centrumplein!!

1 ding: ga gedisciplineerd om met je tijd en dan moet je het wel lukken om alle dingen te combineren. Ik ken mensen die hebben zes paarden te rijden en werken alletwee fulltime en hebben een huis dat altijd aan kant is.

het moet te doen zijn dus! succes


Die mensen hebben wrs geen kinderen,
zijn nooit thuis, dan word het huis ook niet vies Knipoog
[/quote]

Als ze 6 paarden kunnen houden/rijden, hebben ze waarschijnlijk ook wel geld voor een hulp in huis? Verward
[/quote]

nope heb ik gevraagd! en zoveel geld houden ze niet over met 6 paarden

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 22:23

orri"]
[quote="Prima schreef:
Ik zie nog een mogelijkheid:

je moet een ouder vriendje zoeken die al werkt Lachen

Succes je komt er vast wel uit. Als je 18 bent dan krijg je ook een studiebeurs en misschien kan je wat bijklussen met je muziekinstument op koninginnendag en of in de zomer op een groot centrumplein!!

1 ding: ga gedisciplineerd om met je tijd en dan moet je het wel lukken om alle dingen te combineren. Ik ken mensen die hebben zes paarden te rijden en werken alletwee fulltime en hebben een huis dat altijd aan kant is.

het moet te doen zijn dus! succes


Die mensen hebben wrs geen kinderen,
zijn nooit thuis, dan word het huis ook niet vies Knipoog
[/quote]

ze gaan nooit uiteten, dus de dagelijkse beslommeringen omtrend koken ect, hebben ze wel. Bovendien zullen ze waarschijnlijk meer wassen draaien dan normaal, aangezien ze zes paarden hebben...