Ik kan het niet meer betalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Ik kan het niet meer betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 09:57

Tja, ik zit enorm te piekeren, ik denk maar aan één ding: Mowgli.
Ik moest en zou met alle geweld een pony, het was echt al mn hele leven een wens van me. Ik had alles uitgerekend en ik kwam erachter dat ik het best kon betalen.
Nou, ik ben 18, scholier (MBO) en ik krijg van mn ouders F150,- (ik doe het ff in guldens hoor) per maand aan kleed- en zakgeld. Dat geld gaat al automatisch naar de stalhouder.
Verder verdien ik per maand nog F300,-. Ik dacht dat ik het daar allemaal wel mee zou redden.

Maar ja, het liep weer anders dan gepland, mn eerste pony Loki moest weg en ik ruilde hem in bij een handelaar voor Mowgli. Maar ik moest dan nog wel F750,- bij betalen. Dat heb ik met mn stomme kop dus gedaan en die F750,- bij iemand geleend.
Dus elke maand gaat van die F300,- ook nog F150,- af.
Dus blijft er nog F150,- over waar ik mezelf (kleren e.d.) al mn dieren thuis (konijnen, cavia's) en Mowgli van moet betalen.
Voor mezelf koop ik al niets meer, al het geld gaat naar de dieren.

Nu is de rekening van de dierenarts gekomen. Klinische keuring, 2 inentingen, Imaverol (voor de ringworm). Tja, wat nu?

Hij moet ook naar de hoefsmid, maar dat stel ik als maar uit, omdat ik er gewoon geen geld voor heb.
Het voer is bijna op...

Ik vind dit zo niet leuk meer. Ik vind het erg moeilijk om een pony te onderhouden als je zo op de centen moet letten en steeds maar moet denken:"ik hoop dat er niets gaat gebeuren wat weer geld gaat kosten"
Je kan gewoon niet bezuinigen op een pony.

Zelf loop ik altijd in de oudste kleren en ik ga nooit uit en ik kan nooit eens wat leuks gaan doen.
Gisteren heb ik het met mn ouders over gehad en die zeiden:"Zie je nou wel?" Mijn moeder vind dat ik Mowgli moet verkopen en pas weer aan een paard moet gaan denken als ik klaar ben met de opleiding en werk heb.
Mijn vader vind dat ik dan maar heel zuinig moet gaan leven en Mowgli niet moet verkopen. Ik heb er toch voor gekozen om een pony te nemen.

Als die lening straks is afbetaald, dan wordt het ook wel weer beterder. En van de zomer wordt alles leuker, omdat Mowgli dan wordt ingereden. (oja ik moet ook nog een zadel kopen).

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Ik kán hem wel onderhouden als ik echt al mn geld in hem steek, maar het is zo ontzettend moeilijk en graag zou ik jullie meningen willen horen.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:16

Tja,
ik kan wel gaan zeggen 'zie je wel' maar daar schiet je niets mee op...

Denk dat er niets anders op zit als een jaartje op een houtje te bijten,
is nog niet zo verkeerd hoor, ga je straks alles nog meer waarderen.

Wat dat zadel betreft:
Kim zal wel met haar eigen zadel zadelmak maken, vind ik persoonlijk ook het fijnst, als je dan nog geen eigen zadel kan betalen, dan maar niet, dan nog maar een paar maandjes extra sparen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:22

Is het niet mogelijk om een andere baan te zoeken, daar waar je meer kan verdienen als 300 pieken? Moet denk ik niet al te moeilijk zijn. Je kan ook proberen om ergens schoon te gaan maken. (mijn vriendin doet dat bij haat oma op zondag, en verdient daar 50 piek per keer mee). Ook wat ik deed, was door de weeks na school bij de ptt werken 3 keer per week voor drie uur lang. van 4 tot 7. Dan zou je daarna ergens kunnen eten en dan naar je paard. of je paard misschien twee rustdagen per week geven.

Het kan altijd beter! Ik weet zeker dat je hoe dan ook, meer als 300 pieken per maand kan verdienen. Ik hoop dat je het lukt!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:39

Kun je proberen om een bijrijder te krijgen die meebetaalt? Dit is zo s h i t . Ik hoop niet voor jou dat je je pony moet verkopen. Zouden jouw ouders echt niet voor je inspringen? Ook niet voor 1x?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:41

niet opgeven hoor Verward .

Ik heb ook jaren op een houtje moeten bijten. Ik had een flatje van ruim fl 950 inmijn uppie en daar boven op komt nog de energei enz.. en gemeente nieuwegein is ook niet goedkoop. Ik heb een hond die ook moet eten ? Een paard met stalling van fl. 575,00 en ik wilde natuurlijk lessen enz.. Ik hebveel dingen moeten laten maar ik heb het graag gedaan. Ik koop niet vaak kleren en als ik het koop in de aanbieding en dat allemaal voor mijn beesten.

Nu nog betaald ik Leys helemaal zelf oke soms red ik het ook niet en moet marco me helpen. Liever niet want het is mijn paard en hobby niet de zijne.

Tip:
Zet alles eens op papier wat je uitgeeft per weeken ga dan strepen. Ene wat ook helpt geen geld in je portemenee doen alleen pinnen als het nodig is.

Succes

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:58

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw persoonlijke situatie is, maar mij lijkt eerlijk gezegd wel dat je deze problemen kon verwachten. Ik denk dat je wat te snel bent geweest met het kopen van je nieuwe paardje. Je had beter nog wat kunnen doorsparen zodat je nog wat geld achter de hand had.
Maar ja, daar heb je nu natuurlijk niks aan en ik wil ook niet jou persoonlijk aanvallen.
Misschien kun je met een krantenwijk wat extra geld verdienen. Ik weet niet of dat voor jou een optie is. Het is wel erg vroeg opstaan, maar als dat betekent dat je je paardje kunt houden, dan maar even doorbijten misschien. Of, zoals de anderen ook al zeiden, probeer een bijbaantje te vinden dat wat meer verdient.
Misschien kun je wat meer uren gaan werken?
Misschien kun je iets meer vertellen over jouw situatie, dan kunnen we er misschien meer over zeggen? Wat voor werk doe je nu?
Ik kan me heel goed indenken daty verkopen nu wel het laatste is wat je wilt, maar als je het echt niet kunt betalen en hij kan niet naar de smid, is het dan nog wel eerlijk tegenover je paardje? Misschien kun je je paardje goedkoper stallen ergens? Ik weet ook niet wat je nu betaald of waar je staat, maar bij een boer is het lang niet zo duur als op een pensionstal of manege.
Vertel eens iets meer, dan kunnen we wat beter met je meedenken...
Succes!

* To Belg, or not to Belg *

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:59

Ik kan me alleen bij de rest neerleggen. Probeer een oplossing te vinden, zodat je wat meer geld te besteden heb. Misschien dat er een paar familieleden zijn die je willen helpen als het voor een korte periode is.
Zelf heb ik 4 jaar terug 38 uur per week thuishulp gehad, bijna een jaar lang. Koste me 10,- per uur. Nou heb ik een hele grote familie en ik heb ze opgebeld en gevraagd om me te sponseren. (dus een beetje een grap van gemaakt)
De een deed een geeltje per week de ander een tientje. Ik liet het aan hun over wat zij konden missen. Elke maand maakte ik een kleinigheidje van papier, klei of gips als tegenprestatie. Zo had ik het gevoel dat ik niet bedelde en zij het gevoel dat ze er iets voor terug kregen. Het scheelde mij een hoop centjes elke maand. Gelukkig gaat dat bij ons zo in de familie dat als er iemand even slecht zit, om wat voor een rede ook, dan springt de rest bij.
Misschien kan je als tegenprestatie wel wat klusjes doen, wie weet. Het is het proberen waard.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 11:08

's middags loop ik nu een kranten wijk.
Ik loop kranten, omdat maar een uurtje per dag is en meer kan ik echt niet werken. Ik heb ook nog mijn stage en maak muziek op redelijk hoog niveau, ik speel bij 2 orkesten en daar voor ben ik bijna elke avond op pad.

De stalling kost F150,- per maand.
Mijn ouders springen nu wel bij, maar zij kunnen het eigenlijk ook niet missen.

Bedankt dat jullie meedenken, hier heb ik echt wat aan!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 11:16

Je zal toch op een gegeven moment een keuze moeten maken tussen je muziek en je paard. Sorry het klinkt hard maar 2 orkesten en een paard samen is wel erg veel. Wat moet je straks als je 40 uur werkt ??

Ik speelde vrij hoog volleybal en ik had een pony. Ik moest 5 dagen per week trainen en overdag tussendoor deed ik mijn pony. Dat schoot dus niet op heb dus een keuze gemaakt en heb de pony weggedaan aan iemand die er wel tijd voorhad. Dat was voor mij een goede keuze op dat moment.
Tja paarden houden is een virus dus 4 jaar laten kwam mijn eerste paard Lovers .

Ik weet niet wat de salarissen zijn als bv achter een kassa zit ??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 11:16

Kun je niet in het weekeind nog vakken gaan vullen bij een supermarkt? Of bij de MacDonalds gaan werken? En als je het kunt uitzingen tot de zomervakantie, dan kun je in de vakantie gaan werken voor een extra zakcentje. Maar daar zou ik NU al achteraan gaan.

Niet opgeven hoor, er komt altijd wel een oplossing!

Je suis Charlie.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 11:27

Ik ben het eens met Prisca,
paarden vreten niet alleen geld maar ook tijd!

Je kan dan beter kiezen voor 1 hobby en daar tijd voor uittrekken zodat je er kan van genieten.
Nu wordt het meer een must.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

eerlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 11:45

ik ben alweer wat ouder dus ik zal hier wel reageren als een verzadigde tante.
maar wil het toch even kwijt.
ik vind het ontzettend goed wanneer iemand jong is en een groot doel nastreeft om dat te doen waar je het meest van houd.
maar leven betekent: keuzes maken. dat zal ook zo je verdere leven blijven. het een laten om het ander te kunnen doen.
ik ben zelf van mening dat mensen die eigenlijk deze dure hobby niet kunnen financieren er ook niet aan moeten beginnen. dat is hard, maar je zit nu wel met de gebakken peren. het is niet alleen stal en een zadel, maar ook de medische verzorging etc. dat moet je allemaal zo'n groot beest kunnen bieden, jij bent er verantwoordelijk voor niemand anders. ik heb op een stal gestaan waar vreselijk veel mensen deze hobby niet konden bekostigen, dus werd er enorm veel gejat. heel triest eigenlijk.
en je hoeft heus geen 100 zadeldekjes te hebben of de duurste spullen zoals de rijken kunnen uitpakken tot in het absurde toe, maar een imaverol of verzekering is wel het belangrijkste.
Zelf heb ik pas een eigen paard kunnen kopen op mijn 36 ste, omdat het toen gewoon echt kon.
mijn advies is idd...neem voorlopig een bijrijder, dat zal de druk van de ketel halen. ieg hoop ik dat je je pony kunt behouden. sterkte.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 11:59

Tja mensen, een bijrijder is een goede optie, alleen is deze pony nog niet oud genoeg om bereden te kunnen worden. Dat gaat dus niet door.

Ik denk wel dat je inderdaad een keuze moet gaan maken: of serieus met die muziek doorgaan, of voor Mowgli gaan en eventueel op minder hoog niveau en minder vaak muziek maken. Die uren dat je dan niet naar het orkest hoeft, zou je voorlopig in kunnen vullen met een baantje.

Toen ik mijn eerste paard kocht, heb ik ook bewust een keuze gemaakt tussen een studie of een paard. Zonder studie zou ik in mijn huidige baan niet echt verder komen, nou ja, maakte me verder niet zoveel uit, ben geen carrieremens en wilde wel heel graag eindelijk mijn eigen paard.

Echt een vetpot was het toen nog niet, later ging het beter en nu heb ik er dus twee.... Echt veel geld hou ik niet over hoor, maar ik kan wel zorgen dat er een Da of hoefsmid komt als dat nodig is, dit zijn dingen waar je niet op kunt bezuinigen omdat zo'n dier volledig van jou afhankelijk is.

Succes ermee!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:19

Ik denk ook inderdaad een kwestie van keuzes maken. Wat die keuze word dat moet jezelf bepalen. Je zegt dat je ouders dit eigenlijk ook financieel niet kunnen klaren dus eigenlijk zou je dat ook niet mogen verwachten. Je kunt nog wel meer gaan werken maar dat gaat dan weer ten koste van je opleiding en eigenlijk is je opleiding toch wel het belangrijkste ten op zichte van je toekomst.We kunnen je allemaaal wel raad en advies geven maar uiteindelijk ben jij degene die zelf moet beslissen. Ik wens je veel sterkte

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:22

Ik had voorheen ook altijd wat adresjes waar ik dan schoon ging maken.
Ik verdiende dan F60 per keer, en dan werk je 3 uurtjes of zo?
Dat is echt ideaal, je krijgt t handje contantje, je kunt zoveel adressen aannemen als je zelf wilt, en het is nog makkelijk werk ook.

Ik doe het al vanaf mn 13 e of zo, het verdient gewoon erg lekker.
Zou ik je aaraden.

Ook oppassen en zo, verdient meestal ook best aardig.

Met die kleine 'flut' baantjes, verdiende ik toch altijd erg lekker, stopte het weg in een speciaal bakje, en als ik wat nodig had pakte ik het eruit.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:23

Ik ben het met de anderen eens dat je een keuze zal moeten maken tussen de muziek en de pony. Nu zit je in een patstelling. Je kan de pony niet betalen, maar ook niet meer gaan werken door de muziek. Dan houdt het natuurlijk wel een beetje op.
Het is misschien niet leuk om op een lager niveau te gaan spelen maar op deze manier hou je sowieso straks ook te weinig tijd over voor je paard.
Misschien kan je eens kijken of er een callcenter is bij jou in de buurt? Vaak zijn deze ook 's avonds en in de weekenden open waardoor je de werktijden kunt aanpassen aan jouw wensen. Daarnaast verdient het ook beter dan een krantenwijk.
Oppassen is ook een mogelijkheid (kan je meteen je huiswerk doen).

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 12:41

Fijn dat jullie me tips geven over de baantjes!
Ondanks jullie adviezen ben ik er nog steeds niet uit. Ik weet wel dat er iets moet veranderen. óf muziek óf de studie óf de pony.
Ik wil mn studie er niet aan opgeven om dan ongeschoold werk te gaan doen en hem wel te kunnen betalen.
Muziek is echt mn lust en mn leven. Met het orkest ga ik in maart naar een concour waar we nederlands beste orkest kunnen worden. En als we dan winnen (grote kans) dan gaan we daarna naar het Wereld Muziek Conours. Muziek gaat ook steeds belangrijker worden nu.

Ik weet het echt niet. Waarom wil ik toch altijd zoveel dingen? Eigenlijk denk ik dat het het beste is om een goed tehuis voor hem te zoeken en om mijn studie goed af te maken en over 3 jaar het opnieuw te proberen als ik werk.
Tot die tijd kan ik blijven bijrijden.
Maar ik wil er niet aan geloven dat ik ga falen en dat ik het allemaal verpruts en een zooitje ervan maak, omdat ik weer zo eigenwijs was.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 12:50

Shaienne schreef:
Ik weet het echt niet. Waarom wil ik toch altijd zoveel dingen? Eigenlijk denk ik dat het het beste is om een goed tehuis voor hem te zoeken en om mijn studie goed af te maken en over 3 jaar het opnieuw te proberen als ik werk.
Tot die tijd kan ik blijven bijrijden.
Maar ik wil er niet aan geloven dat ik ga falen en dat ik het allemaal verpruts en een zooitje ervan maak, omdat ik weer zo eigenwijs was.


Ga eens nadenken wat je wilt ook in de toekomst ? Is misschien muziek toch welkelijk je leven. En is het beter om 1x in de week een paardje te rijden of manege.
Paarden houden is een hele verantwoordelijkheid en kost iedere dag tijd en geld. Als je dat niet hebt moet je het gewoon NIET doen in belang van jezelf en het beest.

Maakt niet uit dat je nu fouten maakt daar leer je van. Sneu voor Mogli dat hij weer naar een ander thuis gaat dan maar je moet ook voor jezelf kiezen *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:40

probeer anders een bijrijder te zoeken, die deelt in de kosten.... als het dan nog niet lukt, is bruikleen niets? dan ka je je studie afmaken, naar het orkest en je paardje word goed verzorgd en gereden.
een ander baantje kan ook helpen.
ik hoop voor je dat je eruit komt
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 14:45

Volgens mij is Mowgli nog niet ingereden, dus een bijrijder is geen optie...

Je suis Charlie.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 14:56

Mowgli word in mei 3 en is nog niet ingereden, dus een bijrijder of bruikleen kan helaas niet

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 15:36

Ik weet niet of er bij jou in de buurt de mogelijkheid bestaat, maar anders moet je eens informeren bij een callcenter.

Ik werk zelf bij dutchtone, niet parttime maar er zijn er genoeg die het maar voor zestien of zelfs twaalf uur per week doen.
Het ligt er een beetje aan welke afdeling hoeveel uur verplicht is, bij ons is het minimaal zestien volgens mij.
Werk je daar bijvoorbeeld 1 zondag en twee avonden van dan verdien je aardig hoor!
Zondagen betalen bij ons tweehonderd%. En avonden betalen 125%.
Zaterdag overdag is het ook 125% en 's avonds 150%
Het gewone uurloon is rond de 17,.. gld.
Nou als je daar dan 200% van maakt!!!!

Ik ken iemand die werkt 16 uur bij ons en die verdient zo'n elfhonderd/twaalfhonderd netto. Sommige nog meer zelfs.

Ik weet niet of er bij jou callcenters in de buurt zijn maar anders moet je daar eens informeren. Nog een voordeel voor studenten is dat het 's avonds en in het weekend erg rustig is dus je kunt makkelijk studeren. Of je maakt verslagen op de computer.
Zogauw er een call binnenkomt krijg je een piep in je headset te horen en het computerscherm verspringt automatisch.

Ideaal voor studenten dacht ik!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 16:23

Tja meid, je bent niet de enige die het heel leuk vindt een pony te hebben maar niet bij nadenken dat het onderhouden van een pony ook geld kost. En dan is hij nog niet eens ziek geweest!

Wil je hem houden, dan moet je goed overleggen met je familie hoeveel je daarvoor nodig hebt en daarnaast je inkomen neerleggen. En overleggen of je ouders je toch niet voor een deel in de lening tegemoet willen zien. Dat jij voor de dagelijkse kosten moet opdraaien is helemaal niet zo slecht, zo krijg jij een goed verantwoordelijkheids gevoel. Alleen het moet wel haalbaar zijn. Je zou kunnen kijken naar ander werk, maar het afmaken van je studie is ook belangrijk en je moet ook nog tijd over houden voor je paardje.

Dus maak tabelletjes met in komen en uitgaven, bekijk of het financieel mogelijk is. Vraag je ouders om steun (misschien lening die je terug betaald als je gaat werken?). Ander werk eventueel zoeken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 16:40

Ja moeilijk hoor Shaienne Verdrietig
Dat is dus de reden dat ik nog wacht met een eigen paardje kopen. Ik kan het net betalen misschien maar dan moet ik er teveel dingen voor opgeven die ik er nog niet voor op wil geven. Bovendien zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om er na een paar maanden achter te komen dat het toch niet lukt en je eerste eigen paardje moet weer weg...Dat lijkt me het ergste wat er is, dus nog even doorzetten meid!

Ik studeer ook nog, daarnaast werk ik 10 uur in de week en ik ga 4x per week naar Dira. Door studie en paard kun je niet werken maar je moet weer werken voor je studie en paard. Je moet daarom een goede balans zien te vinden en met ook nog intensief met muziek bezig te zijn...ja dat zou ik ook niet kunnen.

Wat je wel kunt proberen om een baantje te zoeken waardoor je niet meer tijd kwijt bent als nu maar wat wel beter verdient.
Ik heb bijvoorbeeld telemarketing gedaan, 3 avonden in de week, van 6 tot 9 en daar verdiende ik F 412 in de maand mee. Na 9 uur kan je nog rustig 1,5 uur voor je opleiding bezig, of als je op een gunstige stal staat kun je om 9 uur nog even een uurtje naar je paardje. Ook voor 6 uur heb je nog wel even wat tijd waarschijnlijk als je uit school komt.

Het baantje wat ik nu heb is helemaal perfect: ik werk bij een grote website, krijg het werk via e-mail aangeleverd en werk vanuit huis wanneer ik tijd heb. Als het voor het eind van de week maar af is. Dus ik kan nu ook op zaterdag en zondag werken als ik wil, doordeweek zit je toch vaak krapper met je tijd.

Ga eens langs het uitzendbureau voor thuiswerken, of voor een ander flexibel baantje. Of zet een advertentie op internet, hang een briefje op bij de supermarkt, verzin maar iets geks.
Want je kunt echt meer verdienen dan nu, ook naast je school.

En anders de eerste weken maar even wat minder tijd in je pony stoppen zodat je geld voor hem kunt sparen. Het zal niet leuk zijn maar uiteindelijk voel je je er beter bij, bovendien kan dat nu mooi omdat Mowgli nog niet onder het zadel (welk zadel Scheve mond Knipoog )is.

Succes! Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 16:57

Keuzes maken is erg moeilijk. Maar mischien dat je toch iets minder tijd in je muziek kunt stoppen en dus iets meer kunt werken. Je moet nu eerst deze lastige periode door, je zegt zelf al, als je de lening hebt afbetaald wordt alles weer makkelijker. Vraag anders of je in iets meer termijnen mag afbetalen (zodat je wel lanegr bezig bent, maar maandeljks net iets meer overhoudt).

Wat ik zelf bij mijn eigen paard doe is regelmatig de hoeven bijvijlen. Dat scheelt echt in het aantal keer dat de smid moet komen. Dat is nu ca 1x per jaar.

Mischien kun je op stal iets regelen. Dat je de stal uitmest voor een collega-paardeneigenaar en daar in natura (met voer) voor wordt betaald.

Het paard wegdoen zou inmijn geval echt alleen een uiterste oplossing zijn. Maar ik ben dan ook helemaal verknocht aan mijn paardje...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, anjali, carin0903, Celebi, Dark7, Dries1990, gillian, Ilona__, Lanoca, laura_estee, mika11, Poekkie en 136 bezoekers