Ik kan het niet meer betalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Ik kan het niet meer betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-02 09:57

Tja, ik zit enorm te piekeren, ik denk maar aan één ding: Mowgli.
Ik moest en zou met alle geweld een pony, het was echt al mn hele leven een wens van me. Ik had alles uitgerekend en ik kwam erachter dat ik het best kon betalen.
Nou, ik ben 18, scholier (MBO) en ik krijg van mn ouders F150,- (ik doe het ff in guldens hoor) per maand aan kleed- en zakgeld. Dat geld gaat al automatisch naar de stalhouder.
Verder verdien ik per maand nog F300,-. Ik dacht dat ik het daar allemaal wel mee zou redden.

Maar ja, het liep weer anders dan gepland, mn eerste pony Loki moest weg en ik ruilde hem in bij een handelaar voor Mowgli. Maar ik moest dan nog wel F750,- bij betalen. Dat heb ik met mn stomme kop dus gedaan en die F750,- bij iemand geleend.
Dus elke maand gaat van die F300,- ook nog F150,- af.
Dus blijft er nog F150,- over waar ik mezelf (kleren e.d.) al mn dieren thuis (konijnen, cavia's) en Mowgli van moet betalen.
Voor mezelf koop ik al niets meer, al het geld gaat naar de dieren.

Nu is de rekening van de dierenarts gekomen. Klinische keuring, 2 inentingen, Imaverol (voor de ringworm). Tja, wat nu?

Hij moet ook naar de hoefsmid, maar dat stel ik als maar uit, omdat ik er gewoon geen geld voor heb.
Het voer is bijna op...

Ik vind dit zo niet leuk meer. Ik vind het erg moeilijk om een pony te onderhouden als je zo op de centen moet letten en steeds maar moet denken:"ik hoop dat er niets gaat gebeuren wat weer geld gaat kosten"
Je kan gewoon niet bezuinigen op een pony.

Zelf loop ik altijd in de oudste kleren en ik ga nooit uit en ik kan nooit eens wat leuks gaan doen.