jamaica's 1e vrijheidsdressuur training

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

jamaica's 1e vrijheidsdressuur training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-02 17:13

Vandaag ben ik met jamaica begonnen aan de basis (halhouden, blijven, komen en volgen).
Dit deed ze zo ontzettend goed!!!, Ze heeft in 20 min tijd zowat heel de basis al door!!!.
Alleen het blijven was erg grappig.
Ik liet haar halthouden ("ho" + zweep voor haar) en ze stopt braaf. Ik ga voor haar staan "stay" en loop een paar passen achteruit. Wilde ze uiteraard met me mee lopen, dus ik "Uh jamey, stay!" Stond ze echt zo opzij te kijken van: Wie??? Ikke?? Owh, zeg dat dan!! En toen bleef ze keurig staan!, Kon zeker 10 meter van haar weg. Dan ging ik op mijn hurken zitten "Jamey, Kom maar" Weer: Ikke? Ja Jamey, jij!.
Owh, snuffel snuffel snuffel over de grond, tegelijk naar mij toe stappend. Was ze er, Hoi vrouwtje, kopstoot, tja, daar lag ik in het zand Haha!
Ik kan er gewoon niet overuit hoe snel ze dit op pikt!!!
Geweldig gewoon!


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 17:19

Hartstikke tof dat ze het zo snel oppikt!
Veel plezier en succes met de rest van de kunsten!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 17:31

Wat goed van haar! Echt leuk dat ze het zo snel doet. Wel toevallig dat we het allebei op de zelfde dag voor het eerst doen.
Ik heb met Dennis vandaag ook voor de 1e x wat basis gedaan. Echt lachen. Ik heb dus geen bak(ja, d'r is d'r wel een maar daar kan zwemmen en niet eens normaal lopen) dus werd het maar op het pad. Wist niet dat je zo veel leuke dingen tegen kan komen op een pad.
He, een strootje! Zie je die tractor ook? Ik ruik merrie. Daar staat nog 1 heel sprietje gras! Blaadjes zijn ook wel lekker. Nu ff niet storen hoor, ik heb jeuk en moet ff aan deze paal krabben. Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed
Niet goed werd ik d'r van. Maar oke, hij hielt helemaal op comando halt en stapte ook weer op comando weg. Los, maar wel een touwtje om zijn nek gebonden voor het geval dat hij rare ideeen kreeg en weg was. Zelfs een pasje achter uit op comando ging perfect! We waren uit eindelijk aan het eind van het pad en toen was hij braaf(en waren mijn biksjes op). Toen ben ik er op gesprongen en op comando terug gereden. Stapen, draven, galoperen en halthouden alleen maar op stem! Ik ben dus ook helemaal bij.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 18:59

hihihi echt wel stoer!!
Succes ermee!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, IASCrawler, ikkedus, JeRekers, Nicollevs, NorwayFjord, Vlindy, xXutopiaXx en 38 bezoekers