De bak was weer goed en ik heb super gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

De bak was weer goed en ik heb super gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 20:51

De bak was gesleept en hij zag er super uit, had zo op een groot concours kunnen zijn! Kwijl
Er zaten een paar harde plekken, maar daar merkte je bijna niets van omdat er een goede laag losse houtsnippers over lag. Eerst heb ik Jur gereden. Ik kon merken dat ze er weer zin in had, ze liep super! Ondanks dat ze een tijdje niet gereden is, liep ze toch behoorlijk soepel en door haar lijf.
Razinda was daarna. Het was al bijna donker, want ik moest tussentijds nog even weg. Ik heb natuurlijk een hele tijd niet gereden en de afgelopen dagen was ze dus ook een bommetje aan de longeerlijn. En wat denk je dat ik doe? Zonder te longeren erop! Haha!
Ik dacht: ik zie wel wat er gebeurt! Schijnheilig
En wat is altijd beweerde, bleek nog steeds waar. Razinda is gewoon super voorzichtig met mij. Want ik weet zeker dat als ik haar eerst had gelongeerd, dat ze dan ontzettend had gebokt en keihard was gegaan. Dat deed ze nu niet. De boer was er toevallig even bij en die hield haar goed vast toen ik opsteeg. Ik zei: laat maar los, toen ik zat, en verwachtte een rodeo. Maar niets van dat alles! *LOL*
Razinda liep super, bijna nog beter dan voor die weken rust. Alsof ze al jaren onder het zadel is, zo makkelijk sturen en alles doen wat ik vroeg. Eén kuitdruk en hup in draf. Op mijn zit weer terug.
Alleen in de galop ging ze even behoorlijk bokken. Maar ik bleef zitten (ze bokt precies hetzelfde als Jur, dus ik ben het gewend }> ) en toen ging ze weer fijn. Ze liep zelfs zonder problemen langs een kant van de bak, waar het licht staat en waar achter het dus donker is. Ze keek wel, maar explodeerde niet ofzo. Ja ik heb heerlijk gereden! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:12

Ja Lekker is dat he, Or is ook hartstikke soepel en overigens wel wat kijkerig maar verder heel braaf, ik heb dan niet gegaloppeerd want na bijna 2 wk nauwelijks rijden pak ik hem rustig weer op.
Ik heb die blauwe plastic zak uit de struiken gehaald en meneer zag ook idd niets engs meer tussen E en H.
Hij schrok en sprong maar 1x keer opzij toen er met luid kabaal een zwerm vogels met een aantal kraaien ertussen opvloog.
Een gedeelte van de bak was nog wat harder en daarom bleef er wat water liggen, de eerste paar keren ging hij daar heel twijfelend doorheen Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 09:35

Volgens mij heeft Razinda de rustperiode gebruikt om te overdenken wat je nou allemaal bedoelde toen je boven op haar zat. Slim paard hoor Knipoog . En fijn dat Jur ook zo lekker doorgaat.
Ik denk overigens dat het voor de meeste paarden wel goed is om af en toe even helemaal trainingsrust te hebben, over het algemeen worden ze er niet slechter van, in tegendeel.

Als het zo doorgaat en niet meer gaat vriezen dan kunnen we volgend weekend wel wat afspreken.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 11:00

Heerlijk he dat de banen weer goed zijn!! Wat zullen de paarden blij zijn.
Ik kan wel uit de voeten met 2 rijhallen maar mijn paard moet hoognodig eens bokken en racen. Ik ga vanmiddag de bodem uitproberen, *duim duim* Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 11:46

En de hele week blijft het goed weer geloof ik! Hopen maar de rest van de winter niet al te erg wordt! Haha!

Astrid, dat denk ik ook dat soms een paar weken er tussen uit goed kan zijn, zeker voor zo'n jong paard. Maar dan heb ik het liever in de zomer als ze in de wei kunnen. Ik had je net al een PB gestuurd over het afspreken. Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Dartel, Dirkje_Nero, Doedatje, dollyspikkel, Ilayla, Jet, K_nolan, Laibadji, Larissajulia, lissssan, M_maxx, marit34, Nientsje, nimbletje, Relserk, Samo, xamberr, xPabloBokt en 146 bezoekers