ellepel schreef:als het in d ebuurt was zou ik aanbieden het diertje er uit te laten zodat hij zijn beweging krijgt, makker wordt en zo makkelijker te verkopen is..
er staan zoveel paarden heel lang op stal, vooral bij boeren die de paarden niet in het land willen hebben omdat ze anders de boel vertrappen.
het komt heel veel voor, is zielig, vind ik ook , maar enige wat je zelf kunt doen is aanbieden om te helpen.
Er wordt altijd gezegd: Beter een kapot land, dan een ziek paard, maar kom wel even tot de conclusie dat de boeren van dit land moeten leven. Het is dan heel jammer dat het paard niet buitenkomt, maar wel begrijpelijk in hun ogen. als je kijkt hoe lang erover gaat voordat het gras weer gegroeid is dan is het een halfjaar onbruikbaar voor andere praktijken als begrazing, kuilen en mest uitrijden...en vaak wordt er met deze paarden genoeg gedaan en ze zien genoeg op stal. Paarden horen inderdaad te lopen en beweging te krijgen maar het is anders omdat de koeien enzo ook binnen blijven naar mijn idee. Als jij als paard zijnde al je collega's ziet vertrekken voor de les zou ik dat ook niet leuk vinden, maar als je gezellig met andere dieren in een stal staat heb je afwisseling genoeg...dus ik vind dit zeker niet wereldschokkend. Zie dat liever dan een paard tot zijn knieen in de blubber in een klein afgezet stukje...