Eerste keer bit in!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Eerste keer bit in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-02 15:46

Ik kom net terug van stal waar ik met Xantippe voor het eerst het bit ging proberen.
vanochtend had ik alle accesoires gekocht, mooi hoofdstel, lage neusriem en bitje.
Ik had verwacht dat het niet zo lukken, of het tuig zou wel te klein zijn ofzo.
Eerst dus het hoofdstel maar omgedaan, dan kon ik nog even de riempjes verstellen en daaraan laten wennen.
Daar gaf ze echt al niks om! Dus daar was ik al blij mee!
Toen het bit ff beetje met honing besmeurd! Plak Plak!! Haha!
Alles zat op me jas, inplaats van in haar mond.
Maar toen maar het bit aan 1 kant vastgemaakt en rustig naar haar mond brengen.
Ze gooide aldoor haar hoofd erg hoog en vond het maar vreemd.
Ik dus rustig me vingers aan de zijkanten van haar mond en een klein beetje geworstel en braaf geroep, zat ie erin!
Zonder enige echte problemen gewoon.
Ze begon gelijk als een gek te kauwen en te knabbelen en maakte nog geen probleem van het bit!
Ik dus de riempjes op maat maken en zij druk knabbelen. Die dacht ook, wat is dit nou weer!?
Maar ik ben lekker gaan poetsen en dat vond ze lekker. Ze begon zelfs helemaal te schuimen ervan.
Na het poetsen heb ik rustig het hoofdstel van haar hoofd genomen en ze liet het bit heel voorzichtig los!
Ik ben zo trots op haar!! Haha! Lovers
Ik merk echt dat ze me vertrouwde en het wel apart vond! Maar ze ging niet in verzet.
Ik hoop dat het volgende keer weer lukt!
Daarom wilde ik jullie nog even bedanken voor de tips! Want die hadden wel geholpen.
En waar ik blij mee was, dat alles paste. het bit ook. De maat is 12,5cm.
Dus de worsteling die ik verwachtte is echt uitgebleven en ik vind van mezelf eigenlijk wel dat ik het er goe dvan af heb gebracht voor de eerste keer!
Maar ik ben zeker trots op mijn kanjer!! *LOL* Party!!

groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...


N@tHa$¥a

Berichten: 57
Geregistreerd: 01-12-01
Woonplaats: ALmeRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:14

leuk joh echt leuk Haha!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:29

mooi zo bij mij ging het van de week ook goed met mystery (dat had ik niet verwacht) hij nam hem zo aan en ging er ook op knappelen

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:36

Leuk! Bij Razinda ging het de eerste 2x geweldig, kon zo het hoofdstel indoen alsof ze er al jaren aan was gewend. Maar daarna... Extreme duivel

Toen begon de ellende en ze is nog steeds niet makkelijk, maar nu weet ik hoe ik het kan winnen van haar, en dat weet ze ook dus nu lukt het mij wel. Helaas kunnen weinig anderen het, zelfs een halster omdoen laat ze bij lang niet iedereen toe. Frusty
Maar ja, zij heeft er ook een reden voor dat ze het niet wil, die operatie enzo.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:36

Mooi zo!
Ik zou het nog een paar keer oefenen op deze manier en als dan het spannende en nieuwe er vanaf is eens proberen om het hoofdstel op de normale manier in te doen, daar maken ze dan meestal geen probleem meer van!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 19:02

Netjes hoor! dat is fijn dat ze het zo toeliet.
Ik had er bij Pablo helemaal niet zo over nagedacht. Ik dacht hij heeft er geen negatieve ervaringen mee dus waarom zou hij het vervelend vinden? Ik had het bit wel opgewarmd in mijn handen en toen heb ik gewoon het hoofdstel ingedaan. Wel had ik eerst al een keer het hoofdstel zonder bit in om gedaan om te kijken of het goed zat. En ik had wel eens mijn vinger langs de zijkant in zijn in mond gestopt.
Maar het kan natuurlijk heel goed dat een paard een bit eng vind en het titaal niet ziet zitten om het opeens in zijn mond te krijgen gestopt.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-02 19:30

Ik ga het zeker nog een paar keer meer proberen op deze manier.
En nog niet zovaak, maar beetje opbouwen!
Maar ik had het niet gered zonder je adviezen hoor Margreet en anderen natuurlijk.

Daarom hoop ik ook dat Xantippe het volgende keer wel gewoon weer toelaat.

Wat vervelend Jura, dat Razinda zo moeilijk is dan!
Komt het nog goed denk je? Of blijft ze een afkeer ervan houden?

Groetjes Linda
Die nog steeds trots is! Tong uitsteken

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, c_alsemgeest, kimmetje26, Nannetje7, sassefras en 29 bezoekers