Balen Sefja geschopt door halfzus+update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Balen Sefja geschopt door halfzus+update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 00:16

Sinds 1 januari is Sefja in training. Gisteren had ik nog niets van ze gehoord over hoe het ging dus ben ik zelf maar gaan bellen. Bleek ze bij haar half zus (zelfde vader) in de paddock te zijn gezet en die twee mochten elkaar niet zo. Nu heeft Sefja dus een wond aan haar been, het is dik en gevoelig, gelukkig niet diep. Ze hebben wel meteen de veearts erbij gehaald en die heeft haar antibiotica gegeven.

Waar ik toch wel een beetje van baal is dat ze mij niet meteen gebeld hebben. Ik had wel gezegd dat ze als er iets was moesten handelen alsof het hun eigen paard was (dus de veearts erbij wanneer ze dat nodig achtten en niet wachten tot ze mij konden bereiken) maar ik ben praktisch altijd bereikbaar op mijn mobiele telefoon.

Volgens de veearts zou ze maandag waarschijnlijk weer aan de slag kunnen maar ik heb daar een hard hoofd in omdat ze vandaag haar been nog helemaal ontlastte.

Ik hoop er het beste van maar een goed begin is het niet....
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 07-01-02 21:21, in het totaal 3 keer bewerkt

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 00:57

Jeetje, dat is zeker balen zeg!!! Ik hoop maar dat Sefja gewoon super voorzichtig is op haar beentje en dat blijkt dat ze er maandag (liefst nog eerder natuurlijk!) weer gewoon kan staan enzo! Ik ga vast duimen! *duim* *duim* *duim*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 01:22

Ondertussen duim ik ook mee. Wat een nare tegenvaller zeg, daar zat je niet echt op te wachten. Het is wel fijn dat de veearts een snelle genezing ziet, dan zal het niet heel ernstig zijn. Waarschijnlijk heeft ze vooral pijn aan de wond en verder niks ernstigs.

Verder ben ik het wel met je eens dat ze jou wat eerder hadden kunnen waarschuwen. Uiteraard bellen ze eerst de veearts, maar daarna hadden ze beter meteen contact op kunnen nemen met jou.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 12:07

Zeker balen. En inderdaad niet netjes dat ze jou niet even gebeld hebben om het te vertellen.
Ik hoop dat het maandag inderdaad zoveel beter is dat ze wat met haar kunnen gaan doen. Ik zal voor jullie duimen!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 12:47

jeetje dat is ook niet slim om twee paarden zomaar bij elkaar te zetten en dan (waarschijnlijk ook nog weg te lopen)
sjongen iid erg slordig hoor van ze dat ze niet gelijk ff bellen.

waar staat ze in training? als ik vragen mag?

vind wel dat hun de kosten moeten betalen en ook de training gratis moeten verlengen want dit is wel zonde van alle tijd en geld die jij er in steekt.

sterke
groetjes........

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:39

He getverderrie!!! Boos!
Hoop voor de dat het snel over is, wat een slecht begin van het nieuwe jaar Huilen . Houdt je het ieen beetje in de gaten -voor zover dat kan op die afstand? Een merrie in mijn ex-pension had ook eens een tik gehad van een paard en dat leek niet ernstig, maar was wel mooi een gebroken griffelbeen. Heel veel sterkte ermee en ik hoop op een spoedig herstel!

(vind het trouwens niet professioneel dat ze jou niet gebeld hebben, maar dat even terzijde)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 16:57

Kvika: ze zijn er de eerste tijd bij geweest en het leek goed te gaan. Wat er met de nota gebeurd is nog niet echt duidelijk.

Sibold: ik probeer er zo vaak mogelijk heen te gaan, en er staan nog twee bokt informanten op stal waarvan ik hoop dat ze mij af en toe kunnen vertellen hoe het met haar gaat. Verder moet je me niet zo bang maken...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:19

dimmelim schreef:
Verder moet je me niet zo bang maken...


Das ook niet de bedoeling, ik waarschuw alleen... Verward
Het zal waarschijnlijk niks ernstigs zijn.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 17:26

was ook niet serieus Knipoog maar ik moet er niet aan denken..

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:33

Hee,
ja balen hé dat ze getrapt is!
Toen ik vanmorgen kwam lag ze heerlijk in haar box en keek me vrolijk aan.
Solfaxa, de halfzus, is zowiezo niet makkelijk met andere paarden dus wel raar dat hij ze bij elkaar gezet heeft.
Maar ja, dat is achteraf altijd makkelijk praten...
Voordat het gebeurd was zag ik ze nog met haar rijden, dat was prima gegaan, ze was lekker vlot.
Er zijn op stal wel eens vaker paarden die wat hebben, en tot nog toe is dat altijd goed afgelopen dus hopelijk komt het snel weer goed.
Natuurlijk ook balen dat ze nu niet getraind kan worden.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:36

waar staat ze in training? als ik vragen mag?


ik mag graag alles weten en ook alles eten hiihih

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 17:53

Ik heb je een pb gestuurd kvika

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:25

kvika schreef:

ik mag graag alles weten en ook alles eten hiihih


Goh ik wist niet dat jij zo'n grote eetlust had Knipoog Haha!

Maar even ontopic: Balen zeg! Ik hoop dat het snel over is en ze weer verder kan met de training. Idd wel onprofessioneel dat ze jouw niet hebben gebeld Boos!
De nota vind ik ook dat hun dat moeten betalen, jij hebt immers niet gevraagd om haar met dat paard samen los te gooien toch?

Sterkte ermee!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 21:25

Net weer de trainer aan de telefoon gehad. Het gaat nu wel beter met haar maar niet zo goed als hij hoopte. Hij spuit het 3 keer per dag af en loopt met haar. Ze krijgt antibiotica en een pijnstiller. Als het overmorgen niet sterk verbeterd is haalt hij er weer de veearts bij. Ik hoop echt zo dat ze snel opknapt. Arm meisje... Zaterdag kan ik er weer heen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:44

Het zit ook niet mee he? Boos!
Arme Sef.. alhoewel ze het vast niet zo erg vindt even uit training te zijn Knipoog

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 21:50

misschien niet maarze wil wel graag lopen en nu staat ze het grootste deel van de dag op stal..

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 11:07

Wat een tegenvaller joh! En inderdaad niet zo handig van die mensen om andermans paard bij eentje te plaatsen die erom bekend staat niet zo makkelijk met andere paarden te zijn. Maar ja, het is gebeurd, nu maar hopen dat ze snel weer opknapt.

Arme Sefja... een ijsje op stal... Wat zal ze balen! Verdrietig