Eindelijk gelukt :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xWhitneyx

Berichten: 1386
Geregistreerd: 13-05-07
Woonplaats: Vlissingen

Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:06

hey allemaal hier even mn verhaal Haha!

Ik heb een tinkermerrie van 17 nu sinds een klein jaartje Lachen
heb haar in een niet al te beste toestand gekocht ( als 13 jarige werd er gezegt) erg vermagerd in t begin wat schuw..
maar voelde wel de klik , ik mocht haar in het begin niet aaien dan deinste achteruit ik dacht toen nog bij me zelf van hmmmz voor dat ik haar kocht later toen ik met iemand aan het kletsen was voor haar stal legde ze ineens haar hoofd op mn schouder Bloos en mocht ik dr aaien nou toen was mn hmmmz helemaal weg en gelijk verliefd op dr.
Heb toen haar zo goed mogelijk geprobeerd op te knappen wat nog neit zo makkelijk was want ze had weinig weidegang met weinig gras en het hooi wat ze daar kregen was ook niet al te best ze deed het dus beetje bij beetje op t krachtvoer wat ik haar gaf maja als ik ging rijden reed ik t er eigenlijk vanaf dus beetje bij beetje werd ze dikker op den duur ben ik naar een andere stalling gegaan ze stond namelijk tot haar knieen in de modder Verdrietig en dat ging me echt te ver .
De eerste dag daar was er eigenlijk vrij weinig aan de hand op de nieuwe stal ze had het zo op het oog wel naar haar zin onstpannen in haar nieuwe grote stal ( geen modder ) genoeg voedzaam hooi , kuil enzz , maar dag 2 toen ik kwam was echt een ramp ik kwam aan en ze stond te pompen als een gek ze zweete ( neit gek ook met haar angore beren vacht ) ook behoorlijk en dr hoofd was helemaal kaal geschuurd tot bloedens toe had diaree Verdrietig de dierenarts geweest medicatie gehad voor de stress en schurft ze mocht geen kuil meer hebben enkel hooi en dan wat krachtvoer voor dr medicatie en 2 weken rust en ze bleek geen 13 te zijn maar 17 maar goed , nou de medicatie sloeg gelukkig heel goed aan ze al snel ontspannen minder gestresst dr schurft ging weg en ik kon weer verder gaan met haar opknappen ze werd gelukkig steeds dikker kreeg wat meer figuur was opgewekkter meer energie de vacht ging er gelukkig heel veel van af dus had geen angora paard meer Lachen na die twee weken het rijden weer opgepaqkt ging ook hartstikke goed ze barste uit van de energie en ze kreeg de twinkel weer in haar ogen die ze had op de 1e dag dat ik dr kocht Lachen .
nu staat ze op wei en heeft het zo naar dr zin dat ze soms niet eens mee wil.
ze is sterker opgewekter dan ooit ik heb gewoon een heel nieuw paard , ik wilde tog wel een tweede paardje en dacht ja zij is gewoon zo super daar wil ik eigenlijk gewoon nog 1tje van maar ja dat zie je niet vaak twee paarden die zo op elkaar lijken qua kleur karakter enzz
dus ik besloot om haar te laten dekken na veel twijfels en gelukkig een goedkeuring van de dierenarts heb er van te voren laten scannen of het nog kon wilde de eigenaaresse van de hengst ook liever dat ik dat deed en zelf vond ik dat ook wel prettig je weet dan een beetje waar je aan toe bent, dus is whitney 09-06-07 / 10-06-07 / 11-06-07 gedekt door super brave mooie hengst Baggio ( vind ik he meningen verschillen ) en vorige week hebben we die twee nog geschouwd maar whitney moest niks meer van hem weten dus s ' middags een scan gedaan en wat was er te zien een tweelingdracht Boos! ik dacht ownee he want ja een tweeling ze is 17 en 2 komt weinig voor nouja je kent het verhaal dus dierenarts besloot een week verder vandaag dus ( 09-07-07 ) opnieuw te scannen want dan was alles duidelijker te zien , dus vandaag gescand en toen zat er nog maar 1 Haha! Haha! Bloos Bloos heb het zelf ook gezien op de scan en het hartje zien kloppen nou dit was zo leuk om te zien voelde me helemaal opgelucht komt t tog nog allemaal goed heb weer iets leuks om naar uit te kijken mn paard voelt zich ook super nu zit lekker in haar vel dus nu nog 10 maanden afwachten Bloos
nou dit was het zo wel een beetje wat ik ff neer wilde zetten heb het ff van me afgeschreven Haha! Bloos Bloos Bloos

foto's van whitney staan op mn profiel van begin tot nu alles gewoon houd het bij Lachen

xWhitneyx

Berichten: 1386
Geregistreerd: 13-05-07
Woonplaats: Vlissingen

Re: Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:07

ow nog best lang verhaal hihihi Bloos Bloos Bloos

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:09

Phoe dat was even doorlezen xD
Maar; goed dat je haar heb gekocht!!
Ook leuk dat je haar heb laten dekken Haha!

xWhitneyx

Berichten: 1386
Geregistreerd: 13-05-07
Woonplaats: Vlissingen

Re: Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:13

haha ja sorry lang verhaal en dit is eigenlijk nog maar kort samengevat is meer ellende geweest maja anders werd t zo treurig Lachen en ja ben echt op gelucht na vandaag nu ff afwachten dan maar he hihihi

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:22

Wat goed dat je haar hebt genomen ondanks dat ze bij aankoop niet "perfect" was!! Dan vind ik ook het mooiste, de verwaarloosde beestjes weer een nieuwe toekomst geven!

Ik hoop voor jullie dat de verdere dracht+bevalling helemaal vlekkeloos verloopt! (weet je wel 100% zeker dat het er nu maar 1 is? kan de andere zo ineen verdwijnen?)
Laatst bijgewerkt door Casca op 09-07-07 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xWhitneyx

Berichten: 1386
Geregistreerd: 13-05-07
Woonplaats: Vlissingen

Re: Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:27

hey Casa ja ik weet nu voor de volle 100% dat het er maar 1 is ze hebben heel dr baarmoeder afgezocht ( sonde t arme beestje haha ) maar niks gevonden enkel deze die er nu zit ook maar 1 hartje dat je kon zien kloppen Haha! echt liefff

Clyde
Berichten: 883
Geregistreerd: 29-04-05

Re: Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:35

Wat een mooi verhaal. Blij dat het nu goed gaat met jullie en wat spannend zeg een veulentje over 10 maanden. Ik wens jullie veel plezier en geluk samen.

Pienn

Berichten: 1254
Geregistreerd: 10-06-07

Re: Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:42

Ben blij voor je dat het inmiddels zo veel beter gaat! Lachen
En leuk dat je een veulentje krijgt! veel plezier ervan! Haha!

xWhitneyx

Berichten: 1386
Geregistreerd: 13-05-07
Woonplaats: Vlissingen

Re: Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:45

dankje wel Clyde & Pienn ja het gaat nu hartstikke goed gelukkig eindelijk Haha!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:54

In je volgende verhaal mogen er wel wat leestekens en hoofdletters tussen, dat leest wat makkelijker Knipoog

Goed dat je haar zo heb weten op te knappen!
Spannend he, zo'n veulentje Haha!

xWhitneyx

Berichten: 1386
Geregistreerd: 13-05-07
Woonplaats: Vlissingen

Re: Eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 20:05

Ow sorry eigenlijk niet zo opgelet.
Zal er voortaan op letten bedankt voor de tip Knipoog