Bang voor Bogachka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:23

Sunnylover"]
[quote="Nathalie schreef:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind je heel DOM bezig.
Geef dat beestje de tijd om aan je te wennen en ga niet meteen naar buiten joh!
Ik heb niet eens het hele verhaal gelezen maar moest dit echt kwijt.
Je zegt wel dat dit misschien niks voor je is omdat ze bokt enzo. Maar geef haar gewoon de tijd! Je hebt haar nog niet eens een week. Toch?
Nou, ga gewoon eerst eens een paar weken rustig in de bak rijden en dan pas naar buiten! Sorrymaar ik kan me hier wel een beetje kwaad om maken. Dat beestje doet niks anders dan normaal. Verward

En ik vind niet dat jij zo mag spreken! Ik heb toch in de bak gereden???
Damn wat trek jij weer snel conclusies zeg! En trouwens,3 weken lang alleen in een bak rijden is voor het paard ook niet goed,dat jij dat nou doet......tsssss
[/quote]

Ik ben het emt Nathalie eens, ik zouz elf eerst een goed vertrouwen opbouwen met je pony.
En waarom zou 3 weken lang in een bak rijden neit goed zijn????
Ik rijd Bonanza nu 2 maand alleen maar in de bak.
Nu komt dat vooral omdat het niet hetw eer is om buiten te rijden, 's zomers ben ik wel van plan om dr af en toe op de trailer te zetten en naar het Haulsterbos te gaan.
Maar dat van 3 weken alleen in een bak rijden Verward

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:28

Denk toch wel dat het een pony is die je voorzichtig moet voeren. Toen je haar kreeg had ze een schrale conditie,dat was te zien op de foto, dus zal waarschijnlijk niet veel krachtvoer verdragen kunnen i.v.m. haar temperament. Probeer krachtvoer te minderen en geef haar meer hooi. Denk wel dat dit een beter resultaat geeft. Maar oppassen voor jezelf hoor,een ongelukje zit in een klein hoekje

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:29

Citaat:
Hoe stond ze bij de vorige eigenaar? (binnen of buiten)
* Paar uur per dag buiten (ga ik nu ook doen)
2) Welk voer kreeg ze bij de vorige eigenaar, en hoeveel
* 1 kg zonder beweging,krijgt nu 3kg (ga verminderen)


Haha!
Eerst hier maar eens aan werken zou ik zeggen. Zie dat je dat zelf ook al bedacht had Schijnheilig
EN wbt de 3 weken bak: Ik rijd nou ook alleen in de binnenbak (en vind het wel zat nu) de laatste keer naar buiten was voor de kerst... Huilen
Buiten is niet te doen bij ons en Waldo is te fris om in mn eentje te gaan Extreme duivel

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:08

Tja meid, een arrabier leek je helemaal geweldig (mooi?) maar dit zijn de nadelen.. Die hebben weer net even iets meer pit....... Toch maar voor een ander ras moeten gaan?
Als je zo snel je vertrouwen kwijt bent is Bogashka zeker niets voor jou. Maar geef het nog niet op. Zet nog een paar weekjes door en laat haar voor het rijden flink uitrazen. Op het land is idd een hele goede optie om te beginnen. Succes ermee!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:23

Van 1 kilo naar 3 kilo is wel erg veel, probeer liever wat meer ruwvoer te geven Lachen En idd naar buiten....
Verder zijn er zat tips al gegeven.

Je kunt haar altijd een keer laten behandelen door een manuele therapeut, slechter zal ze er zeker niet van worden.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 21:28

Laten behandelen door een manu watteh?
Wat is dat? Ik zit nu al wat rustiger achter de computer...eerst was ik helemaal aan het trillen.En waarom moet het altijd aan dat verdomde ras liggen? Welsh-pony's of wat dan ook kunnen vaak nog drukker zijn als arabieren! Dus houd op aub met dat rassengedoe Misselijk Ik heb een arabier gekozen omdat het schitterende en vooral lieve paarden zijn,en omdat ze gauw naar 1 persoon toetrekken.Ik wist wel dat arabieren veel temprament hadden maar bokken en stijgeren kan je I.M.O niet onder temprament verstaan Frusty

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:33

Was niet om jou aan te vallen maar van een arabier kun je sneller zoiets verwachten dan BV van een haffie. Dat ze mooi zijn (de meeste) heb je helemaal gelijk in, maar het gaat niet alleen om het uiterlijk.

Mij heb je nooit horen zeggen dat welshjes niet druk kunnen zijn. Kan Pinky ooit wel zn nek om draaien omdat hij weer heen en weer staat te dartelen terwijl een shetje lekker stil zou staan! Boos!
Maarja, dat zit ook in het ras (en leeftijd) he?...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:34

Een manueel therapeut is een soort fysiotherapeut. Hij kijkt je paard na op spieren en gewrichten, bijvoorbeeld of alle ruggenwervels goed zijn (en dat is bij heel veel paarden niet zo). Hij kan voelen of je paard ergens stijf is enzo. Het kan absoluut geen kwaad en bij die van mij heeft he wel goed geholpen (in combinatie met de veearts hoor bij mij)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:34

wat je nu zegt klopt wel, iedereen kijkt idd altijd eerst naar het ras, oh het is een arabier nou dan is ie zeker heel erg druk Verward
Maarja, misschien komt het omdat ze ineens in een andere omgeving is e.d.
Ennuh zoals als Kim al zegt laat dr ff uitrazen, of longeer dr eerst ff

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:40

Sunny, heel rot voor je deze ervaringen!
Ik hoop dat het minderen van voer een stuk zal helpen. Ik vond 3 kilo wel erg veel.
Het feit dat ze ook het land op gaat zal vast veel schelen! Kan ze lekker ff rennen, beentjes strekken, wat frisheid kwijt. Dat stil staan is ook niks.
Ik heb Cerise nu iets meer dan een week en ik ben bezig met longeren, wat ook helpt bij het paard te overtuigen wie de leiding heeft: jij dus hihi.
Ze leren je wat beter kennen, je stemhulpen ook, en na een tijdje zie je ze gewoon denken: "Oh, zo te horen aan haar stem kan ik nu beter reageren, oeps, de vorige keer toen ze zo klonk kreeg ik bijna een tik met de zweep..."
Paard leert dus aan jouw stem te horen tot hoe ver hij 'mag' gaan.
Wanneer je echt boos bent, of alleen maar een waarschuwingkje geeft, wanneer je redelijk tevreden bent, of zielsgelukkig wanneer hij precies op tijd die uitgestrekte draf doet...
Even wandelen rond de stal, nieuwe dingen bekijken, uitgebreid poetsen.
Balkjes in de bak leggen en er een weggetje van maken en tussendoor lopen, of juist overheen. Kleine gekke leuke dingen doen.
Kortom vriendjes worden.
Voor het rijden ff longeren kan ook goed helpen.
Die van mij is ook superfris op het moment, zie ook mijn verslag... ik heb haar eerst zonder, en later pas mét lijn laten lopen.
Zonder, omdat je dan met je lichaam goed leert aangeven welke kant ze op moet, en hoe hard. Eventueel kun je dit makkelijker maken door in een kleinere ruimte dan een binnenbak te longeren, afzetten met lint of zo.
Heel veel sterkte er mee en gun jullie een paar weken de tijd om elkaar te vinden! Zeker weten dat het binnenkort een stuk beter gaat!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:49

Je geeft zelf al aan dat arabieren naar één persoon trekken, je hebt haar maar 1 week. Dus verwacht niet hetzelfde van haar wat je met Sunny hebt. Je moet haar wel wat meer tijd geven. Met Avalon heb ik pas na 7 maanden een echte band kunnen opbouwen. En ik ging al helemaal niet met hem naar buiten na zo'n korte periode, je hebt hier nu niets aan. maar misschien is het een idee om haar eerst te longeren voordat je erop gaat. Avalon is ook heel fris nu, dus longeer ik hem ook voordat ik erop ga. En (ik weet niet of het bij Bo werkt) de eerste paar minuten (na het longeren en losstappen) laat ik hem op een volte draven, waarbij ik mijn handen iets hoger houdt, zodat hij zijn kop niet tussen zijn voorbenen kan trekken. Gewoon eerst alle spanning eruit rijden en heel alert blijven. Maar op den duur voel je het heus wel aankomen.
Mijn merrie is juist heel rustig, ok, ik weet niet hoe ze zich gedraagt tijdens rijden, maar ze is heel 'cool' qua karakter dus dat een Arabier veels te fel zijn enz. ben ik niet mee eens.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:59

Ben het met youko eens! nu krijgen die arabieren weer de schuld! Ik heb al zoveel paarden in mijn leven gereden waaronder volbloed arabieren en de ergste die ik heb meegemaakt waren rijpaarden (kwpn ers) dat wil niet per definitie zeggen dat alle kwpn vervelend zijn!
Integendeel.
Jouw paardje heeft blijkbaar al veel eigenaren gehad en heeft de tijd nodig om te wennen. NU laat je ook blijken dat je er bang voor bent en dan nemen ze juist het loopje. Neem anders les of vraag naar iemand die ervaring heeft met temperamentvolle dieren die kan je vast helpen er overheen te komen dat jullie samen een combinatie vormen.
Maar als je het nu al niet ziet zitten, klinkt hard en er zullen wel mensen boos worden, weg doen en een geschiktere paardje zoeken!
Ik ben een type die niet opgeeft, ik heb 4 jaar lang dat soort problemen gehad en ik heb er nu een superpaardje aan, maar ja daar moet je wel even doorheen en zoals ik hier allemaal lees, wil je liever een paardje die en lief is en braaf om op te rijden! En dat is jouw goed recht! Heel veel succes ermee, ga eens lessen nemen of praat eens met mensen die arabisch bloed hebben in hun paarden of volle arabieren, die kunnen je precies aangeven hoe te werken met dat soort paardjes en zijn vast mensen hier die je willen heplen. gr gabrycha Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:09

Beste Sunnylover.
Natuurlijkben je heel blij als je een nieuwe paardenvriend hebt. Je wilt dan vanalles uitproberen en in je dromen gaat alles perfect. Als het dan toch even anders is in de werkelijkheid. Is dat een ijskoude douche. Toen ik Laiser net had was het een ramp als ik buitenreed. (Ik ben ook pas na een hele tijd naar buiten gegaan.)
Nu zo'n 14 maanden later heb ik pas een fijn buitenrit kunnen maken, maar wel met een paard erbij waarin Laiser vertrouwen heeft. Ook weten Laiser en ik intussen beter wat we aan elkaar hebben.
Toen ik je berichtje las waarin je reageerde op Stef, vond ik het niet vreemd dat je paardje "stuitert".
Goed van je dat je de vorige eigenaar gebeld hebt. Ik weet bijna zeker dat als je geduld hebt het vanzelf beter zal gaan. Maar begin bij het begin en stel hele lage eisen aan jezelf maar ook aan je paardje!
Als anderen op je paardje rijden kan hij/zij daar anders op reageren als bij jou. Wanneer mijn zusje op Laiser gaat zitten gaat hij in eerste instantie alleen maar achteruit en wil omhoog. Ze doet dan nog niets, maar Laiser weet dat zij eisen aan hem stelt die hoger zijn dan mijn eisen. Dat botst en Laiser geeft zich dan ook zomaar niet gewonnen. Zijn motto is echt voor wat hoort wat. Maar als mijn vriend erop gaat zitten (kan niet rijden, maar wel blijven zitten op een paard in de diverse gangen) is hij heel braaf, en doet geen vlieg kwaad.

Kortom geef jezelf en je paardje de tijd. Heb geduld, dat gaat het vast goed komen, misschien niet in de tijd die je gehoopt had, maar vertrouwen dat krijg je niet zomaar dat moet je verdienen....

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 23:17

idd alles is voor dit paard nog nieuw, hoe reageert een paard die bang en onzeker is? daarbij het weer en de temperatuur van nu, ze zijn drukker dan ooit. neem de tijd, zoals eerder gezegd. denk niet in weken maar in maanden. vergelijk haar niet met je andere paardje, elk dier is weer anders, net mensen. probeer bij alles rustig te blijven en stapje bij beetje weet je welke aanpak het beste is. geef dit paard en jezelf een kans. succes

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 00:15

Ik ben het met mijn mede-arabierenfans Youko en Gabrycha eens.

En dit wil ik nog toevoegen: Neem les!!! (en niet zo'n beetje, goede lessen, 2 of 3 x in de week.)

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:06

Pinky_girl schreef:
Tja meid, een arrabier leek je helemaal geweldig (mooi?) maar dit zijn de nadelen.. Die hebben weer net even iets meer pit....... Toch maar voor een ander ras moeten gaan?


Sorry, Pinky, ik vind je verder eebn leuke meid, maar dit is complete larie-koek wat je hier uitkraamt!
Ik weet dat dit een standaard-opvatting is van mensen die geen arabieren kennen, veel vrienden van mij denken en zeggen hetzelfde, maar niets is minder waar: arabieren zijn heel rustig, heel erg op mensen gericht en wanneer zij in goede (lichamelijke en geestelijke) conditie verkeren zullen zij nooit iets doen om de mensen te schaden! Ik heb veel verschillende paarden meegemaakt, heb ook verschillende merken thuis staan, maar onze arabieren zijn de enige waar we kinderen mee om durfen te laten gaan!

Voor Sunnylover: ik wilde je al adviseren om Chris en Abigail even te bellen, maar dat heb je gelukkig al gedaan!
Blijf dat gewoon doen als er iets mi is hoor!
dat vinden ze heus niet erg, en ik ben er ook van overtuigd dat zij je niet opzettelijk een oor hebben aangenaaid!

Heel veel succes!
blijf eerst gewoon lekker binnen rijden, zoals anderen ook al adviseren, en als ze dan naar buiten moet, laat dat andere meisje dat dan doen en ga zelf mee met een andere (ouder een rustig) paard! Als Bogachka niet alleen durft, dan biedt je haar toch de steun van een ander paard? Lijkt me logisch en wel zo eerlijk!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 13:58

Hoe weet je zo zeker dat ze geen pijn heeft? Er hoeft niets mis te zijn met je harnachement, maar ze kan wel pijn in haar rug ofzo hebben.

Mijn mening is: een verhuizing si voor een paard een hele gebeurtenis die veel stress met zich meebrengt. Geef haar eerst een weekje om tot rust te komen, misschien werd het har allemaal even te veel.

En paarden kunnen erg fris zijn in de winter misschien heeft dat er ook wel mee te maken.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 14:36

Ik ben het met een hele boel mensen eens.
arabjes zijn erg stress gevoelig.
Moonlight heb ik verkocht en ik deed hier alles met haar gewoon het bos in geen probleem.
Bij haar nieuwe eigenaar leek het in het begin goed te gaan maar daar ontplofte ze toen het meisje erop wou rijden.
Zij heeft ruim een half jaar gewoon gewandeld met haar echt een band opbouwen voor ze er mee ging rijden. Daarna eerst in de bak wennen. pas als het vertrouwen er tussen jullie is kun je naar buiten gaan.
een vreemd iemand naar buiten met haar is geen oplossing daar is nog minder vertrouwen in.
Doe het rustig aan.
je weet wat ze over arabjes zeggen he..
een lange weg om ze voor je te winnen maar als je hun vertrouwen hebt gaan ze voor je door het vuur daar waar de meeste andere paarden afhaken.
arabjes zijn zo trouw als een hond.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:51

Tja, dat arabieren de schuld krijgen vind ik niet eerlijk. Maar om nou te zeggen dat iedereen met een arab om kan gaan, is ook niet waar. Het zijn en blijven bloedpaardjes...

Arabjes zijn heel rustig, trouw en lief, zolang ze veel duidelijkheid hebben. Een arabieren-'mens' moet rustig, consequent, en eerlijk zijn. Als je dat niet 100% bent, tja, dan kun je het wel schudden en kan een arab knettergek worden.

Een arab mag jou wel of niet, als ie je mag, dan is het een vriend voor het leven. Maar als ie merkt dat je hem niet aankan, tja, dan kan het heel moeilijk worden.

Ik heb zelf ook een arab, en het is een heel rustig ventje...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 19:02

Ik was altijd goed voor haar,heb geen 1 greintje van angst vertoond en ook niet toen ik op haar zat.Heel relaxt en ontspannen keerde ik om en *KABOEM* de explosie barste los.Hoe kan ik er dan wat aan doen? Met mij kon ze geen loopje nemen...maar nu ben ik wel bang van haar geworden! Als ik mijn cap niet op had gehad had ik nu in het ziekenhuis gelegen!

Ik vind het ook altijd BULLSHIT dat er zo over arabjes gepraat word,
ik heb Bogachka gekocht omdat die mensen zeiden dat ze altijd harstikke rustig/lief/braaf enz enz was....Mhhh mooi niet duz! Ze heeft al verminderd voer gekregen en ze heeft de hele dag in de bak gestaan (op het weiland niet want we waren bang dat ze de sloot in zou rennen)...
Toen ging ik haar longeren.Die mongool ging zo hard dat ze op der bek ging! Splash,helemaal onderwater Boos! K*t knol! Sorry dat ik het zeg hoor,ik zal hier weer heeeeeel veeeeeeel reacties op krijgen,maar dit is nu het moment zoals ik erover denk.Ook zegt de 1 tegen mij: jah arabjes hebben soms vreemde trekjes,of jah,dat had je moeten weten als je een arab kocht! BULLSHIT! Ik heb haar gekocht vanwege haar -toen nog- brave en zeer rustige karakter.En het scheen dat er kids van 7 mee over de weg gingen! Dus met dat: ja dan had je geen arab kunnen kopen vind ik allemaal gelul...BULLSHIT Dan zegt de andere weer tegen mij : jaaaaaa het komt allemaal goed! Wat moet ik dan geloven?!?
Zo maken ze mij ook gek...En ze zitten me af te snouwen als ik niet doe wat hun mij vertellen.Bijv. met longeren,de stalhoudster zegt van ja dan moet je met de longeerzweep zorgen dat ie naar buiten gaat! Mijn moeder zegt haar weer na (ik ben g.v.d niet doof!) Ik probeer het te doen,als gevolg dat Bogachka keihard gaat rennen en trekken.Ik doe het dus niet meer.Zitten ze weer op me te zeiken: ja doe het touw dan langer! Doe ik dat....Resultaat: touw hangt in plas,Bogachka geen meter verder.....Toen begon ik pas echt boos te worden...Hun weer zeiken (4x toe zelfs!) ja je moet hem met de zweep naar buiten werken! En ik zeg: DAT DOET IE NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! weer het hele gezeik van voor af aan.Toen Bogachka op haar bek in de bak (had gelukkig nix)....Ik ben er direct mee gekapt...Had er effe geen zin meer in...Bogachka in stalgezet (onder de modder) en deken erover gegooit.Eten gegeven...En toen draaide ze met haar reet naar mij toe en duwde me zowat omver...Ik gaf haar een mep op haar reet...Zegt de stalhoudster: ja je moet hem niet slaan,dat onthoud ie! Mijn moeder zegt direct de stalhoudster na (ik ben niet doohoof!) Boos! G.v.d eerst tegen me zeggen ja je moet hem met de zweep naar buiten doen! En dan commentaar op mij gaan geven als ik haar een klap op haar reet verkoop als ze me omver duwt?

Hoe maak je een mens gek? Daarna ruzie met mijn moeder in de auto...
Waarom ik haar zit af te snauwen?!?!? Vind je het gek? Sorry hoor...Heftige ruzie in de auto.Doe ik weer normaal tegen der is het nog niet goed! Sjongejonge...Ik zet koffie voor der is het in ene wel weer goed Frusty Scheve mond\ hoezo hippokriet? Ja dat heb ik haar ook gezegt hoor! Dat ik het banketstaaf vind dat ik normaal tegen haar deed en dat ik koffie moet gaan zetten om te zorgen dat zij weer normaal tegen mij doet......Alsof het altijd aan mij ligt!!!!! Boos! Ruzie opgelost een half uur later....En nu,nu ben ik het even van mij af aan het schrijven op bokt.

Groetjes Shalane die niet meer weet wie ze moet geloven en wat ze moet doen.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:09

oei dit is een hele moeilijke situatie...
maar je hebt der net probeer eerst een goede band met haar op te bouwen voordat je echt met haar aan het werk gaat en naar buiten gaat. verder heb ik nog nooit echt met arabjes gewerkt dus daar kan ik je geen advies over geven. maar volg je hart en doe wat je denkt dat het beste is. heel veel sterkte ermee

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:17

Probeer eerst zelf weer rustig te worden. Hier is niemand bij gebaat, jij niet , je moeder niet en je paard niet. Alleen door rustig te blijven bereik je veel meer. Heb je niemand in de buurt die een paar dagen bepaalde dingen van je kan overnemen.? Jij gaat dan alleen maar toekijken en dat geeft soms een heel ander beeld. Maar vooral rustig blijven *LOL*

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 19:19

HOE kan ik rustig blijven als iedereen wat anders tegen mij zegt en me zit af te katten en 15.000 x hetzelfde zegt?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:31

sunny.... neem even de tijd voor jezelf om te kijken of je bo wel echt het paardje voor je dat je wilt hebben. daarom (wat greetje zei) een paar dagen iemand anders bo laten doen en jij alleen maar kijken. niet helpen niks. dan wil idd wel helpen. maar hoe kan jij van bo verlangen als ji jniet rustig bent dat zij dat wel is?

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 19:49

Waarom doe je niet wat rustiger aan met haar?? Ga haar lekker staan borstelen, vertroetelen met haar wandelen enzo!! Begin gewoon rustig en helemaal overnieuw!! Bo moet ook nog aan je wennen das toch logisch!!
Ik heb Jaike nu vanaf half augustus en we zijn nog iedere dag aan het wennen aan elkaar!! In de zomer was ze zo mak als een lammetje, toen heeft mijn hele familie erop gereden.
Dat hoef ik nu ook niet meer te proberen, want zelfs ik ben er laatst vanaf gevlogen. Dat ligt gewoon aan het weer, dus voortaan longeer ik haar voordat ik erop stap en dan gaat het prima.
In die half jaar tijd ben ik 2x op haar naar buiten gegaan, een heel klein blokje om! Meer wilde ik ook niet van haar verwachten.
Ik zou je ook aanraden om dingen misschien alleen te doen, niet dat iedereen op je vingers staat te kijken, ik kan heeel goed begrijpen dat je daar de zenuwen van krijgt hoor!!
Ik wens je in ieder geval veel succes en ik hoop dat er misschien is bij jou op stal ofzo die jou kan helpen!!