Bang voor Bogachka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 11:18

hoi, soms kan zo'n pony alleen maar chagrijnig zijn maar soms kan het steeds erger worden of zo'n pony heeft dan is een x een goeie dag, bij ons heeft mijn buurmeisje ook zo'n pony gehad, die was echt heel lief bij het rijden toen ze haar kochten en naar een half jaar braaf te zijn geweest dacht Star (zo heette de pony) dat het tijd was om te bokken en te steigeren. Ze is er in 2 weken tijd wel 30 x afgegooid en de laatste x echt hard. Gelukkig heeft ze een goeie beschermengel. Star is naar de manege gegaan om daar mee te rijden met de ponykampen die zich daar voorbeeldig gedroeg, maar toen ze weer terug kwam begon ze weer. Om een lang verhaal kort te maken heeft ze Star verkocht. Ook lag het niet aan tuig, zadel want dat had ze meegekregen bij het kopen van Star. Maar ik wil er mee duidelijk maken dat het niet jouw schuld is dat bognaschka zo is. Wat je er ook mee doet. Verder wens ik je veel suc6 met bognaschka.

-xx-
Sanne

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 12:23

Ik heb dan wel geen arabje maar mijn pony ( een appie) heeft in het begin precies hetzelfde gehad als jou pony.
Als ik ging rijden ging het altijd hard en dan nog het liefst in galop en als mevrouw geen zin meer had werd ik verzocht af te stappen( waarbij ze me dan ook nog hielp.)
Ik heb haar toen dag en nacht buiten gezet (uitloopstal met een ander paard) en haar biks verminderd tot een kilo per dag. Daarnaast bleef ik haar wel 5 dagen in de week rijden, ook als ze vervelend was gewoon doorgaan.
Pas na een jaar merkte ik verbetering, ze kon zich beter op het werk concentrern en had ook niet meer de behoeft om te gaan knetteren omdat ze de hele dag kom lopen.
Vorig jaar is ze halverwege de winter otch s'nachts op stal gegaan (anders stond ze aleen buiten en dat kan mevrouw natuurlijk ook weer niet hebben)
In het begin natuurlijk weer vervelens hoewel ze overdag wel buiten stond
, maar het ging telkens beter.
Vanaf het moment dat ze afgelopen zomer de wei op ging (dag en nacht) gaat het super. Nu staat ze gewoon s'nachts op stal en overdag buiten, maar ze weet nu dat als ze rustig is met rijden dat ze uiteindelijk toch genoeg beweging krijgt.
We zijn er nog lang niet want ze is met springen in de binnenbak nog snel nerveus en rennerig, maar het begin is er.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en mijn tip: Geef vooral niet op!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 14:03

Is er al Lachen het gaat nu al veel beter.Ben vanmiddag klaar voor mijn 1e ritje na de val Bloos Haha!

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 19:09

Hoe ging het?