Zouden we het morgen weten???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Zouden we het morgen weten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 22:10

De oorzaak van Ewald zijn gekreupel??
We hebben al een mooi lijstje, ik heb alles even opgeschreven voor morgen;

- Koude benen (slechte bloedsomloop?)

- Linksvoor was van knie richting hoef. Stond zoveel mogelijk met been naar voren, knie gebogen, en met lopen zoveel mogelijk ontlasten.

- Linksachter vocht bij zijn kogel aan buitenkant (ook kreupel lopen)

- Rechtsachter constant op rust staan. Liever niet willen lopen. Knie knak. Kniegewricht & kootgewricht buigen niet altijd soepel.

En het begon dus met linksachter, volgende dag was linksachter weg en was het linksvoor, hij kreupelde énorm. Met boxrust en stappen ging dit goed (meer als stappen wilde hij ook niet) toen het over was mocht hij weer naar buiten en anderhalve week later werd hij weer kreupel aan dat been. Dit keer heb ik hem buiten gelaten, dan kon hij bewegen als hij wilde. Hij kan niet goed alleen staan en als de rest allemaal buiten is dan word hij ook heel onrustig in de box, dus buiten zou hij rustiger zijn. Dat ging een tijd goed en nadat hij een goede 2 weken weer helemaal goed liep ben ik rustig begonnen met longeren. Alleen na 2 weken (2 x per week longeren) werd hij weer kreupel. Dit keer rechtsachter. Hij staat dus constant op rust met rechts en in stap loopt hij wel redelijk goed maar als hij stil kan staan staat hij stil én op rust. Verder knakt zijn knie af en toe (om de paar passen) en af en toe buigen zijn gewirchten niet goed/soepel..

Pff ik pieker me suf en kan eigenlijks niet geloven dat het puur "toeval" zou zijn dat hij zo aan 3 benen kreupel word. Dus ik ben benieuwd wat het morgen opleverd. Hoop eigenlijks dat ze niks vinden, maar wil weer wel weten wat de oorzaak is en hoe hij er vanaf kan komen... *zucht*

verana

Re: Zouden we het morgen weten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:14

Hoop voor je dat er niets ernstigs uit komt wat niet op te lossen is

Weet dat ik voor je duim morgen

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:30

verana schreef:
Hoop voor je dat er niets ernstigs uit komt wat niet op te lossen is

Weet dat ik voor je duim morgen

hoop ik ook voor je en veel sterkte
en vertel je hoe het is afgelopen Ach gut

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:56

Het vreemde is dat je paard niet aan 3 benen kreupel kan zijn dat elke keer verplaatst. Kun je omgaan met longeren van dubbele longes?
Ik zou dat eens proberen, longeren met dubbele longe, dan moet in de draf de beenzetting als volgt zijn: buitenbenen op 1 lijn en binnenbeen onder de massa. In galop geld juist dat de binnenbenen op 1 lijn moeten lopen (dus op de volte lijn)
Zo richt je paarden recht en zullen ze ontspannen.
Ik had gisteren ook een paard, de ruiter zat er net op en paard kreupel aan voorbeen, ik heb haar eraf gehaald en paard aan dubbele longe gezet ( buitenlonge via mond door de beugel achter de billen langs naar jouw hand toe, binnenlonge rechtstreeks van mond naar jouw hand toe) en paard liep zuiver. Gelijk. Goed voorwaarts houden en let op de beenzetting.

Succes

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:19

Ik ben ook zeker benieuwd wat de oorzaak is.
Ik hoop voor jullie dat het niets ernstigs is .
Sterkte alvast

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 19:00

Bets; Ik heb nog nooit met dubbele longe gelongeert.

Maargoed hier mijn verslagje....

Toen we er kwamen eerst wat gegevens en mijn verhaal gedaan, toen heen en weer gedraaft en nouja toen kon de DA dus zien hoe slecht hij liep. Toen heeft hij buigproeven gedaan en dat zag er ook niet fantastisch uit.. Hij wilde hem eerst verdoven en dan weer draven. Nou poging tot verdoven verliep iets anders... Opeens lag de DA een paar meter verderop tegen de muur Scheve mond Ewald liet niet met zich sollen Haha!
Toen hadden we 2 manken Bloos!
Maargoed met praam werd hij helemaal gek en toen maar goed vast gezet en met zn 5en waren we met hem bezig.. Daarna ben ik 5 min. gaan stappen en toen weer draven kijken of hij dan rad liep. Maar hij liep nog net zo slecht.. Opnieuw verdoofd op een andere plek, maar ook daar bleef hij kreupel lopen. Dan maar foto's maken, eerst Ewald versuffen zodat hij zich op de foto liet zetten. Ik mocht er niet bij zijn Verward Dus ik stond buiten te wachten.. Foto's met zn 3en bekeken maar er viel niet veel op te zien. De DA had "gehoopt" op spat, dat zou goed te behandelen zijn. Maar er was eventueel 1 twijfelplekje maar ook dat stelde niet veel voor. Omdat hij nu moest bijkomen van zijn verdoving gaan ze morgen verder. De gewrichten verdoven, het zit dus boven het spronggewricht. Morgen waren er ook meer mensen die konden helpen bij mijn evil-pony (als ie kwaad is herken je de schat niet terug Knipoog )

Ik kon er zelf niet echt goed tegen... Moet morgen werken maar heb gelukkig kon ik iemand anders regelen, ben er niet echt met mijn hoofd bij.. Maak me zorgen om mijn kindje Verdrietig

Hopelijk kan ik morgen beter nieuws geven....

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:02

Jeej wat vervelend Verdrietig

Als je een poging wilt doen met de dubbele longes wil ik je eventueel wel helpen hoor!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:10

maaike ik vind het echt rot voor je en voor wallie hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid en de oorzaak want in twijvel zitten en afwachten is erg vervelend Boos!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:12

Wat vervelend zeg... sterkte ! en suc 6 kmorgen.. Ach gut

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:20

Ooh, wat vervelend :|

Ik hoop dat het niets ernstigs is, sterkte Knipoog

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:52

ahh arme waldie! Verdrietig
Hopelijk komen jullie er morgen wel achter en valt het een beetje mee...
Ben iig blij dat er nu iets aan gaat gebeuren.. en dat ie dalijk van de pijn af is en jij van de onzekerheid!
Het is natuurlijk voor jou ook een rot situatie.. ik kan er meest ook niet helemaal super tegen als er iets met valentina aan de hand is (koliek toen.. vreselijk had ik het ook niet meer Huilen )
Blijf sterk voor je paardje en geef hem morgen een dikke knuf!

PellieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:17

nou, en vandaag niet veel wijzer geworden hè maaike. behalve dat ze nog niks vinden kunnen.

ik blijf eerst bij het bloedsomloop verhaal (koude onderbenen = slechte doorbloeding = ophoping van afvalstoffen = verhoogde kans op infecties = kreupel) wat gesteund wordt door de edelstenen van de Krater. Waldi heeft een barnsteen aangemeten gekregen wat o.a. ervoor zorgt dat de doorbloeding beter wordt en tegen infecties is. Pling

maar ja ik ben ook maar een alternatieve leek die geen wetenschappelijke achtergrond heeft zoals de heren VA. deze hoorde het ook weer in Keulen donderen toen ik over reiki begon. Clown

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 13:09

Hihi ja hij keek een beetje nors toen jij erover begon.

Maargoed gister hebben ze zijn been wat verder verdoofd maar alsnog bleef hij kreupel. Ook zijn er gister foto's van de heup gemaakt maar weer niks te zien... Vanochtend hebben ze nog een laatste stukje in het been verdoofd, ze zullen nu nog wel met hem bezig zijn...
Er waren was misverstanden en dus was Pellie gister zo lief om met mij naar de kliniek te rijden (ook omdat ik Ewald gewoon wilde zien) en ook dat als de VA weer niet naar mij zou luisteren dat zij dan haar mond open kon doen misschien dat hij dan wel naar haar zou luisteren. Maar het viel allemaal erg mee. (donderdag trok hij heel erg naar mijn vader toe, hij heeft niet naar mij geluisterd en mijn vader weet natuurlijk niet veel over Ewald zijn kreupelheid en zo was er een misverstand ontstaan dat ze dachten dat hij aan 2 voorbenen kreupel was maar áls hij naar MIJ had geluisterd.... Ik had in details uitgelegd hoe/wat maar voor niks dus Verward )
Maargoed hij stond er zielig toen we aankwamen.. Nog aan het uitsuffen van de verdoving. Zijn been op sommige plekken kaal geschoren en dan zag je al die prikjes enzo, brrr.. Maar hij zag er verder goed uit en stond in een lekkere schone box hooi te eten Haha!

Zometeen hoor ik meer over vandaag en hopelijk!!! kunnen we hem vanavond ophalen! Ze willen hem nl. tot maandag houden maar dat wil ik niet, bovendien word het erg lastig, ik kan absoluut geen vrij meer nemen van mijn werk en mijn vader werkt ook... Maar hoor dus zometeen ook of ik hem vanavond (of morgen) mag ophalen!

Ohw ja en wat de VA verder nog betreft, die kwam 's ochtends op krukken op de kliniek vertelde 1 van de meisjes, verder liep hij ongeveer net zo kreupel als Ewald Haha!

En de steen zal ik meteen aan zijn halster naaien als hij thuis is! Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:20

Citaat:
ik blijf eerst bij het bloedsomloop verhaal (koude onderbenen = slechte doorbloeding = ophoping van afvalstoffen = verhoogde kans op infecties = kreupel) wat gesteund wordt door de edelstenen van de Krater. Waldi heeft een barnsteen aangemeten gekregen wat o.a. ervoor zorgt dat de doorbloeding beter wordt en tegen infecties is

Dit klopt helemaal!
Vandaag belden ze.. het is een ontsteking bij de kroonrand...
Ik ben zooooo kwaad Boos! Ze hebben die arme pony hélémáál lekgeprikt, er zijn 2x röntgenfoto's genomen... En nu... nu komen ze er nog eens achter dat het verhaal wat Michèle gister aan hem had voorgelegd klopt! De krater waar ik een steen voor hem heb gehaalt dacht ook dat het een infectie was...
Nou ze zullen het weten ook als ik hem maandag ophaal.. dat ze ook eens wat van andere mensen aannemen, ze hoeven het niet eens aan te nemen trouwens als ze het maar in overweging nemen. Dat had mijn pony een hoop ellende gekost (en MIJ een hele hoop geld). Maargoed aan de andere kant weet ik nu dat zijn botten helemaal oke zijn Verward En hoe goed hij een dierenarts onderuit kan trappen }>

PellieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:18

Pellie schreef:
nou, en vandaag niet veel wijzer geworden hè maaike. behalve dat ze nog niks vinden kunnen.

ik blijf eerst bij het bloedsomloop verhaal (koude onderbenen = slechte doorbloeding = ophoping van afvalstoffen = verhoogde kans op infecties = kreupel) wat gesteund wordt door de edelstenen van de Krater. Waldi heeft een barnsteen aangemeten gekregen wat o.a. ervoor zorgt dat de doorbloeding beter wordt en tegen infecties is. Pling

maar ja ik ben ook maar een alternatieve leek die geen wetenschappelijke achtergrond heeft zoals de heren VA. deze hoorde het ook weer in Keulen donderen toen ik over reiki begon. Clown

Slim

en ja de kroonrand was idd hét plek waar ik de meeste energie voelde stromen. waar het er warm was dus. ik raakte in de war omdat ik zijn knie voelde knakken.
ik hoop dat ze wat aan de kosten willen doen, als ze nu meteen naar je hadden geluisterd had hij donderdag alweer naar huis gekund.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:25

Pellie de geleerde Knipoog

Woensdag of donderdag mag hij wrsch mee naar huis! De ontsteking was wat heftiger als ze hadden gedacht, zijn hele hoef is zo ongeveer uitgeholt... Hij loopt nu met een zak om zijn voet met soda erin...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:49

Jeetje zeg.. Arme Ewald Ach gut
Succes ermee iig! Hoop voor jullie dat hij snel weer goed op de been is!

Wel heel erg evil trouwens dat hij de DA ook mank heeft gemaakt }>
Knipoog

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:09

Jemeni het zit je ook niet mee (Dat rijmt Tong uitsteken)

Maar blij dat je nu wel eindelijk weet wat die heeft
Maar wat een stelletje eikels daarzo