Schreeuwende instructies??? Wat vinden jullie???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Schreeuwende instructies??? Wat vinden jullie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:20

Naar aanleiding van een topic waarin vele mensen ''klagen'' over instructies. Deze mogen niet schreeuwen. Waarom niet???

Ik zie zelf het probleem niet, af en toe is schreeuwen nodig, als je het goed doet wordt er een comlimentje verwacht en klaar.

Jullie mening???

Lowara

Re: Schreeuwende instructies??? Wat vinden jullie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:22

ik vidn schreeuwen prima. ik gil heel wat af als ik lesgeef, hoe willen de leerlingen mij anders horen als ze 40 meter verderop rijden?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:22

MissSisa schreef:
Naar aanleiding van een topic waarin vele mensen ''klagen'' over instructies. Deze mogen niet schreeuwen. Waarom niet???

Ik zie zelf het probleem niet, af en toe is schreeuwen nodig, als je het goed doet wordt er een comlimentje verwacht en klaar.

Jullie mening???

Nee vind het niet kunnen.
Ik zou er persoonlijk niet over kunnen, raak volledig uit men concentratie, en voel me dan gelijk niet op men gemak meer.
Of ik ga er tegen in Scheve mond , heeft dus geen nut.
Ik vind dat je het ook met gedult kunt oplossen, dan mag je nog wel streng zijn maar niet gaan schreeuwen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:23

lowara schreef:
ik vidn schreeuwen prima. ik gil heel wat af als ik lesgeef, hoe willen de leerlingen mij anders horen als ze 40 meter verderop rijden?

Ja schreeuwen om het te kunnen horen.
Maar dit is echt gericht schreeuwen tegen je, omdat ze kwaad word.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:30

Schreeuwende instructeurs, afschuwelijk! Ik zou nooit les nemen van een instructeur die naar mij liep te schreeuwen, daar kan ik echt niet tegen. Het verstoord de concentratie van ruiter en paard!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:46

VValar schreef:
Schreeuwende instructeurs, afschuwelijk! Ik zou nooit les nemen van een instructeur die naar mij liep te schreeuwen, daar kan ik echt niet tegen. Het verstoord de concentratie van ruiter en paard!

_/-o_

Zeker niet bij herhalend schreeuwen! Dus dezelfde instructie een paar volumes harder schreeuwen. Als ik het niet begrijp ligt dat aan de uitleg van de instructeur, niet aan mijn oren. Haha! Schreeuwen heeft dus geen nut.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:47

Wat vind jij schreeuwen? Iets duidelijk maken moet soms duidelijk zijn, als je wat wilt leren, is duidelijke uitleg belangrijk. Wat harder praten, om het meer tot je door te laten dringen? Nee, daar heb ik geen problemen mee. Ik versta onder schreeuwen 'boos?'
Tja, dat moet niet kunnen!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:51

Mijn instructies schreeuwen ook wel. Maar soms moet iets duidelijker doorkomen en heeft dat meer effect.................

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:53

Je hoeft niet te schreeuwen om iets te verduidelijken. Ar-ti-cu-le-ren wilt ook nog wel eens helpen Knipoog Begrijpt de ruiter het dan nog steeds niet? Dan moet je als instructeur zijnde de ruiter even bij je roepen om het desbetreffende probleem of aanmerking door te nemen. Dát is instructie.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:54

Ik ga er van uit dat je met schreeuwen, schelden bedoelt?

Een instructrice mag best streng zijn en mag best even "verdorie Jantina, nu doe je het wéér fout" zeggen. Maar dan op een nette manier en niet al schreeuwend en foeterend.
Dan zocht ik toch even verder naar een andere instuctrice.

Ik leer toch ook beter met complimentjes, hoe klein dan ook Lachen Dat motiveert en als ze daarvoor of erna iets zei wat strenger was, pak ik dat ook fanatieker aan.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:57

Mijn defenitie van schreeuwen: strengere en hardere opmerking die eerst niet gedaan wordt...............

Heb gister 10 minuten geschreeuw aan moeten horen Nagelbijten / Gniffelen Maar het werkte wel............... Ja

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:58

Nee dankje, voor mij hoeven ze toch ook niet te schreeuwen, dan stap ik gewoon af! Ik heb liever dat ze het netjes uitleggen en het gewoon zeggen dat ik iets fout doe (en dat ze me dan gewoon helpen). Nee nee, schreeuwen helpt bij mij niet... Ik doe het nog altijd voor mijn plezier!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:59

Ik vind schreeuwen echt niet kunnen. Iemand die niet zonder te schreeuwen les kan geven, kan het helemaal niet. Je kunt best duidelijk zijn zonder te schreeuwen. WAt niet wil zeggen dat een instructeur of zo niet eens zijn stem flink mag verheffen op het moment dat je helemaal de fout in gaat in zijn ogen. En er mag ook precies gezegd worden hoe je de fout in gaat. Maar dat is toch anders dan schreeuwen.

Als je tegen mij gaat schreeuwen, raak ik erg gedemotiveerd omdat ik mijn zelfvertrouwen verlies. Of ik trek zelf een grote bek open en dat werkt uiteindelijk net zo min. In ieder geval zal de instructeur er niet het beoogde resultaat mee behalen; iemand leren rijden.

Vroeger op de manege was er een akelig mens dat de opleiding in Deurne deed. In het weekend gaf ze les op de manege, en reageerde ze zich af op mij. Me totaal afbreken, zodanig dat ik werkelijk overwogen heb om te stoppen met rijden. Marieke de Sosois of zoiets heette ze. MEn, wat een k.twijf! ik moet haar niet tegen komen nu, want ik ben een stuk mondiger inmiddels dan dat ik toen was. Om zo de boel voor mij te verpesten! hoe haalde ze het in haar smerige rotkop!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:00

Wat is dat nou voor raars??? Ik zou het dus echt niet accepteren als mijn instructrice tegen me zou gaan schreeuwen??? Zou ook niet weten waarom iemand dat zou doen? Ik luister ook wel als iets op een normaal toontje wordt gevraagd/verteld. Mijn instructrice zou dat nooit doen.... gelukkig!

Alsof je iets beter begrijpt als iemand tegen je zou schreeuwen??? Je begrijpt iets of je begrijpt het niet dan moet de instructice het eventueel nog een keer uitleggen. Als ze daarbij gaat schreeuwen zal ik het heus niet sneller begrijpen. Ik zou het ook niet leuk vinden voor mijn paard als er iemand in het midden mijn kant op staat te blerren. Is ze namelijk helemaal niet gewend en ze is er erg gevoelig voor.... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:03

op z´n tijd moet het kunnen ja Ja maar ik vind ook dat het ligt aan de manier waarop.....ik ben gestopt met les omdat er niets nuttigs tege mij gezegt werd en ook niets positiefs.....i heb na een half jaar nog niets van haar gehoord waarom ik nie meer komt e.d. maar ze kan van niemand weten waarom ik niet meer kom.....ze was heel me haf aan het afzeiken en afbreken omdat ie niet goed aan kon galoperen...dat vond ik nogal logisch als ie net zadel mak ik enz...zei vond blijkbaar van niet Verdrietig

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 22:04

Mensen, wat ik bedoel. De instructie lecht het goed uit, maar voordat je het doet heb je weleens een strengere stem nodig................. Veel mensen mss niet, maar ik maak me er niet druk om(af en toe is het wel lache hoe ze doen.. Haha!) Ze gaan ook niet schelden, maar het wordt harder en strenger gezegd. Raar dat dit niet vaker gebeurt.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:11

Misschien dat dat iets is wat je doet als je nog wat jonger bent?? Ik herken dit in ieder geval niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:13

Een beetje instructeur is geduldig en blijft desnoods een leerling op hetzelfde wijzen als dat nodig is om hem er aan te herinneren. Is hij daar te lam voor? Dan weet hij niet wat het is om te leren rijden, alles wat op je af komt, de vele dingen die je tegelijk moet doen en waar je aan moet denken. En dat iets pas gemakkelijk wordt als het een automatisme wordt. MAar dat duurt een tijd he, voordat je zover bent. Als een instructeur dat niet snapt, dan weet hij niet wat rijden is.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:16

Schreeuwen vind ik niet erg, als je bijv. niet luistert naar de instructrice maar om te gaan schreeuwen als je iets niet begrijpt vind ik niet kunnen.
Als bijv. de instructeur duizend keer heeft gezegd dat je rechtop moet gaan zitten bijv. mag hij best wel een keer wat strenger zijn. Dan ga je toch sneller proberen rechtop te gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:18

"NEEEHEEEE.... ik zei toch je BUITENteugel"

nou daar knap ik dus helemaal op af. Bij de betreffende instuctrice stond ik me al te ergeren aan de kant, laat staan dat ik daar een les zou willen rijden.

Mijn trainer is nog nooit kwaad geworden, nog niet 1 keer. Wel om andere dingen Haha! maar nooit in de les

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:24

Ik moet er wel bij zeggen, als een leerling de aanwijzingen van een instructeur gewoon niet opvolgt, dan mag die best kwaad worden. MAar ik zou dan i.p.v. te gaan schreeuwen er voor kiezen de les te staken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:29

Ik zou direct een ander gaan zoeken als er tegen me geschreeuwd zou worden.
Ben een volwassen vrouw die normaal gesproken ABN prima verstaat.
Denk dat het ook een zwaktebod van instructeurs is, als je niet de didactische vaardigheid hebt om iets normaal uit te leggen heb je niks in een rijbak te zoeken.
Als ik instructeur was en een lesklant als MissSisa zou hebben die niet met normale instructie gemotiveerd kan worden kon ze een andere instructeur zoeken.
Ik vind dat je van beide kanten 100% inzet mag verwachten, dus zonder schreeuwen of denigrerende opmerkingen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:36

Onder schreeuwen versta ik van die krijserds die een uur lang niets anders kunnen dan hun longen uit hun lijf tetteren en alleen de dingen die fout gaan kunnen krijsen

Daar heb ik een werkelijke pesthekel aan, daarmee drijf je imo alleen maar mensen de grond in en komt je werkelijke doel niet over ( LES GEVEN, niet commentaar geven )

Natuurlijk mag eens een mopper wel, ik ga zelf beter rijden als er eens gemopperd word. En je stem verharden omdat je anders niet verstaanbaar bent aan de andere kant van de bak ook prima.

Maar dat werkelijke gekrijs... brrr, er loopt hier in de buurt een instructrice rond die van mij de bijnaam : "Tetter" heeft gekregen
Helemaal leuk als je daarnaast zelf les staat te geven en je komt niet boven Tetter uit omdat je zelf geen krijskanon wil worden, brr wat gruwelde ik van dat mens
Laatst bijgewerkt door SANEX op 01-02-05 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:37

Nou ik heb toen ik nog 8tal reed regelmatig een schreeuwende instructrice gehad. En ben er niet echt slechter op geworden. Het was ook wel nodig denk ik, om al dat jonge grut sccherp te houden.
'LINKS, RECHTS, LINKS RECHTS, KIJKEN IEDEREEEN, OPNIEUW MAAR WEER, DIT LEEK ECHT HELEMAAL NERGENS OP VERDORIE'

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:38

Ik vind het bijzonder irritant als iemand continu op vol volume staat te loeien, om de redenen die hierboven al staan genoemd: Het verstoort mn concentratie, ik ben toch al 100% gemotiveerd (heb daar geen Ratelband-achtige taferelen voor nodig) en als je het op een normale manier niet duidelijk kunt maken heb je misschien wat bijscholing nodig. Bovendien raak ik er van 'afgestompt', ik sluit me er op een gegeven moment gewoon van af.
Wat niet betekent dat iemand nooit zn stem mag verheffen, soms is het wel functioneel om even de nadruk te leggen op iets. Mijn ene instructrice doet dat eigenlijk nooit, is heeeel bedeesd en immer vriendelijk, de ander wil nog wel eens haar stem verheffen, maar dan meer op een manier van '' en NU even doorpakken'' oid, die staat zeker ook niet het hele uur te schreeuwen.