Ook bood ze aan het deze week donderdag en vrijdag ook te doen, zij had tijd over en ik niet, dus kwam me mooi uit.
Vanmiddag belt die vriendin me op mn mobiel terwijl ik onderweg was met de trein naar school, om te helpen op de open dag. Het gesprek ging als volgt :
v= vriendin
i=ik
v: "Hey, zit je nog op school?"
i: "Nee ik ga net naar school, moet helpen met de open dag"
v:"Oh, ik vroeg me namelijk af wanneer je kwam vandaag"
i:"Vandaag komen ? Oh, ik meende dat jij kon uitmesten voor me"
v:"Ja dat is ook wel zo, maar ik wou graag dat je me even kwam helpen met dat veulen"
i:"Dat veulen ? Welk veulen? "
v:"Weet je dat dan niet ? Ben je gister niet geweest ?"
i:"Nee, jij zou gister uitmesten toch ?"
v:"Ja maar de stallen waren al uitgemest dus ik dacht dat je langs geweest was en het wel gezien en in het schrift gelezen had"
i: "Nee ik ben gister niet geweest, wat gezien en gelezen had? "
Vertelt ze me dat er woensdagavond de shet van de schapenboer die altijd z'n schapen daar heeft staan, inclusief haar veulen van een dik jaar oud, gebracht zijn. Hij had er even geen plaats voor, of wij ze niet een poosje konden hebben. De merrie hebben we vaker al eens een poos bij ons gehad. Het veulen stond nog bij de merrie en was nog nooit in handen geweest, het heeft bij de geboorte een halster om gekregen en dat was het. Beest is compleet gedragsgestoord tegenover mensen, nog erger dan Bas toen ik die vorig jaar kocht. Het enige dat het dier kan is steigeren,bokken,trappen en wegschieten.
Ze heeft het veulen bij de merrie weggehaald en in Bas zn box naast haar eigen pony neergezet, die vond ze het stevigst. Bas en de merrie ( Hester genaamd ) staan in de oude paardenstal in een ander gedeelte van de boerderij. Daar was 1 houten boxje van haar vroegere pony,waar Bas nu in staat, en nog een stuk ruimte waar ze met een houten hek en touw een noodstalletje van heeft gemaakt.
Bas en Hester zijn meteen dikke vriendjes geworden zei mn vriendin, Bas was helemaal gelukkig en deed niet anders dan kroelen en snuffelen bij Hester.
Het veulen is knettergek en niks mee te doen.
Met uitmesten was hij helemaal panisch, mn vriendin heeft er maar een bult schoon stro ingegooid en had zoiets van: We doen het wel grondig als we samen dat ding uit de box kunnen krijgen.
Ze had de schapenboer gebeld hoe die uitmestte... dat deed hij niet, hij gooide eens in de zoveel tijd wat nieuw stro bij...
Word dus een leuke opvoedkwestie

Mn vriendin dacht dat ik donderdag langs was geweest omdat de stallen schoon waren, en dus alles al wist, maar degene die uitgemest had bleek ons verzorgstertje te zijn, die het natuurlijk reuzeleuk vind dat er ineens nog 2 pony's zijn. Ze vroeg al of ze haar borstels mee moest nemen ( ga je gang, de borstels van Edwine en Bas gebruiken we niet voor die beesten )
Ach leuk, weer een uitdaging om veulen handzaam te krijgen, en vind het ook wel leuk weer eens met Hester aan te poedelen, toen ik vroeger nog geen eigen knol had, was dat 'mijn' pony waar ik alles mee deed als ze bij mn vriendin stond.
Helemaal leukdat Bas nu een vriendinnetje van formaat heeft