Voor de eerste keer gelongeerd met twee lijnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Voor de eerste keer gelongeerd met twee lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 18:42

Ik wilde al heel lang Laiser eens longeren met twee longeerlijnen. In het weekend had ik nog een Longeerlijn gekocht. (Ik had er maar een en dan is het toch lastig longeren als je met twee lijnen aan de slag wilt. Schijnheilig )
Vandaag had ik voordat ik begon nog het boekje van Lammert Haanstra doorgelezen, om zeker te weten dat ik het goed zou doen. Vol goede moed vertrok ik naar Laiser.
Na hem gelukkig nieuwjaar gewenst te hebben. Ging ik hem poetsen en klaar maken om te longeren. (Peesbeschermers om, longeersingel om, longeerhoofdstel om gedaan. Wat lekkers in mijn zak gedaan om hem te belonen als hij het goed zo begrijpen.)
In de bak was Laiser in het begin wat kijkerig, maar dat was al weer snel over. Nadat ik hem eerst wat los gewerkt had op een enkele longe heb ik hem een tweede lijn om gedaan. Eerst alleen door de bitring, de bovenste ring van de longeersingel en dat direct naar mijn hand. (Dus nog niet achter de benen langs.
Laiser vond het wel vreemd, maar je zag aan hem, dat hij mij vertrouwde en het wel wilde proberen. (Vond ik heel fijn, want normaal is alles wat nieuw is een reden om te steigeren)
Dit ging steeds beter en ook op de andere hand geen enkel probleem. Toen ben ik een stapje verder gegaan . IPV de lijn door de bovenste ring deed ik de lijn nu veel lager door een ring, en achter zijn achterbenen door. Weer die blik van ik weet niet of ik dit leuk vind, maar ik vertrouw je.
En de lieve schat begreep meteen dat het eigenlijk niet zo vervelend was. Hij heeft zelfs nog gedraafd zonder problemen, Tempowisselingen en door een S van hand veranderd. Ik stond echt helemaal verbaasd dat Laiser dit allemaal voor me deed.
Ik was echt trots op mijn stoere bink Pling


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 18:44

wow gaaf man...
ik wil ook nog altijd met dubbele longe longeren maarja... eerst maar ff dat boek kopen enz......

Love the life that you live, live the life that you love

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, agesus, ArcoIris, Articuno, Fly_high, Gooiske, Isabel_k, nathe, Nils, Niwla, Poosje81, Saartjuh_b, StonedRomy, Thrive, Vagabondo en 101 bezoekers