Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Persoonlijk zal ik niet vlug een paard zonder papier kopen, dit omdat ik zeker wil zijn van zijn leeftijd enz. Maar zeg nooit nooit

peeky schreef:Ja, deze discussie is al totaal uitgemolken, maar ik blijf me verbazen over de manier waarop mensen paarden zonder papieren neer blijven zetten als 'kansloos' en 'fokken voor de slacht'
peeky schreef:Ik ga in de toekomst zeker nog een veulen uit mijn paard fokken. en kruising dus. Ik vind haar geweldig en wil een nakomeling van haar, en geen veulen dat toevallig papieren heeft en helemal dressuurgefokt is maar waarvan ik het karakter helemaal niet ken.
peeky schreef:Ik denk dat mensen die tegen kruisingen zijn hun energie beter kunnen besteden aan iets anders dan het afzeiken van kruisingen, want ze zullen altijd blijven bestaan en dat is ook een goed ding voor de ontwikkeling van rassen en het tegen gaan van inteelt.

cijsalover schreef:en ten tweede zou ik ze alleen verkopen aan mensen waarvan k zeker weet dat ie in goed handen is!!
Lieke schreef:cijsalover schreef:en ten tweede zou ik ze alleen verkopen aan mensen waarvan k zeker weet dat ie in goed handen is!!
Je zou eens weten hoeveel mensen hun paard/pony in goed vertrouwen verkopen en waarna het paard toch heel snel wordt doorverkocht, verhaldelt enz.
Denk niet dat er veel mensen zijn die je daar 100% in kan vertrouwen en die dan ook nog het veulen willen dat jij hebt gefokt.