Overal bloed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Overal bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 15:51

Vanochtend na de les besloot de hoefsmid om Sarah meteen even te bekappen. Helaas sneed hij in de straal, pijnlijk! er kwam meteen een plasje bloed rond haar hoef. Zo kon ik dus niet haar huis rijden, omdat er dan teveel druk op zou komen.
Gelukkig mocht ze daar even op stal staan, en na een uurtje zijn we voorzichtig naar huis gereden, de snee was toen alweer dicht.

De man van de instructrice schrok zich een hoedje toen hij het erf opkwam, Sarah had namelijk een heel bloedspoor achtergelaten. Hij dacht minstens dat iemand een gat in z'n kop gevallen had }>
Thuis heb ik er acederm opgespoten, verder weet ik niet wat ik er nog aan zou kunnen doen. Sarah lijkt er geen last van te hebben.
Achteraf viel het dus allemaal wel mee, maar ik ben behoorlijk geschrokken!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 16:03

Jeetje. Tja, een hoefsmid kan ook wel eens een foutje maken Frusty Arme Sarah.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 16:08

Ja, de hoefsmid schrok zelf ook wel een beetje geloof ik. Ik hoefde in elk geval niet te betalen Haha!
Gelukkig is Sarah niet bang van hem geworden (dit is pas de 2e keer dat ze bij een hoefsmid komt), want ze gaf daarna gewoon nog braaf haar voeten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 17:18

Dat bloedt inderdaad altijd verschrikkelijk erg. Meestal voelen ze er gelukkig niet veel van. Lief dat je niet af hoefde te rekenen. Ook een smid kan een keertje uitschieten... Knipoog

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:25

schrikke zeg! wel netjes van de hoefsmid dat je niet hoefde te betalen!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 20:25

Zoiets heb ik ook een keer gehad... Boos! maar dan nog wat erger,,,en die smid was ook niet zo fatsoenlijk als jouw smid want ik moest gewoon betalen... Boos! Terwijl hij Escala gewoon tot in het leven bekapt had...grmbl, ze is 4 weken kreupel geweest...foutje maken is menselijk, maar jouw smid ging nog netjes met zijn fout om...die die Escala die ene keer gedaan heeft ging beweren dat het kwam doordat de verhoudingen in haar hoef niet klopt... Verward Hmm, toch vreemd dat andere smeden daar nooit problemen mee hebben gehda dan...nou ja, dat was de eerste en de laatste keer dat hij kwam. *grinnik* Maar jouw smid klinkt wel als een fatsoenlijke smid hoor, die zal dit foutje vast niet gauw weer maken. Haha!

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 01:12

Dat is wel even schrikken, zeg. Wat je eventueel nog kan doen is haar twee keer per dag met die hoef in een emmer met sodawater of biotex groen zetten. Dat zuivert de wond, aan de onderkant in de hoef komt eigenlijk altijd vuil van de stal of in het weiland. Ik zou goed opletten of het niet warm wordt en dan de dierenarts eventueel er bij halen om antibiotica te geven. Succes in elk geval met haar en fijn dat ze niet bang van de hoefsmid is geworden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 02:30

Ik zou id die tip van Jet opvolgen,
eventjes een paar dagen doorzetten en haar lekker laten pootjebaden, zo voorkom je erger!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 09:57

Dank je voor de tip, dat ga ik zeker doen! de biotex heb ik nog in huis na Karins hoefzweer.
Vikki, dat vind ik echt aso van die smid! Lekker handig, om de schuld af te schuiven op de zogenaamde "rare verhoudingen" van Escala's hoef, maar daar moet je als smid toch ook mee om kunnen gaan!
Nee, onze hoefsmid is echt heel aardig. Hij heeft heel veel geduld, en toen de eerste keer dat hij Sarah bekapte de mist inliep (ze was nog nooit bekapt) hoefde ik ook niet te betalen, en is hij nog een keer gratis teruggekomen!