in beginnersles meegereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

in beginnersles meegereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 21:00

Nou ik was dus bij me oom en tante in midlaren (drenthe) te logeren en mijn nichtje rijd ook pony (3 jaar) en ik moest ook meerijden in haar les.
Oke, ik d8 dat ze al aardig gevorderd was, maar enit dus.
Ik wist trouwens ook enit dat ze zo tegen me opzag, want ze zei tegen iedereen die ze kende op de manege: Dit is Maaike, mijn nicht en zij rijd al 9 jaar paard en heeft een fries beleerd en beleerd nu weer een pony.
Op zich zie je dan gewoon een klein meisje dat tegen dr grote nicht opziet, haha
Maarja, toen gingen we even naar de 'manegebaas' om te vragen of ik mee kon rijden. Dat kon wel want er waren 2 neit dus waren we vandaag dan 'maar' met z'n 11'en.
Dat vind ik super veel.
Ik mocht op een eigenwijze D-pony waar veel kinderen bang voor waren en niet op hem durfden te rijden.
Ze reed dan normaal ook maar 1x per dag.
Nou in het begin d8 ik, nou ik kan me wel voorstellen dat ze bang voor hem zijn, want je kon z'n neus niet aaien of je kreeg een hap.
Met z'n 4'en hebben we hem opgezadelt. Toen kon ik niemand vinden om hem vast te kunnen houden terwijl ik dan zou aansingelen Boos!
Eindelijk vond ik een meisje, ze vroeg wie hij was, ik zo: Dinky.
zij: euhm... nee
DAMN, nou ja toen heb ik maar gew8 tot de les begon en de instructrice mij kon helpen.
Ik zat dr op, was wel een leuk ponietje. Hij liep lekker aan de teugel in de stap, in de draf was het moeilijk om hem constant te houden, maarja, je verw8 van een manegepony neit dat hij super goed kan dressuren, sommigen kunnen dat wel.....
Er waren deze les 3 kindertjes van hun pony afgevallen. Het is elke keer weer grappig om te zien hoe kleine kinderen op zulke grote pony's rijden en nauwelijks emt hun benen onder het zadel uitkomen, sommigen wel.
Het was ook geen les van kinderen die net begonnen, maar ze konden zeg maar net goed lichtrijden, zoiets.
Dinky is een ongelovelijk slome pony, haha, en dan had je daar geen dressuurzwepen o|
Was wel leuk, Dinky zweette lekker, en als hij stil stond stond hij erg mooi gebogen.
Maar je reed daar helemaal geen voltes, de enige keren wanneer je van de hoefslag af ging was wanneer er weer es iemand z'n pony neit voorwaarts kreeg of als we van hand gingen veranderen.
Ik heb trouwens eigenlijks geen les gehad want ze had het druk emt die anderen en d8 dat ik mezelf wel kon redden.
Nouja dat kon ik wel alleen het lastige was dat ze wel wou dat ik op de hoefslag bleef.

Een ding weet ik nu wel: ik wil neit weer in een beginnersles rijden.

En dan nog te bedenken dat ik zelf ooit ook zo begonnen ben, haha

-Maaike-

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 21:16

kan je je soms niet meer voorstellen he dat je vroeger ook zo gereden hebt.
toen was je al blij dat je op je pony bleef zitten en dat hij braaf op de hoefslag bleef lopen.

Ik heb een tijd geleden ook in een beginnersles gereden, maar dat was ook ff afzien... Werd soms doodmoe van die pony;s die het vertikte om braaf op de hoefslag te blijven lopen.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 22:41

ik ook tijdje geleden gedaan, op mijn eigen paardje nog wel. er is op de stal waar ik sta namelijk 1 binnenbak en een buitenbak. het regende pijpestelen buiten, dus vroegen een vriendin en ik voor de grap: mogen we niet in de les meerijden? mocht het ook nog, haha lol.
was grappig hoor, netjes in een rijdje achter elkaar, en allemaal omstebeurt 1 rondje in galop Haha!

graziano vond het wel lekker relaxt.. *LOL*
ik vond het wel grappig, maar niet echt super. je mag nl niet 'zomaar'afwenden, en kan natuurlijk ook niet ineens overgangen gaan rijden ofzo, ookal vindt je dat zelf wel nodig.(om het bv attent te krijgen)

ben groepslessen geloof ik een beetje ontgroeit.. heb altijd priveles. dit was voor het eerst weer in 3 jaar Haha!

ik heet trouwens ook maaike! Pling duzz groetjes *maaike*

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 13:30

jeetje hoevele maaike's hebben we wel neit op bokt, haha

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 18:56

Jeetje zeg, lijkt me geen prettige les voor beginners.
Bij ons op de manege wordt, zodra je redelijk kunt blijven zitten in stap, je meteen geleerd te sturen.
Niet een rijtje pony's achter elkaar die allemaal dezelfde kant op gaan, nee, er wordt apart gestuurd enz.
Figuren worden uitgelegd, en gezegd hoe je het beste kunt wenden.
Dat soort dingen wordt als eerste geleerd, en natuurlijk ook leren lichtrijden in draf, hihi.
Soms mogen ze aan het eind van de les tikkertje doen te paard grijnz.
Best moeilijk hoor, als je nog niet zo hard durft, maar je vergeet al gauw je angst daardoor, en hebt dan veel plezier als beginner.
Je leert ook goed sturen met tikkertje, want ja, als je dat niet kunt dan ben je vaak de klos... *LOL* tikkie jij bent um!
Ja ik vind de lessen bij ons wel leerzaam voor beginners.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 20:47

nou deze totaal niet, je reed een kwartier op de hoefslag, dan ging je van hand veranderen, en dan weer een kwartier opd e hoefslag Frusty

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:08

zo'n les heb ik dus vorig jaar gereden en dat was GEEN beginners les...we hebben in totaal 15 min gedraafd 2 rondjes gallop en de rest stap...
Gaaaap ik was blij dat ik weer op me eigen manege reed Knipoog

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:45

nouja haha het was natuurlijk wel leuk voor je nichtje Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brandje_04, Caoilfhinn, ChiVet, dblijham, Dido2316, Dolce_pony, geertje3, Jessica_1998, journee, kreekie, nikia, Pastis, Raineri, xRoossie95, zoedeloe en 113 bezoekers