Paardje bleek al 3x afgekeurd te zijn...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Paardje bleek al 3x afgekeurd te zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-01 15:56

Laatst starte ik een topic over dat ik zo'n leuk paardje gevonden had.
Heel leuke merrie, arabier, schimmeltje etc.
Nu sprak ik gisteren iemand die ook naar een paard aan t zoeken is, en heeft dat paardje ook al eens geprobeerd. Nu blijkt dat dat paardje al 3x afgekeurd is op zijn benen. Frusty
Gelukkig weet ik dat, want volgends die eigenaresse was hij goedgekeurd.
Boos!

Nou, maar weer zoeken naar n ander...

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 16:13

Goh wat banketstaaf zeg! Boos! Echt belachelijk!!
Veel succes bij het vinden van een goed leuk paardje

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 18:21

wat vervelend voor je zeg!!
die eigenaaresse dacht natuurlijk ik kan het op zijn minst proberen het is dus gelukkig niet gelukt!! kijk eens aan hoe belangrijk een keuring dan is he!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 18:30

Jammer is dat he, als je je zinnen op een bepaald paard hebt gezet en het blijkt toch niet goed te zijn. Had ik ook gehad toen ik opzoek was naar een paard. Maar dan wel met een groot verschil: de verkoper liet zelf het paard keuren voordat ze hem weg zou brengen en zij kwam er dus zelf mee dat het paard niet door de keuring was gekomen.

Ik hoop dat je de volgende keer wel iemand tegenkomt die eerlijk tegen je is! GElukkig kwam je er nu optijd achter.

Veel succes.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 21:14

heb je de eigenaar al gebeld? misschien is ie inmiddels opnieuw gekeurd en wel goedgekeurd?

ik laat altijd zelf keueren ookal is ie volgens de eigenaren gister nog goedgekeurd. zolang de eigenaren geen keuringsraport van max 3 weken oud kan laten zien...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 13:28

Hoe is het met die junior afgelopen?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 13:48

A.s. zaterdag ga ik naar die Junior kijken, ben heel beneiuwd, maar toch ook terughoudend. Mensen uit mn omgeving zeggen dat er iets mis moet zijn met een Junior die maar F5000 kost. Normaal kosten ze minstens het dubbele... Verward
Vrijdag naar een Donatelli, ik vrees alleen dat die wel erg veel zal kosten... Schijnheilig

mesa57

Berichten: 49
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 13:50

Boos! Boos! Boos!
Wat mij betreft mag je de verkoper met naam en toenaam hier noemen zodat niemand er meer intrapt.
DIT IS PUUR BEDROG !
Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 13:55

Nou E ponys zijn gewoon niet zoveel waard ook al hebben ze sauper papier dus dar zal het wel aan liggen hoor.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 23:44

Zou t echt daaraan liggen?
En is het normaal om te zeggen dat hun het paardje eerst moeten laten keuren?
Of is dat altijd voor de koper zelf? Verward

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Keuren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 02:35

Ik zou altijd zelf je nieuwe pony/paard laten keuren, door een veearts die jij kiest. Ik denk wel dat je zelf voor die kosten opdraait, jij wilt tenslotte dat ie gekeurd wordt. Je hoort ook wel eens dat een dierenarts die het paard al kent, dingen over het hoofd ziet, al dan niet met opzet, vandaar dat je je eigen arts moet laten keuren. Zelfs al is hij net gekeurd, toch zelf laten keuren. Je weet nooit of er met dat rapport geknoeid is. De paardenwereld is soms best slecht en goedglovige mensen kunnen daar de dupe van zijn of worden. Succes met zoeken!

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 10:38

wat een poedersuiker!!!! echt jammer........

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 16:28

Een klinische keuring is altijd een momentopname. Ik zou inderdaad gewoon nog eens door je eigen dierenarts laten keuren. En als je de klinische keuring niet vertrouwd desnoods ook foto's laten maken. Je bent wat duurder uit maar dan weet je het zeker. Ik zou die arabier nog niet afschrijven hoor...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 11:18

Er zijn zat paarden te koop die niet heel veel hoeven te kosten. Zeker die groene beesjes bij de fokker weg.
Dure namen zoals Donatelli, junior enzo....waren dat echte paarden geweest, dan loopt dat in de €'s, maar eh... E-ponies niet hoor! Een E-pony is een te klein paard, die mogen niet veel kosten. Die worden pas duur als ze werkelijk gepresteerd hebben.

Verder, mensen zouden zich wat minder moeten aantrekken van die rontgen keuring. Het is zo subjectief. een paard met slechts !x een drietje kan worden afgekeurd. Maar bij het Kwpn staan dekhengsten ingeschreven met op alle vier de benen een 2 op de sesambeentjes en kogelgewrichten. Dat is in mijn boekje toch meer een zwakte dan dat ene drietje waar zo veel paarden mee rondlopen. Bovendien, het verschil tussen de 2 en de 3 is maar heel klein, dezelfde foto kan door verschillende dierenartsen anders worden uitgelegd. net zoals bij de dressuur en de jury. Hoe vaak ben jij het eens met je uitslag? Net zo arbitrair zijn de fotos waarop een paard met een drie wordt afgekeurd. Terwijl een volledig goedgekeurd paard misschien nog wel meer mankeert dan dat áfgekeurde'paard. Liever een geodlopend paard met een drietje, dan een stijve bok met een goed keuringsrapport....

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 11:19

Er zijn zat paarden te koop die niet heel veel hoeven te kosten. Zeker die groene beesjes bij de fokker weg.
Dure namen zoals Donatelli, junior enzo....waren dat echte paarden geweest, dan loopt dat in de €'s, maar eh... E-ponies niet hoor! Een E-pony is een te klein paard, die mogen niet veel kosten. Die worden pas duur als ze werkelijk gepresteerd hebben.

Verder, mensen zouden zich wat minder moeten aantrekken van die rontgen keuring. Het is zo subjectief. een paard met slechts 1x een drietje kan worden afgekeurd. Maar bij het Kwpn staan dekhengsten ingeschreven met op alle vier de benen een 2 op de sesambeentjes en kogelgewrichten. Dat is in mijn boekje toch meer een zwakte dan dat ene drietje waar zo veel paarden mee rondlopen. Bovendien, het verschil tussen de 2 en de 3 is maar heel klein, dezelfde foto kan door verschillende dierenartsen anders worden uitgelegd. net zoals bij de dressuur en de jury. Hoe vaak ben jij het eens met je uitslag? Net zo arbitrair zijn de fotos waarop een paard met een drie wordt afgekeurd. Terwijl een volledig goedgekeurd paard misschien nog wel meer mankeert dan dat "afgekeurde" paard. Liever een goedlopend paard met een drietje, dan een stijve bok met een goed keuringsrapport....

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 23:20

Wil je een paard afgekeurd hebben? Geen probleem, ik weet wel een veearts die een paard bijna standaard afkeurt. Vraag het aan elke veearts, op de buigproef afkeuren is geen enkel probleem.
Goedkeuren trouwens ook, het is maar wat je belangrijk vindt. Ik heb een paard zonder keuring gekocht. Heeft afwijkingen in de achterbenen, heeft ongetwijfelt wel ergens een hoefkatrolprobleem, ze heeft in ieder geval een paar flinke schiefels, maar dat beest is ondertussen wel mooi 27 jaar geworden zonder noemenwaardige problemen.
Ik vroeg om advies aan een goede paardenkennis, zegt ie: Als ome Martien zegt dat het goed is dan is het goed. De beste man is niet meer onder ons en ook ome Martien (manege-eigenaar) is al jaren overleden, maar het paard is er nog steeds en in relatief goede gezondheid.