Al weken in een dip. Ben verdrietig...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Al weken in een dip. Ben verdrietig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 16:19

Ik baal zo, al weken gaat het niet lekker. Ik had wat hulp van een stal genoote gehad, die vond dat mijn pony liep te lanterfanten en ik hem meer omhoog en bijelkaar moest rijden. Dat werd toen een heel gevecht, en eigenlijk is het daarna bergafwaarts gegaan. Steeds sterk maken, tegen het been in lopen (als een plank door de hoeken) en heel veel schrikken en klieren. Bokken, zwiepen, zwaar op de hand alles wat maar mis kan gaan gaat mis Verdrietig

Nou hadden we gister een heerlijke ontspannen buitenrit gemaakt en dacht ik dat het vandaag misschien weer beter zo gaan (te vaak dressuren heeft hij nooit leuk gevonden) maar het was druk in de bak en Andrew was vervelend, en ik werd echt pissig, terwijl ik meestal veel geduld heb. Steeds moest ik aan de kant en kon ik niet lekker doorrijden, en Andrew wilde een ander paard steeds aanvallen Frusty

Nu weet ik echt niet meer wat ik moet... Een tijdje iets anders doen? Stug doortrainen? Hem harder aanpakken (hij is echt een vreselijk eigenwijze en eigenzinnige pony)... Ik heb ook een bijrijdster die nog niet zo heel lang op hem rijdt, en ik weetook niet of dat er iets mee te maken heeft. In het begin reed ze hem niet echt met haar benen, maar meer met teugels, maar uit haar verhalen lijkt het beter te gaan. Ze pakt hem in elk geval meer aan...

Heeft iemand misschien tips?


opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 11:07

vooral bij een eigenwijze en eigenzinnige pony is het nodig dezelfde duidelijke hulpen te geven. pak jij het nu anders aan, dan zou jouw bijrijdster dat ook moeten doen, maar wil je dit eigenlijk wel? is het dan niet verstandiger om beiden les te nemen bij dezelfde instructeur/instructrise. allereerst moet jijzelf plezier hebben in het rijden. lukte dat voorheen wel dan zou ik dat zgn. anders rijden laten voor wat het is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 11:12

Wat dacht je van 'vakantie' voor jullie allebei, even een 'afkoelperiode'? Zo te lezen fokken jullie elkaar momenteel op, door verkeerde begeleiding bij het rijden is het voor jullie allebei niet leuk meer.

Probeer gewoon eens twee weken uit het zadel te blijven. Lekker poetsen, losgooien, keertje los springen, longeren, wandelen, freestylen, behendigheidsparcoursje aan de hand etc etc.
En dan na twee weken ontspanning, weer lekker erop. En dan het gel*l van je stalgenootje lekker langs je heen laten gaan, maar met je eigen instructrice weer lekker en ontspannen aan de slag!

Laat je niet kisten hoor! Paardrijden is bedoeld om leuk te zijn, dus laat je de lol niet ontnemen!!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 14:53

Ik sluit me helemaal bij Sonja aan...take a break...
Zo is het voor jullie beide niet leuk meer. Ik heb het ook weleens gehad met Jurga en dan gaan je paard en jij elkaar op zitten fokken en dan gaat het helemaal fout. Heel veel succes hoor!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-01 18:33

Thanx, zal even weer een hele stap terug doen... Misschien weer een beetje westernrijden of zo en proberen vaker buiten te rijden, dat vind hij wel heel leuk...
Tja, het is gewoon heel moeilijk om je daar niets van aan te trekken, ik wil zo graag beter gaan rijden en m'n pony steeds beter laten lopen. Ik wordt rgelmatig geholpen door een vriend, en bij hem doen we het vanuit ontspanning heel rustig steeds een stapje verder. Hij was dan ook flink pissig toen ik vertelde dat ik het op haar manier geprobeerd had Huilen
We waren juist zo goed op weg met een vrolijke ontspannen nagevelijke (maar dus nog niet verzamelde en helemaal bij elkaar gereden) pony...
En na een paar keer wat meer met druk rijden ging het dus echt steeds minder en werden we allebij gefrustreerd en mijn pony steeds klieriger.
Gister reed degene van die aanwijzingen bij mij in de bak en toen lukte het dus echt voor geen meter, diegen reed voor zichzelf hoor, het lag gewoon aan mij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, carin0903, GrapeshotBot, sterregoud, Vagabondo, xSimonee en 122 bezoekers