zweep is handig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

zweep is handig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 22:29

Ik vind een zweep een heel goed middel om je hulpen kracht bij te zetten. Veel kinderen die ik ken schoppen als ze op een slome pony rijden het beestje maar een beetje met de benen in zij buik. Dat zie je dan een uur lang zo door gaan en bonk,bonk, bonk het beestje loopt niets harder. Zouden ze echter een keer zachtjes en dan nog een keer stevig been geven en als daasr geen reactie op volgt een flinke lel met de zweep geven dan loopt de pony de rest van het uur als een droom. Daarom ben ik voor het gebruik van de zwweep; omdat je je hulpen zo net wat beter door kan laten komen (maar als het niet nodig is natuurlijk niet gebruiken)

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:47

Daar ben ik het eigelijk ook wel mee eens. Als je vaak schopt vind ik net lijken of je zijn ingewande eruit schopt (nou jah dat denk ik dan)

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

zonder zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 18:24

sinds kort staat mijn zweep in de kast.
ik mag hem niet meer gebruiken !
niet dat ik m ooit gebruikt heb trouwens, zit mij alleen in de weg. maar zal mij benieuwen hoe dat zal gaan! Haha!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-01 20:57

Oeps dit bericht had eigenlijk een reactie op een ander onderwerp moeten zijnmaar goed. Natuurlijk geld een dikke tik met de zweep niet voor iedere paard. Op een vreemd paard blijft het bv altijd even uitproberen hoe die reageert en sommige paarden zijn zo bang van de zweep dat een aai ermee genoeg is om ze weg te laten rennen!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 22:51

Ik vind een zweep juist niet handig...
Dan vind ik dat me henden zo vol zitten en dan geef je net een beetje minder hulp met de ahnd waar je zweepje in zit (ik tenminste)
want ze is erg gevoelig
Maar ik ben het er wel mee eens dat het ook niet normal is dat ze del hele tiijd maar lopen te schopen in die buik van die ponys

Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:03

ik vind een zweep wel handig, Flair kan er niet zo goed tegen. Als ik een zweep in mijn handen heb dan gaat ze meestal minder snel lopen etteren. Ik gebruik de zweep eigenlijk niet echt, alleen om haar wat bij te tikken als ze haar benen weereens niet optilt.

Als ik haar een tik geef die zij onterecht vind dan geeft ze een bok, anders niet.

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:06

ik ben ook voor de zweep in plaats van veel schoppen. veel schoppen komt toch niet aan bij het paard en met de zweep kan je het paard even attent maken

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 14:16

IDD melien, het is een correctie middel geen straf middel, en deze wordt zo vaak misbruikt, zelfde geldt voor de slof Boos!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 14:27

wij moeten op manegepaarden altijd met zweep rijden(tenzij je een paard rijdt die daar para van wordt).
Maar is het straffen als je je paard een tik geeft als hij door moet lopen?
Ik heb geen zweep meer, raak ze alijd kwijt Haha!