het einde van Ameretto's pyjama

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

het einde van Ameretto's pyjama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-01 00:15

Net even met m'n zusje naar stal geweest, ze wilde Ameretto gaan longeren. Op vrijdagavond is het altijd lekker rustig, ook vanavond waren we weer de enigen. Het was helaas ook vrij donker op het terrein en het waaide flink. Het waaide zo hard dat de buitendeur van de stal net dicht wilde vallen toen Lau met Ameretto naar buiten wilde gaan. Paard aan een touw aan de hand, enorme plas water voor de deur, en dan blijft je paard in het bijna-stikdonker met z'n deken aan de deurklink hangen... Blij dat ik erbij was om hem te bevrijden, hij was flink geschrokken maar gelukkig bleef hij uiteindelijk braaf stilstaan zodat ik de resten van zijn deken kon verwijderen. Gelukkig had hij zelf niets, maar van de voorkant van de deken was weinig meer te maken.

Jammer van die deken, maar Lau vond 'm eigenlijk toch al te klein geworden. Hij was al zeker 6 jaar oud, dateerde nog uit Ameretto's 'jonge-paarden-tijd' (toen hij nog niet zo groot en gespierd was Haha! ). Daar komt ze nu dus makkelijk van af. Tong uitsteken

Beestje staat nu op stal met een deken van de stalhouder op. Morgen maar weer een bezoekje brengen aan de ruitersportzaak. Indirect dus ook weer een aanslag op MIJN portemonnee, want ik ken mezelf in ruitersportzaken en ik heb immers die 100 piek nog die ik vorige week op m'n werk bij wijze van kerstpakket kreeg... Cool

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 00:21

Dat is nog eens een goed excuus om een nieuwe deken te kopen. Haha! Ik vind het trouwens al knap dat Laura zich blijkbaar toch 6 jaar in heeft kunnen houde...zou mij niet lukken...en ach, die 100 piek moet je toch ergens aan op maken he...en onnodige dingetjes kopen in een ruitersportzaak is altijd leuk. Haha! Pfoeh, nog ruim een maand en dan is de western experience pas...dan ga ik eens lekker "smijten"... Schijnheilig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-01 00:27

't Was een hele stevige warme Weather Beeta. Inmiddels vrij ranzig geworden, maar nog steeds onverslijtbaar. Helaas niet bestand tegen plotseling uit het donker opduikende deurklinken... Gelukkig staat Ameretto binnenkort weer in een stal met schuifdeuren, ze zijn nu aan het verbouwen dus staan enkele pensionpaarden nu even in de oude ponystal (met 'klinkdeuren'). We hebben Ameretto trouwens zelf 'nog maar' 4 jaar, de deken zat destijds bij de koop inbegrepen. Haha!

En idd, heerlijk is het om je af en toe lekker uit te leven tussen de paardenspullen. 'Heb ik dit nodig? Neuh, niet echt, maar het is wel leuk.' *LOL*

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 00:32

Deurklinken zijn erg hè Boos!
Ik heb het ook een keer gehad met mijn vorige paard, toen was het een splinternieuwe Rambo cooler, van voor tot achter gescheurd Huilen
Mijn moeder heeft um nog enigszins kunnen repareren, maar niet meer zoals ie was....

Enne... veel plezier met shoppen... ik heb na 2 jaar ruim 10 uur per week ruitersportzaak nog steeds een veel te grote kooplust, is niet te genezen helaas Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 00:47

He balen zeg Huilen .

Moet ik anders die "te klein" geworden deken van Leys meenemen misschien past Ameretto die wel ?? Dat is dezelfde deken die Iduan op heeft liggen maar dan in het groen???

Ik hoor het wel bel dan maar even. Knipoog

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 09:51

tipje.
tussen kerst en oud en nieuw geloof ik hebben ze weer aanbiedingen bij vrielink, dekens zijn dan stevig afgeprijst de datum weet ik nog niet.

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 10:06

oei en dan ben je in apeldoorn dus dat betekend Meeten. aanbiedingen bij vrielink *joy* dat betekend dat ik mn mams lief aan moet kijken.

enneh zeg maar tegen Ameretto dat t iedereen kan gebeuren dat je zomaar je jasje kapot trekt. (slimpaard weet hoe hij nieuwe spullen moet bemachtigen)