Toch een eigen paard...!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Toch een eigen paard...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:05

Een jaar geleden dacht ik nog niet eens aan paarden... alleen als ik mijn nichtje van haar stageplek (stal) ophaalde, of als ik eens meeging met haar naar de manege waar ze reed..
Vroeger (zo'n 20jaar geleden) heb ik wel eigen paarden gehad, maar dat was 'froegah'....
En begin dit jaar ging het kriebelen, ik ging met Nadine (mijn nichtje dus) mee op les, en het zwaar ingedommelde paardenvirus werd spontaan weer aktief!! En ik kreeg het te pakken... (*hatsjoe!)
Ik wilde weer een eigen paard! Maar in die 20jaar is er een hoop veranderd. Ik ben niet meer de thuiswonende vrijgezel meer, maar een getrouwde vrouw, en mijn man zag het allemaal niet zo zitten..
Dus ik ging op zoek naar een verzorg/bijrijdpaard, en vond die vrij snel, Lotto. Lotto is werkelijk een schatje, maar niet 'vanjezelf' he...

Een van mijn paarden-vriendinnen van vroeger, Marijke, woont nu in Frankrijk, en traint daar drafpaarden. Ik ga er zomers heen op vakantie, en ik ben er deze maand ook nog geweest, want ze ging trouwen.
In die week ben ik gek geraakt op een dravertje, Narbella. Schat van een beestje, en toen ik haar aan het poetsen was, dacht ik.. precies een paardje voor mij!
Ik vroeg aan Marijke, in de veronderstelling dat ik een superpaard aan het poetsen was, wat zo'n dier nou waard is? Nou, zegt ze.. deze niet zo veel. Ze doet vreselijk haar best, maar ze is niet snel genoeg.. dus.. kan je haar misschien wel kopen, voor de 'vlees'prijs. Als ze niet door de kwalificaties komt, gaat ze toch naar de slacht...
Aahhhh dacht ik, wat erg! Verdrietig Zo'n schattig paardje.. nog geen 4jaar oud.. sjonge!
Vorige week belde ze, vanuit Frankrijk... Narbella heeft de kwalificaties niet gered. Of ik nog intresse had...??? Jaah,tuurlijk, ik wel!! Maar mijn man.... Nu moest ik toch maar eens serieus met hem 'om de tafel'...
Hem het verhaal verteld, alles uitgelegd, en maar hopen dat hij 'ja'zou zeggen.... en dat deed hij!! Hij zei JA! Ik janken natuurlijk... poehee!
Gelijk naar Marijke gebeld, en zij zou alles regelen met de eigenaar. Maar dat viel niet mee! We noemen hem niet voor niets 'monsieur Difficile'!! Wat is dat een lastig mannetje... Maar uiteindelijk hebben ze het voor elkaar. De papieren over en weer (geld, en eigendomspapieren) en de koop is gesloten.... Vanmiddag kreeg ik het definitieve 'OUI' van Marijke... Ik ben zo blij!
Voorlopig blijft ze in Frankrijk, bij Marijke. In het voorjaar zullen Marijke en haar dochter Narbella onder het zadel beleren. Ze is al gewend aan tuig, en een sulky, dus veel problemen verwachten ze niet..
Van de zomer komt ze dan naar Nederland, ik ga haar dan halen.. Tenminste, ik ga erheen, en kom met Narbella terug. Marijke rijd haar dan naar Nederland...

Is dit een geweldig verhaal of niet?? Ik voel me zo goed, ik heb een paard van de slacht gered... klinkt 'penny'achtig, maar is echt waar!

Om jullie een idee te geven van Narbella.. een foto die ik gemaakt heb, paar weken geleden, toen ik daar was:
Afbeelding

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:07

Leuk dier, ze heeft een lief koppie.
Gefeliciteerd met je paard Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:14

Ja gefeliciteerd, heb ook al pb gestuurd. Ik neem er een wijntje op (lekker geen Franse...). Ik vind het een heel mooi paard en denk dat jullie goed bij elkaar passen. Ik wens je succes en ik hoop haar volgend jaar zomer te ontmoeten als ik naar Nederland kom...

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:19

leuk paardje heeft ook een leuk koppie. gefeliciteerd

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:23

wow super zeg! leuk paardje!
alleen onvoorstelbaar dat ze gewoon naar de slacht zou gaan omdat ze niet snel genoeg is, maar wel zo haar best doet Scheve mond
maar gelukkig is ze nu van jou Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:32

gaaaaaf joh!!!!!!!
mooi paardje Haha!
xxxiezzz Devica

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:32

Super leuk zeg!!!
Heel veel plezier Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 22:20

Renske20 schreef:
wow super zeg! leuk paardje!
alleen onvoorstelbaar dat ze gewoon naar de slacht zou gaan omdat ze niet snel genoeg is, maar wel zo haar best doet Scheve mond
maar gelukkig is ze nu van jou Lachen

Als ze niet door de kwalificaties komen, kunnen ze er zelfs niet eens meer mee fokken.. helaas.
Dit is natuurlijk maar 1paardje wat ik gered heb, maar in werkelijkheid zijn het er natuurlijk zoveel meer... Dat moet je allemaal maar niet weten he.. zo zonde!
Een draver is heel goed geschikt als rijpaard. Ze zijn sterk, werklustig, braaf, en koel in de kop.
Ik hoop dat ik hier een toppertje heb... Haha!

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:27

Dat noem ik nog eens een geluk bij een ongeluk! Veel plezier he ( en succes met frans praten, anders verstaat ze je straks niet Haha! )

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:35

Gefeliciteerd! Haha!
flauw dat ze daar meteen naar de slacht moeten als ze niet goed genoeg zijn Verward kun je ze dan niet verkopen als rijpaard of recreatiepaard?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:38

Wat leuk joh gefeliciteerd. veel plezier emt je nieuwe paard.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 22:44

jubeltje"]
Dat noem ik nog eens een geluk bij een ongeluk! Veel plezier he ( en succes met frans praten, anders verstaat ze je straks niet Haha! )
[/quote]
Mijn vriendin en haar man zijn nederlanders, en die trainen ze.. in het Nederlands... Dus ik hoeft geen franse cursus te doen om me verstaanbaar te maken Haha!
[quote="Pert schreef:
Gefeliciteerd! Haha!
flauw dat ze daar meteen naar de slacht moeten als ze niet goed genoeg zijn Verward kun je ze dan niet verkopen als rijpaard of recreatiepaard?

Er is in Frankrijk niet veel vraag naar ex dravers voor de rijsport.
ik denk dat het voor die fransen makkelijker is om ze naar de slager te brengen in plaats van ze te koop aan te bieden in bv nederland..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:47

Ja, je kunt zeggen dat ze in Frankrijk nu eenmaal anders tegenover paarden staan. Recreatie paarden bestaan daar niet zo, men wil zelfs daar een raspaard voor en dan liefst iets exotisch als een Fries. Voor de sport wil men paarden die daarvoor gefokt zijn, met name de Selle Français. Afgedankte dravers, zijn precies dat, afdankers en die willen ze niet. Vroeger in Nederland ook niet.
In Engeland hebben ze dat probleem met de renpaarden, maar die zijn tegenwoordig na omscholing ook makkelijker te verkopen.
Misschien moeten ze meer paarden gaan omscholen en ze dan als rijpaard op de markt brengen. Hm, misschien wat voor mij?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:25

Leuk zeg een eigen paardje. Dat wordt een flinke trip met de trailer... Heel veel plezier met haar!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:37

Nou, wat geweldig!
Heerlijk he als je droom dan uitkomt!
Veel plezier met haar Lachen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 00:18

Thnxx mensen.. ik ben ook heeeel blij! Go jij! Go jij!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:21

leuk zeg! gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Haha!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:28

mooi paardje.
gefeliciteerd

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:54

Wat geweldig zeg! Gefeliciteerd met je paard, het lijkt me een mooi dier! Sprekend koppie heeft ze Knipoog

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:09

Leuk en mooi paardje!!
Gefeliciteerd, heel veel geluk samen! Lachen

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:32

Echt gefeliciteerd hoor!!!
Heb jij een leuk paard erbij en heb je haar gered van de slacht Go jij! Go jij!
Echt super!!!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:07

Ik kan begrijpe dat je haar helemaal geweldig vindt Haha!
heel veel plezier en succes met haar!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:10

wauw Bloos! mooi beestje!!

Proficiat ermee Haha!
Vind het echt geweldig dat je dit gedaan hebt!!! Zou het zonde vinden moest ze naar het slacht gaan Verdrietig

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:13

Geweldig!! Wat een mooi dier.
Gefeliciteerd met je nieuwe paardje Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 21:49

Wat lief zijn jullie allemaal.. thnx!! Haha!
Jullie zullen nog wel vragen van mij hier op bokt tegenkomen.. bv over verzekeringen enzo. Maar ze staat dus nog wel een tijdje in Frankrijk, dus ik heb tijd genoeg om alles uit te zoeken Haha!