Ik heb een superleuk paardje gevonden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Ik heb een superleuk paardje gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 15:05

Vandaag ben ik wezen kijken naar een arabisch merrietje.
Ze is 1m55, 3 jaar, en echt heeel erg mooi!
Ze is een lichte schimmel, met donkergrijze manen, supersprekend koppie, en echt heel lief en pittig.
Ze ziet er echt leuk uit, en ze zal zeker nog wel wat groeien.
O wat erg, ben ik alweer hoteldebotel van een paard...
Jullie zullen wel gek van me worden.

Ze wordt bijna 4, is heel verkeersmak en gek op het bos en strand.
Ze is geloof ik wel wat ik zoek.
Morgen afspreken en ff rijden. Ik wil wel gaan vragen of ze op proef mag, zodat ik kan kijken of ze echt wel wat voor me is.

Ze staat trouwens echt heel dichtbij mn huis, echt ideaal...

O ik ben zo benieuwd naar morgen!! Aan de andere kant ook een beetje terughoudend, want laatst was ik al wezen kijken naar een appaloosahengst, schitterend mooi, maar het rijden viel bar tegen. Daar was ik ook helemaal hoteldebotel van.

Het leuke is, dat ik deze merrie, als ik haar koop, kan laten dekken door een gitzwarte arabische hengst hier uit de buurt.
Met korting, want ik heb een paard voor hem indereden... Knipoog

Klinkt allemaal eigenlijk te mooi om waar te zijn...

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 15:16

klinkt allemaal hartstikke leuk! nu maar hopen dat ze lekker rijdt. veel plezier en laat je even weten hoe het is afgelopen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 15:16

En wat is er met die Haflinger dan? Toch maar beslist om het niet te doen? Met een Arabier zit je met de dressuursport in hetzelfde schuitje als met die Haflinger hoor. Je zult aardig kunnen meedraaien, maar niet echt tot de top.

In ieder geval success met proefrijden!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 15:51

Maar dat verwacht ik ook niet hoor!
Ik wil gewoon van alles doen, dressuur, bosrit ieder weekend, veulentje fokken, gewoon lekker heel allround. Maar ze zal vooral dressuur gereden worden.

Ze strekte haar halsje uit om mn paraplu te pakken, en dat is echt een erg mooi halsje! Ook dat koppie, echt heel verfijnd. Uiteraard maak ik foto's mocht het doorgaan.

Ze is onlangs nog klinisch gekeurd, geent, en ontwormd.
Morgen ga ik langs, en dan gooit ze haar even los, en als het weer meezit klim ik er ook even op. Haha!

Ik laat t zeker allemaal weten! Party!!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 19:25

hai,

ik ben het er niet mee eens dat een arabier niet hoog in de sport kan komen.
een vriendin van mij rijd lichte tour met een arabiertje en zelf heb ik een volbloed merrie die het ook super doet.

succes ermee, ben heel benieuwd.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 20:10

Nog ff wat vraagjes,
- ben ik niet te groot? (zal morgen trouwens blijken) ik ben nl 1m72, slank.
- vraagprijs is F4750, is dat niet wat duur? Ze heeft wel goede papieren enz, is gekeurd etc etc.
Maar voor bijna hetzelfde geld, kan ik ook een nakomeling van Junior STV kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 20:16

ga anders eerst eens naar de junior enzo zien, wij weten niet wt je wilt maar je bent heel onduidelijk Knipoog de ene keer een arabier, dan een pony dan een junior/donatelli ... denk goed na voor je iets beslist

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 20:54

Wat die prijs betreft, kon je niet meer afpingelen? Misschien alsnog?
Ze is al wel gekeurd, dat scheelt natuurlijk wel dat je dat niet meer hoeft te betalen, tenminste dat denk ik...
Verder is ze ook helemaal verkeersmak, ingereden, etc. dus dan betaal je al gauw iets meer, en vooral als ze goeie papieren heeft (als merrie zijnde heel handig!).
Veel succes met beslissen, en als het klikt tussen jullie en ze is gezond, nou ja, waarom niet?
Wat jouw grootte betreft, tja. Je bent wel vrij lang, maar te zwaar in elk geval niet. Ligt er aan wat je wilt.
Sommigen willen met hun paard bij de paarden wedstrijden rijden, ook springen, en dan is een iets groter paardje misschien handiger.
Maar verder och, als je op haar verliefd bent en ze mankeert verder niets en voldoet aan al je wensen, dan.... gefeliciteerd!
Geweldig toch?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 20:57

Ik weet t Pieterjan, je hebt helemaal gelijk! *LOL*
Ik ben wat dat betreft heel chaotisch...
Ik wil gewoon graag een klein paard, liefst een schimmel, of iets anders aparts, en iets wat knap kan lopen! Haha!
Ik vind arabjes altijd wel leuk, vooral die ik vanmiddag zag.
Waarom zijn ze trouwens niet geschikt voor dressuur? Oke, van een haf en fjord en zo weet ik dat ze de bouw niet meehebben, maar een arab is toch heel mooi rank en sierlijk?
Wat hebben hun niet, wat bijvoorbeeld een wpn-er niet heeft?
Verward Lachen

Enne, zou ik met een paardje van 1m54 (zo groot is dat merrietje) wedstrijd kunnen rijden? Ze toont lekker rond, dus oogt veel groter.

Afijn ik wacht jullie antwoorden af...


O ja, enne, volgende week vrijdag ga ik naar de Donatelli kijken, en de zaterdag naar de Junior...Spannend!!!!! Party!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 20:58

Wat een wpn-er WEL heeft bedoel ik natuurlijk... Schijnheilig

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 21:00

Ja Dorine, je hebt gelijk, maar weet je waar ik over inzit?
De arabische merrie is net zo duur ongeveer als de Junior-merrie.
En de Junior zit ook nog goed in de maat: 1m58, en zalnog wat groeien.
De Junior heeft uiteraard nog veel betere papieren, en nog eens aanleg voor dressuur, want ze schijnt uitmuntende gangen te hebben.

Dus eigenlijk is de Junior voordeliger... Knipoog

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:14

Hoi
Als ik jou was ging ik eerst lekker ook bij die andere paardjes kijken, mischien spreekt een ander paard je meer aan, of mischien weet je dan zeker dat die het niet worden en ga je alsnog voor de arabier! Verder kijken kan geen kwaad toch? En ik denk dat je met je lengte best op deze maat pony kan, ik weet niet hoe oud je bent en of je nog doorgroeid, maar als je 18 bent kun je volgens mij niet meer op een pony deelnemen aan wedstrijden. Ik ben laast bij arabian fantasy wezen kijken, was behoorlijk onder de indruk, die hebben arabieren rond de 1m60-1m62!

succes en laat ff weten wat t wordt!

groetjes wendy

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:52

Wat is dat nou voor een BULLSHIT dat arabieren niet hoog in de sport kunnen komen?????????????????? Sjeez ej! De arabier die ik misschien ga kopen kan ook schitterend dressuur.Ze hebben er in ieder geval de perfecte gangen en kniewerk voor!!

Ik wens je heel veel succes met je beslissing,want arabieren zijn superfijne dieren!!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:10

Hoi Anneke,

Leuk dat je een paardje hebt gevonden dat je aanspreekt, maar denk er eerst goed over na.
Als je echt verder wilt in de dressuur, kan je beter die Junior kopen, die kan ook vast wel een bosritje maken hoor!

Welke afstamming is het precies? Dat geld is niet zo veel voor een arabier met een goed papier.
Maar een arabier koop je vaak als je helemaal dol bent op het ras, omdat ze vrij prijzig zijn. Je moet dus een beetje 'gek' zijn om een arab te kopen, als je een arab net zo vind als elk ander paard dan kan je beter je geld besparen en die Junior kopen.

Maar ja, arabieren zijn gewoon geweldig! (tja, ik ben ook zo'n gek...). En nog een vraagje: wie is die zwarte hengst?

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 22:24

Ik ben het ook niet eens met dat arabieren niet in de sport zouden kunnen lopen! Ik ken arabieren die en goed springen en in de dressuur lopen, t is maar wat je ervan vraagt.
Je moet er alleen goed mee om kunnen gaan een arab is veel sneller beledigd en je moet heel veel gevoel hebben. Ik heb heel veel verschillende soorten paarden gereden en een arabier heeft mij het beste gevoel gegeven, gaan zitten en al de fijnste hulpen waren voldoende, heerlijk! Maar je wordt er wel lui van. Ik heb zelf kwpn ers thuis en de meeste zijn gewoon wat lomper en pikken meer hoewel ik er eentje heb die net zo gevoelig is bijna als een arabje. Ga vooral voor jezelf na wat voor een doel heb ik en wat wil ik. Het kan ook zijn dat je meerder soorten paarden neemt, heb ik ook, rijpaarden omdat die eenmaal opbrengen, mijn eerste een nrps er was en mijn passie bij arabieren ligt! Maar als je het bij eentje moet houden denk goed na en overweeg wat wel en niet wilt en pak dan de beste keus! En een goed paard eet net zoveel als een slechte dus als iemand al over een prijs van 4750 struikeld... Heeft er iemand over nagedacht hoeveel het kost om een paardje te eten te geven en te laten rijden.... Je houdt dan weinig over! Heel veel succes met je keuze en we willen foto's zien he! gr Gabrycha Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 22:44

Die zwarte hengst is Stefano, een zoon van De Saint urrus d'Olympe.
Echt een prachtige mooie hengst van ong. 1m62 of zo.
En kan overigens lopen als een trein.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 12:09

Saint ursus d'olympe is toch geen arabier? Ik dacht eerder aan een appaloosa????? vergeef me als ik dr naast zit!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 12:16

Da's een Anglo Arabische, geloof ik.
De Saint ursus d'Olympe is wel een beauty! Kwijl

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 16:31

hai,

ik vind het voor een junior merrie wel erg goedkoop.
is die nog erg jong en onbeleerd ofzo?

dat trekt bij mij altijd argwaan als ze zo goedkoop zijn!

ga er eerst een aantal kijken, neem ze altijd een poosje op proef en blijf zakelijk hoe leuk en lief ze ook zijn.

succes