He! Wat doet dat meisje op imka?

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

imka

He! Wat doet dat meisje op imka?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-01 21:26

Ik hoorde gister van een vriendin dat een kennis van haar die altijd langs imka's weiland komt, dat ze woensdag een meisje had gezien op imka. Ze reed in het weiland en daarna is ze een buitenrit gaan maken!! Boos! Ik ben best wel boos op die boer omdat die mij niet van te voren had gezegt dat er een meisje ging rijden op imka... En alleen het idee al dat er nu ook iemand anders rijd/ gereden heeft op imka. Ik ga zaterdag vragen aan de boer wie dat was en of ze vaker komt. Komt ze nu ook heel vaak dan zit ik er tot mijn grote spijt aan te denken om met imka te stoppen! Verdrietig En dat vind ik echt niet leuk! Huilen ik wou namelijk verder gaan met imka in de paardrijsport. Maar als er nu ook een ander meisje komt opeens.... Ja. misschien stom maar ik kan er dus echt niet tegen als er nu opeens een ander meisje komt en imka gaat verzorgen... ik heb in twee jaar zoveel moeten doen om imka te laten gehoorzamen en een goeie conditie te geven! Ik heb haar ontvlooit. Zelf hoeven gekapt omdat die boer er niks aan deed. Boos! Imka geschoren... En nu komt er misschien opeens iemand anders. Verdrietig Nou ja, hopelijk is het niet zo en was het een meisje wat maar 1 keer kwam. ( de vorige eigenaar die wou namelijk nog een keer komen rijden) Zucht... Verdrietig

Never look back, because you can't change the past. Look forward with a smile, your future is bright, and everyday is a new beginning! Your you, and that's good enough.

RUBYWHITE

dat is het pijnlijke als je niet de eigenaar bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:19

Hey "imka"
Echt vervelend voor jou zeg! Vooral nadat jij er zoveel aan gedaan hebt! Als ik in jou schoenen stond ging ik eerst eens bij die boer vragen wie dat meisje is en hoe vaak ze komt. Als ze bijv. a.s. zaterdag komt zou ik daar ook heen gaan en kennis maken. Mischien is ze wel hardstikke aardig joh en heeft ze met imka ook het beste voor. Want die pony mag blij zijn met zo`n verzorgster als jij, dat geef je toch niet zomaar op?

succes en laat even weten hoe het allemaal afloopt.

gr wendy
Laatst bijgewerkt door RUBYWHITE op 19-12-01 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 09:15

Vreselijk vervelend en irritant ja. Ik ben ook verzorger en weet dat het ook mij kan overkomen. Als er grof geld geboden wordt is íe weg.
Als je zulke dingen zeker wilt weten zal je toch echt een eigen paard moeten hebben. Het lot van een verzorger.... Knipoog

:evaw:

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 10:09

ja, er gaat niets boven een eigen paard. Dat zie je dan wel weer. Ik heb lekker het recht om iedereen er van af te schoppen als ik dat wil, grinnik. Ik kan me wel voorstellen dat het rot voelt hoor, zoiets. Ga je een beetje je best doen om er iets van te maken en anderen maken je werk wel weer eens even ongedaan. En zo'n boer snapt niets van paardrijden, die snapt niet, dat een ander het paard kan verpesten, terwijl je er zoveel ingestoken hebt. Dat snappen boeren echt NIET.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 20:38

Desiree schreef:
En zo'n boer snapt niets van paardrijden, die snapt niet, dat een ander het paard kan verpesten, terwijl je er zoveel ingestoken hebt. Dat snappen boeren echt NIET.

Nu niet alle boeren over een kam scheren he! Ik ken ook een boer, maar die laat echt niet iedereen op zijn paard hoor. Hij zegt zelf, als er iemand met een paard bezig is, moet je er neit een ander opzetten. Die zou hem zo even verprutsen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 20:43

Ik heb mijn pony ook bij een boer staan, en die weet verekkes veel van paardjes hoor! zo weet hij mij nog vanalles over het voer en wei enzo te vertellen!
(qua rijden weet hij alleen: de baas spelen,) maar qua verzroging eweet hij veel, dus niet de boeren zo'n stempel geven!

Ennuh, imka, VEEL SUCCES! Met beslissen enzo..

Sommige ezels kunnen enkel over paarden praten

Gast998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 20:46

Zeg Desiree, zou je voortaan ff een beetje op je woorden willen letten, ik zeg toch ook niet dat secretaresses alleen maar met hun baas slapen?
Dat is gemeen en ik weet het maar jij bent ook heel gemeen bezig. Ik ga hier verder geen commentaar geven over de onzin die jij verkondigt over boeren die niets van paardrijden weten want jij bent blijkbaar zo kortzichtig dat je je niets van een ander aantrekt enz.
JA IK BEN GOED KWAAD
Al die onzin over de boeren, enfin ik stop maar voordat ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 20:52

he bah wat naar voor je imke!
maar desiree ik vind het een beetje onterecht hoor, en ik ken een boer; en die weet dat allemaal wel heel goed hoor
aub niet iedereen over een kam heen strijken

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 20:52

he bah wat naar voor je imke!
maar desiree ik vind het een beetje onterecht hoor, en ik ken een boer; en die weet dat allemaal wel heel goed hoor
aub niet iedereen over een kam heen strijken

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 09:20

misschien een schrale troost, maar misschien was het zijn kleindochter ofzo die een keer op visite was.

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:00

O jee, wat word ik toch weer aangevallen! Gelukkig is het maar door mensen die mij totaal niet kennen en mij eventjes veroordelen op 1 uitspraak, dus eh, beetje dimmen he maya. er zijn er meer die het niet met mij eens zijn hier, maar die gebruiken net effe een andere toon dan jij! Effe iets rechtzetten: Kennelijk heb ik de sugestie gewekt dat ik een hekel heb aan boeren, maar zo is het dus totaal niet. Ik zelf krijg overigens vaak vooroordelen te horen tegen boeren, en ik kom (vergeefs) voor ze op. Maar wat betreft paarden spreek ik uit ondervinding. Ik ken verschillende boeren, sommige zijn dierenvrienden en heel eerlijk met dieren, en ik ken er ook die het niet verdienen om dieren te hebben, die boeren zeg maar een kwaaie naam geven. De meesten kunnen paarden goed voeren en zo, ze in conditie houden en dat soort dingen. Maar ik ben nog geen boer tegengekomen die snapt dat je niet jan en alleman op een paard kunt zetten ,omdat je het paard daar rijtechnisch mee kunt verknallen. Je hebt er zelfs bij, die denken als ze een goede ruiter op een paard hebben zien rijden, dat IEDEREEN op dat paard kan rijden. En als dat paard dan vervolgens niet geschikt voor beginners is, en een manegeruitertje (wat ze eigenlijk al helemaal niet op dat paard hadden moeten laten) er door een enkele bok afmietert, dat paard verrot schoppen. Ik kan ze zo opnoemen. Vandaar dus die uitspraak van mij. HEt wordt overigens anders als de boeren ZELF rijden. Want als ze snappen wat paardrijden inhoudt, kijken ze wel wat nauwer.

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 17:51

Ja dat is het irritante van een verzorgpony of paard. Pjelk zijn vorige eigenaar liet ook wel eens mensen op Pjelk rijden die ik helemaal niet mocht. Grrr

Gast998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 19:09

Heel erg off-topic.
Tja Desiree, hier ben ik weer, wat jij zegt over dat
"Maar wat betreft paarden spreek ik uit ondervinding. Ik ken verschillende boeren, sommige zijn dierenvrienden en heel eerlijk met dieren, en ik ken er ook die het niet verdienen om dieren te hebben, die boeren zeg maar een kwaaie naam geven. De meesten kunnen paarden goed voeren en zo, ze in conditie houden en dat soort dingen. Maar ik ben nog geen boer tegengekomen die snapt dat je niet jan en alleman op een paard kunt zetten ,omdat je het paard daar rijtechnisch mee kunt verknallen. Je hebt er zelfs bij, die denken als ze een goede ruiter op een paard hebben zien rijden, dat IEDEREEN op dat paard kan rijden. En als dat paard dan vervolgens niet geschikt voor beginners is, en een manegeruitertje (wat ze eigenlijk al helemaal niet op dat paard hadden moeten laten) er door een enkele bok afmietert, dat paard verrot schoppen. Ik kan ze zo opnoemen. Vandaar dus die uitspraak van mij. HEt wordt overigens anders als de boeren ZELF rijden. Want als ze snappen wat paardrijden inhoudt, kijken ze wel wat nauwer."

Dat is net zoiets zeggen over de groenteboer die zomaar een shettie in zijn achtertuin houdt, en er de hele buurt op laat rijden en dat daarom alle groenteboeren geen verstand hebben met paarden. Dus hier zit je gewoon appels met peren te vergelijken. Bovendien, zeg je dat ik moet dimmen, zou je dat zelf ook niet moeten doen.
Verder over dat mensen over je oordelen over één uitspraak dat is gewoon zo. "Je bent wat je zegt." "Op je woorden word je afgerekend." Enzovoorts.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 21:16

echt heel rot voor je imka!

ik zou het afschuwelijk vinden.. mij is hetzelfde overkomen, maar dan in minder dramatische vorm. ik had een paar poetsshetties. die mocht ik soms poetsen, als de eigenaar er ook was. fietste ik op een dag langs de wei, stonden er 2 andere meisjes met 'mijn' shetjes aan de hand in de berm naast de wei te grazen! ik was zo ontdaan dat ik meteen door naar huis was gereden.. de shetjes zijn kort daarna verkocht (waren ineens weg, wei leeg, ook heel erg Verdrietig ) en ik heb hun eigenaar nooit meer kunnen spreken.
ik weet dat dit misschien niet te vergelijken is met jou, maar ik weet hoe je je voelt! dat gevoel, als je ineens een ander met 'jou' paard ziet..
vreselijk! (ik overdrijf nu niet!)

ik zou als ik jou was met de boer gaan praten, en vragen wie dat was. hopelijk heeft stef gelijk en is het gewoon een nichtje ofzo..
laat je ons horen hoe het afloopt?

sterkte!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 15:02

zal ik doen.. morgen ga ik weer naar haar toe dusse.... en ja stef, ik hoop ook dat het een nichtje is ofzo. Haha!

Never look back, because you can't change the past. Look forward with a smile, your future is bright, and everyday is a new beginning! Your you, and that's good enough.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie