Meeega bok! :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Meeega bok! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 19:42

Vandaag was ik ziek en ben niet gaan werken. Om 4 uur ben ik naar de paarden gegaan om ze los te laten in de bak (overdag lopen ze al los in een klein padockje). Maar de bak was gesleept en lag erbij als de bak van Jumping! Lachen
Vond ik dus zonde om daar te paarden in los te laten. Ik ben daarom maar gaan rijden. Jur liep super, het voelde alsof ik zo weer de ring in kon met haar! Party!!
Maar ze was ook super fris. Ze was de hele tijd aan het klieren in 1 hoek en mijn geduld werd zwaar op de proef gesteld, maar ik bleef rustig! Cool
Maar toen ging ze er ineens vandoor en toen ze weer kalmeerde liet ik haar even doorgalopperen. Plotseling gaf ze een gruwelijk hoge bok, hoofd tussen haar benen en bolle rug, en dan een gigantische sprong. Daarna kwamen er nog een paar achteraan. Ik begrijp nog steeds niet hoe ik het heb kunnen uitzitten! *LOL*
Mijn engeltje Razinda Schijnheilig doet zoiets niet, maar Jur... Extreme duivel
Maar goed, ze liep super en ik was tevreden. Toen Razinny nog even gelongeerd en die gaf ook een paar goede bokken aan de longeerlijn. Wel grappig, ze bokt precies zoals haar moeder, maar gelukkig (nog) niet onder het zadel! Haha!
Toen heb ik alles weer gevoerd en straks weer even terug. Lachen

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 19:47

HiHi jura, foei toch. Je was toch ziek Haha! ?
Fijn dat het zo goed ging. Lijkt me leuk als je moeder en dochter hebt om te rijden, ik denk dat ze veel dingen gemeen hebben. Lachen

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 19:52

Volgens mij hebben alle paarden er last van vandaag.

Ik ging met mijn lesje even naar buiten want de bak is bij ons niet meer te rijden (wij hebben een bak in de wei, dus geen zand maar gras en modder....)
Nou eerst ging er een eigen pony aan de hol en flink bokken en meisje werd door de lucht geslingerd, toen nog eentje bokken maar dat meisje bleef gelukkig zitten (die pony bokt normaal nooit!).
Toen mijn 5 jarige paard waar een leerling van mij opzat nog even een paar lucht sprongen en ook zij er naast.
En toen als laatste mijn fjord nog even een rare zijsprong en ook dat meisje er naast.

Moet je bedenken dit zijn allemaal volleerd ruiters maar alle paarden waren gek.
Op een 5 jarige forester na!
Die van mij kon ook behoorlijk crossen en bokken maar ik bleef gelukkig zitten.

Licht gewoon aan het weer denk ik, ze zijn blij dat ze even lekker mogen uitleven.
Ook die van mij lopen overdag in de paddock maar ja....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 19:52

Hihi ja ik was inderdaad ziek! Schijnheilig Haha!

Is ook heel leuk, ze hebben veel overeenkomsten, bijvoorbeeld hoe snel ze dingen oppakken en ze zijn op dezelfde manier kijkerig. Alleen Jur blijft je pakken en Razinda stop op een gegeven moment, ze is wat nuchterder, tot nu toe in ieder geval.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:53

hai,

zelf heb ik ook een merrie en haar dochter.
merrie is nu 20 en dochter 5.

op zich lijkt het veulen veel meer op zijn vader (bokken etc.) en mijn oude merrie heeft nog nooit iets raars gedaan.
maar vind het ook onwijs leuk!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 18:57

Hihi jij bent net zoals als ik Haha!
Of je nou ziek bent of niet naar de paarden ga je altijd Lachen Schijnheilig
Haha idd wel grappig van die bok Bloos *LOL*
Kussiezz Tamaar

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 19:02

oohoooh ziek en naar de paarden (doe ik ook hoor Haha! )
haha knap dat je bent blijven zitten na die bok en idd moeder en dochter zucht. heb ik ook met mijn geitjes, ze ziet super goed in het karakter (EN uiterlijk) dat ze familie zijn!