Cap... het vervolg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:15

zie hier over spelfouten
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 8&start=50
Hier had ik dus net van te voren een bericht achter gelaten Haha!

En zou je Kawa ook eens willen vertellen dat dressuur om gehoorzaamheid gaat en je minder hoort te schrikken Lachen
Kawa is een raar beest want onder het springen is hij juist zo geconcentreerd op de hindernissen dat hij juist van andere dingen niet schrikt.

En over het dressuurhoedje heb ik al eens in zo'n gelijk topic een reactie gegeven in de trend van: Als je Z of hoger bent kun je niet meer vallen of zo.
En in de Z zie je net zo goed paarden die van dingen bang zijn dus...

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:42

Tuurlijk is dat onzin. Ieder moet het ook zelf weten, maar ik ben het er mee eens dat caps niet iets is alleen voor beginners. Juist niet want juist meer ervaren ruiters rijden vaak de meer lastige paarden.
Ik heb drie maanden voor pampus op de bank gelegen na een val en tja, dan leer je je lesje wel.
Maar je krijgt er wel een enorm zweethoofd van ja! Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 22:46

Ik denk echt niet dat ik onkwetsbaar ben met cap. Ben alleen wel blij dat mijn dierbare hersenpan dan beschermd wordt. De reden dat ik met cap rijd met buitenritten of springen is dat er dan meer risico's zijn dan met dressuren. Ik rijd Iwaldo al 4 jaar en hij heeft met dressuren maar en paard keer gek gedaan en dat kwam doordat hij weken niet gelopen had. Toen had ik ook mn cap op gedaan. Waarom nou weer óf helemaal, óf niet?

Verder ben ik het helemaal eens met Gail!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 01:24

Ook bij ons op stal zijn er maar weinig die met cap rijden. Zelf rij ik wel met hoofdbescherming. Ik heb zo'n nieuwe soort cap, waardoor je minder risico loopt je nek of neus te breken als je valt, en hij heeft nog tochtkieren ook. Erg zweterig is 'ie dus helemaal niet.
Voorheen reed ik nooit met cap, totdat het een keer bijna heel erg mis ging bij het buitenrijden. Toen besefte ik ineens dat ik maar één hoofd heb en dat het een kleine moeite is om dat te beschermen.
En wie graag zonder cap rijdt: ga je gang, hoor.

Als je van buiten in de bossen rijden in de schemer of in het donker houdt, dan is een cap wel handig, hoor. Al die laaghangende takken... Haha!