Beetje luguber onderwerp...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 19:50

ik denk dat Sya verkocht wordt... mijn moeder zou er wel op willen rijden maar kan haar niet aan dat weet ik zeker en het is niet mijn zus d'r type paard dus ze wordt weet het haast wel zeker verkocht Boos! onze andere beesten zullen ze wel houden denk ik :s


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:07

ik denk dat mijn ouders de paarden verkopen.
Eigenlijk heb ik het er nooit uitgebreid over gehad.
Pas toen ik afgelopen zomer naar Ijsland ging(alleen) heb ikgezegd mocht er iets gebeuren dat hun maar over de paarden moesten beslissen.

Hoe ze dat zullen aanpakken zou ik niet weten. Misschien met de pensionhouder wat regelen.
Op mijn vorige stal was het geen probleem geweest denk ik.
Maar nu ligt het voor mij toch ff anders aangezien ik hier nog niet zolang sta.
Misschien dat mijn vriendin Petra er raad mee weet.
Nou ik hoop dat ik nog heel lang mee ga. en dat mijn paardjes rustig sterven in de wei.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:29

Als er op dit moment iets met mij gebeurd is er niets aan de hand. Mijn vader zorgt voor alle drie de paarden. Ze houden hun leventje zoals ze het nu hebben, alleen zullen ze het wel rustig hebben wat rijden betreft.
Mocht er iets met mij gebeuren als mijn vader er niet meer is, zal Marco in ieder geval Isolda houden. Berber blijft van mijn zus. Ze zullen dan saampjes een lekker leventje hebben denk ik, tot ze dood neervallen.
Wat er met Udinde zal gebeuren weet ik niet. Dat hangt er vanaf hoe oud ze dan is.
Ik hoop maar dat dit niet het geval is en we met zijn allen oud zullen worden!

Flus
Berichten: 85
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:38

ik heb geen eigen pony, maar als mijn moeder of mijn zusje iets zou overkomen zou ik alles op alles zetten om te zorgen dat ik hun paard zou kunnen rijden, zodat die niet weg zouden hoeven. Want ookal zijn ze niet van mij, ik kan ze niet missen, en mijn mams en zusje kunnen dat vast ook niet!!!!!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

nalaten Beau en Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:40

Ik heb hier idd wel eens over nagedacht en had bedacht om Beau ( die toen nog mijn enige pony was _ aan mijn zus na te laten. Zij is zes jaar ouder als ik en rijd al heel lang. Niet dat ze op Beau zou kunnen rijden maar ze kan hem wel aan, een verzorgster zoeken en later haar dochtertje begeleiden als die op Beau gaat. Zijn verzorgster zou ook een optie zijn omdat zij best wel goed met hem overweg kan en ook nog op hem rijden kan. Bovendien heeft ze zelf al en oude Shet waar hij misschien bij in zou kunnen.
Voor Pjelk heb ik nog niets bedacht maar dat moet niet moeilijk zijn. Hij is namelijk erg braaf. Mijn ouders zouden hem kunnen erven als ze rijden konden maar ook een van mijn paardrijdende vriendinnen. Maakt niet zoveel uit dus. Zolang hij maar een lieve baas krijgt.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:55

Mijn honden blijven bij mijn vriend dat staat vast.
Piropo zou ook in zijn bezit komen, hij rijdt dan wel niet maar kan er wel voor zorgen en intussen er iemand voor zoeken, want dit paard moet gewoon aan het werk blijven.
Ik weet dat hij hem niet zomaar zal verkopen aangezien het echt mijn paard is, (dus dit is nou een paard precies zoals ik hem zocht.)
Dus dat meegenomen, zou hij er in eerste instantie een berijd(st)er voor zoeken.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 00:22

Ik heb het er net met mijn vriend over gehad, n.a.v. dit topic. Ik heb hem gevraagd wat hij zou dat als mij dus idd wat zou overkomen.
Als eerste zei hij dat hij of ze allebei op de wei zou zetten, of een heel goed tehuisje zoeken. Toen heb ik met hem afgesproken dat hij voor Sefin een goed huisje zou zoeken, maar dat ie Indy houdt, en er een verzorgster of wat dan ook voor zoekt. Of anders blijft ze gewoon op de wei. Indy is echt mijn oogappeltje, ze lijkt ontzettend veel op mij qua karakter, ik zou het fijn vinden als hij haar zou houden. Dat hebben we ook net afgesproken, hij zou het ook echt zien als een soort van "aandenken"aan mij.
Maar zeer waarschijnlijk overleef ik hem, want hij heeft een progressieve spierziekte Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 01:21

Toen ik aan een paard begon heb ik er gelijk afspraken over gemaakt met mijn vader. Hij weet wat hij moet doen. Het is niet in een akte vastgelegd, maar dat laat ik misschien nog wel doen. De dieren vallen buiten de erfenis in zoverre, de kat blijft bij mijn vader, paard gaat naar zijn fokker en die ziet maar wat ie ermee doet. Hij mag m houden, maar ook verkopen. Zodra hij mijn paard verkoopt valt het geld wel weer in de erfenis en gaat het dus naar mijn familie.

Als ik ooit trouw, dan zal dat absoluut niet in gvg zijn, mijn dieren zijn van mij en blijven van mij. Over de kat zul je niet veel woorden verwachten, maar een paard is meestal ook nog iets waard en voor geld doen mensen gekke dingen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 07:29

Ik heb op dit moment een paardje op het oog dat misschien van mij wordt.
Ik heb van het begin af aan zitten denken om 'even een gesprekje te houden met mijn vriendin'.
Zij heeft ook een paard, en zet zich regelmatig in voor clubgenoten met het zoeken naar een goeie nieuwe eigenaar voor bijv. als de pony weg moet wegens 18 jaar, dat soort dingen. Ze helpt vaak met zoeken.
Als er iets met mij zou gebeuren, dan mag Peter het paard best verkopen, maar ik wil mijn vriendin dus vragen of ze dan daarbij helpt.
Zij kan in een advertentie het paard het beste beschrijven (Peter rijdt niet en weet er nog niet zoveel van). En zij kan beter beoordelen of het paard goed terecht komt of niet, en dan nog is dat afwachten natuurlijk.
Je moet gewoon iemand vragen of die dan bij de verkoop wil helpen als jij er 'niet meer bent'. Iemand die ongeveer hetzelfde over 'goed tehuis' denkt als jij, en je paard een beetje kent.
En omgekeerd kun je het paard van die persoon, indien gewenst, helpen bij overlijden van de eigenaar(esse).
Geen gezellig topic dit, maar wel erg belangrijk ja!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 10:46

Chinouc gaat dan naar mn vriend.Hij is ook gek op haar en zorgt dan voor haar.Ik moet zeggen dat we het er nog niet over gehad hebben maar het is gewoon een stilgezwegen afspraak.
Mn moeder en broers zorgen er ook voor dat Chinouc dan niet verkocht word.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:26

Toen wij hierheen gingen verhuizen, heeft Henk gezegt, dat als er iets met mij zou gebeuren, dan verkoopt hij de toko. De paarden worden verkocht of als we iemand weten die er goed voor is, dan mag hij/zij de paarden hebben.

Ik heb een pensionpaard waarvan zijn baasje vorig jaar is overleden. Haar laaste wil was dat het paard op pensioen ging en dat er niemand meer op mocht rijden. Het paard is ZZ-L en nog niet zo oud. Paard verveelt zich stierlijk. Baasje haar man heeft totaal nix met paarden en de kinderen ook niet. Elke maand wordt de stalling betaald. Paard mist de aandacht die hij heeft verdient. Doe dit dus nooit!!!!!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:29

Als alleen mij iets overkomt dan gaan de paarden naar mijn vriend, hij wordt dan de eigenaar van mijn hengst en de pony, de ruin staat al op zijn naam. Ik zou dan graag willen dat mijn zusje de paarden gaat rijden want zover is mijn vriend nog niet. Mocht ons beide iets overkomen dan gaan de paarden naar mijn zus Ann. Zij wordt dan de eigenaar. Als zij ze in ieder geval wil hebben. Ik denk het wel! Haha!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 15:16

Domenic zal naar de paardeslager gaan. Mischien heel cru, maar daar zou hij ook heen gegaan zijn als zijn vorige eigenaar geen goede nieuwe eigenaar had kunnen vinden.



Frank.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 15:34

Maar waarom niet verkopen dan, of desnoods weggeven aan iemand??

Mijn paarden gaan nooit naar de slager (maar goed dat is weer een ander onderwerp Haha!).

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 16:13

Als mij iets zou overkomen dan zouden mijn ouders de zorg voor de paarden overnemen ze zullen ze nooit verkopen!
Dat weet ik zeker en dat is een geruststellende gedachte!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 17:32

ik lees dat een veel mensen graag zien dat hun paard in de wei gaat omdat hij 'speciaal' is...

Wat dat betreft sluit ik me helemaal bij Phia aan,
juist als je het beste voor hebt met je paard moet je hem een ander liefdevol baasje gunnen die veel tijd aan hem besteedt i.p.v. een ouder/vriend/broer/zus die eens in de maand langs komt om het stalgeld te betalen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:30

Sjuimpje schreef:
ik lees dat een veel mensen graag zien dat hun paard in de wei gaat omdat hij 'speciaal' is...

Wat dat betreft sluit ik me helemaal bij Phia aan,
juist als je het beste voor hebt met je paard moet je hem een ander liefdevol baasje gunnen die veel tijd aan hem besteedt i.p.v. een ouder/vriend/broer/zus die eens in de maand langs komt om het stalgeld te betalen.


Ik vind als je dit doet het paard stank voor dank geven. Heel zijn leven zich de pest pokken gewerkt en nu wordt hij de hoek in getrapt. Dit zal nooit maar dan ook nooit met mijn paarden gebeuren. In dit geval is een spuitje geven eerlijker tegen over het dier dan dit.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 09:54

misschien dat mn zusje hem krijgt, maar daar is ze eigenlijk niet geschikt voor, dus hij zou waarschijnlijk verkocht worden

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 10:10

Ik ben het met Phia en Sjuimpje eens wat dat betreft, heb het zelf ook met eigen ogen gezien: je doet een paard er geen plezier mee, hem te bestempelen als een "opa" of een "oma", terwijl ze nog in de bloei van hun leven zijn.

EVengoed laat ik de keus wel aan de nabestaanden, in die zin dat ik wil dat het paard het goed krijgt, maar mocht iemand zelf emotionele warde eraan hecht het paard te houden, dan moeten ze dat zelf weten. Maar dan inderdaad wel die aandacht geven die het verdient! Maar ach, ik hoef niet bang te zijn denk ik: Peter zou Tender zonder 1 seconde na te denken verkopen (grinniik, die 2 liggen elkaar niet zo!).

Woody is daadwerkelijk met pensioen, maar ik denk dat als Peet hem zou houden, hij een verzorgster zou zoeken, maar ik sluit ook niet uit dat hij nog een goed tehuis voor hem zou zoeken. Tja, het zou niet mijn keuze zijn, maar ik weet dat hij wel weet wat hij doet, dus ik vertrouw erop dat het goedkomt Lovers

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:04

Mijn knollie word dan denk ik gewoon verkocht Frusty

Een goeie vriendin van me zegt vaak tegen me, dat als er wat met haar gebeurt, haar schimmeltje van mij wordt. dan zegt ze er nog bij dat ik dan echt wel concoursen met m moet gaan doen (hij is echt superspringer, Hans Horn vroeg laatst offie te koop was). Ik denk dat ze me dat telkens vraagt omdat ik eigenlijk naast haar de enige ben die een beetje met skimmie overweg kan, hij is echt vre-se-lijk eenkennig. Mag meneer je niet> lig je er zo naast ( of uit zn stal...)
Ik vind t wel creepy dat ze dat zo vaak vraagt, ze is nog maar 31? En nie eens ziek ofzo. Ik zeg altijd ja, niet alleen omdat ik haar gerust wil stellen, maar omdat ik het ook echt meen... vaag...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 09:25

Als er wat met mij zou gebeuren weet ik dat mijn ouders dribbel niet zouden houden. heb het er wel eens over gehad met een goede vriendin van mij, die heel goed is voor paarden en nu ook al voor dribbel zorgt, dat zij hem dan krijgt... maar ik hoop dat dat niet nodig is Lachen

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 10:48

Fleurtje zal gewoon verkocht worden, zo moeilijk is dat niet met een 2.5 jarig paardje.
Mijn hond krijgt een spuitje. Ze is aardig oud en heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing. Niemand zal haar willen hebben, en als ze al een nieuw huisje vindt zal ze daar toch niet snel genoeg kunnen wennen.
De kat gaat naar mams, die wil 'm nu ook al! Haha!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 15:16

Als er iets met mij zou gebeuren en ik zou overlijden dan wil ik mijn paardje aan mijn vriend geven.
Hij is ook gek van mijn beestje en ik gun hem mijn allergrootste knuffel
Metel is mijn alles Roel is ook mijn alles maar ze staan allebei op een gedeelde 1e plaats Lovers
Moeilijk maar wel goed om eens over na te denken en ik denk dat Roel wel blij zou zijn met mijn beestje
Knuf Tamaar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Amazonbot, Floemii, JoyenUnory, Leukertje, Miiej, Vagabondo en 8 bezoekers