Wat denken die mensen nou??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:10

Dat gemiep over die caps telkens. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij op doet. Al valt hij hartstikke dood neer, kan mij het schelen.

Ik rijd wel met goede schoenen die ook voor rijden zijn gemaakt. Ik heb altijd een Casco cap op mijn kop die je niet voelt, en ik soms ook na het rijden nog wel een uur opheb zonder dat ik het doorheb. Bodyprotector doe ik nog net niet maar ik denk echt om veiligheid. Ik rijd soms paarden die een beetje raar kunnen doen en daar ben ik liever echt voorzichtig mee. Hiervoor reed ik gewoon zonder cap met sportschoenen ed. Als ik daar weer aan terug denk dan vind ik mezelf echt stom.

Wat ik wel gezeik op zolder vind is dat er geen fijne caps bestaan. Die Casco dingen merk je nix van. Ik heb er echt geen last van. Zoals ik hierboven heb gezegd ik heb hem soms een uur na het rijden op zonder dat ik het niet doorheb. Mooi vind ik anders maar veiligheid voorop.

Over die beugels; ik rijd met hele gewone beugels, eigenlijk heel link maar ik denk er nooit zo bij na en ik ga niet voor andermans spullen eigen beugels kopen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:18

Ja iedereen moet het zelf weten, het boeit mij nooit zo wat anderen doen. Ik vind wel dat kinderen een cap moeten dragen.

Ik draag zelf ook geen cap, ook bijna nooit meer op Razinda, tenzij het heel koud is en als ik weet dat ze heel fris is. Het klinkt gek, maar ik krijg hoofdpijn van een cap. Ik heb dan nog liever een pet of een muts op mijn hoofd. En denk nou niet dat mijn cap te strak zit, want dat is niet zo! *LOL*

Ik rij ook het liefst met laarzen, en nu met thermolaarzen. Ook met kaplaarzen kan ik rijden en bergschoenen met chaps. Niets mis mee hoor! Maar ik vind laarzen gewoon netter staan.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:19

DOM!
Ik vind het dom om te zeggen op die pony draag ik nooit een cap! dat is het zelfde dat je zegt: bij die bestuurder hoef ik geen gordel om!
Ik vind het gewoon dom, wat ik het nou voor moeite ff je cap op te zetten? Nouja, het is je eigen leven, wat je er mee op het spel zet!

ook zo dom: "ik zet geen cap op hoor, voorschut hoor, zo'n ding op je kop!"... of " zo'n sloom beest, haha, daar val ik niet vanaf hoor!"
Jaja... Clown

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:21

Ik ben dus ook iemand die niet met cap rijd. Niet niet niet, ik rijd er NIET mee.
Maar nouen? Het is mijn hoofd, mijn lichaam. Ik heb helemaal niet zo'n braaf paard en er is best een grote kans dat ik er af val.
En toch rij ik er niet mee. Ik denk er niet eens aan.
Misschien denk ik inderdaad onbewust wel dat ik niet kapot kan, misschien moet ik eerst eens goed op mijn hersenpannetje vallen voordat ik erachter kom dat het toch wel heel goed is.
Maar tot die tijd... Geen cappie voor mij!

Ik wil niet zeggen dat iedereen met cap een mietje is ofzo, heel verstandig van ze, echt waar. Maar niet voor mij.

Ik rijd ook regelmatig op bergschoenen, oude afgetrapte en ik blijf daar net zo goed niet mee in de beugel hangen als met mijn laarzen.
Wel zorg ik ervoor dat mijn beugelklapdingetjes (:?) altijd goed soepel zijn.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:44

En dan zou ik de hele week met cap rijden (NIET dus) en dan op wedstrijd met zo'n geweldig beschermend dressuurhoedje??

Laat iedereen toch zelf weten wat ie doet en die belerende toontjes, bah, we zijn allemaal volwassen genoeg om onze eigen beslissing te nemen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 11:51

Daar zat ik dus ook aan te denken, een beetje raar dat als je altijd met cap zou rijden, ineens op een wedstrijd zonder! Verward

Ik denk dat je best wel zelf kan inschatten of je met of zonder cap kan rijden. Volgens mij val je meestal op een ander lichaamsdeel. Tuurlijk, een cap is altijd veiliger, maar zo blijft het. Dan kan je net zo goed met een harnas aan gaan rijden of in de auto gaan zitten.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:21

Fitz ben het helemaal met je eens *LOL* .

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:38

Ik ben het ook met Fitz eens...

Sterker nog, ik heb niet eens een cap, ook geen bodyprotector. Toch al ontelbare keren van ontelbare paarden afgeflikkerd, buiten en in de bak. Veel paarden gecorrigeerd en zadelmak gemaakt, en dan kan dat gebeuren. Als ik op een paard stap die zichzelf achterover laat vallen, heb ik aan een capje ook niet veel....Ik weet het, erg stom, maar so far so good, en veel afkloppen!. Eens gaat er misschien nog wel een keer wat ergs gebeuren, maar dan kan ik mn hele lijf wel in de protectiezooi stoppen. Het enige wat ik wel heb gedaan is mn ouders op het hart gedrukt dat als ik een ernstig ongeluk krijg wat met paarden te maken heeft, dat het in ieder geval gebeurde terwijl ik met mn favoriete ding bezig was. Schrale troost misschien.....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 13:05

ik wil mensen de les niet lezen hoor, hoogstens ogen openen? Wat mij betreft doet iedereen zelf wat ie wil. Waar het mij om ging in dit topic is dat het zo tegenstrijdig is... precies het zinnetje wat kim zegt.. 'misschien word ik ooit nog ens verstandig..'

...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:20

Laura schreef:
Goed voornemen voor het nieuwe jaar?? Knipoog

Mijn nieuwe voornemen:
ik ga met cap en goede schoenen rijden Knipoog Tong uitsteken en ik meen het echt!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:54

Ik ben eigenlijk wel een voorstander van een cap dragen. Maar ik doe het zelf nooit.
Gadverdamme ik moet er niet aandeken dat vieze zweetding op mn kop die eigenlijk te groot is.
Het staat stom en zit niet fijn.

Als je valt hoef je toch niet perse op je kop terecht te komen?. 9 van de 10 keer val je ergens anders op.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:29

Ik rij nooit met cap op. Ik stap zelfs op een paard dat ik niet ken zonder cap, of op een paard dat nogal wild is...
Ik rij nu met van die winterlaarzen, in de zomer rijd ik gewoon met sportschoenen. En door die berichten hier ga ik ook niet denken van: ja voortaan ga ik maar wel met cap rijden hoor! Zou ik wel heel wijs kunnen doen om de reacties die ik misschien ga krijgen te ontlopen, maar dan zou ik toch liegen, als ik zou zeggen dat ik voortaan wel een cap op doe...
Heb ook geen zin in reacties want het is mijn eigen beslissing toch?

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:44

het ligt er bij mij maar net aan of ik hem bij me heb of niet.

Bij sandra bijv. afgelopen weekend heb ik zonder cap en met 'foute' schoenen op Sam gereden.
Op de manege rijd ik altijd met laarzen en cap.
Op suzan reed ik meestal zonder cap, zonder zadel en met 'foute' schoenen in het bos. Ben er ook afgevallen, maar nog nooit *afkloppen* fout gevallen.

Ik vind dat je het gewoon zelf moet weten, al is het natuurlijk slimmer om met te rijden dan zonder Lachen

Bij de weg; doodsoorzaak nummer 1 bij meisjes tussen de 12 en 22 jaar: paardrijden *oeps* Lips are sealed

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-01 22:58

Charmotte: alleen een vraagje. Hoezo niet?

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 02:44

Het enige wat ik erover wil zeggen is dat het hoofd heel weinig kan verdragen kwa klappen! Mijn zusje is door een auto geschept die met 70km per uur aankwam rijden en met haar hoofd door de voorruit heenvloog... Dit is vergelijkbaar als met je hoofd op beton klappen op een al dan niet rennend paard! Mijn zusje heeft verdomd veel geluk gehad, maar zal haar hele leven met migrane, geheugenproblemen rond moeten lopen! Ik rijd dus wel met een cap omdat het toch een deel van een eventuele klap opvangt. Jullie moeten het inderdaad zelf weten, maar de feiten spreken voor zich. Gr gabrycha Frusty Lips are sealed Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 03:11

he hallo
ik rijd zonder cap met laarzen met schoenen rijden vind ik echt zo klote
ik heb wel een cap een gewone ik was op een trainingskamp in ermelo een paar jaar geleden en daar was het verplicht die veiligheids helmen waren er toen nog niet
groetjes

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 10:46

Iedereen moet dat inderdaad voor zichzelf uitmaken.

Zelf draag ik alleen als ik naar buiten ga een crosshelm, ben ooit eens met mijn knar op het asfalt beland en weet nog als de dag van gisteren hoe dat voelde.

In de bak draag ik geen cap of helm, is niet snugger, ik weet het. Heb er ook geen goede verklaring voor waarom ik dat niet doe, dat ding zit heerlijk, dus die kan ik de schuld niet geven. Toon is erg braaf en zal me er nooit bewust afmikken, maar kan ook schrikken of struikelen en dan ben je toch wel blij als je iets op je kop heb zitten.

Grappig is trouwens, dat sinds Christa en ik bij onze huidige stal staan, de een na de ander ook met goede hoofdbescherming naar buiten gaat. Goed voorbeeld doet goed volgen? Nu nog in de bak...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 20:53

Tot voor kort reed ik ALTIJD met cap (behalve in de bak op Joop). En ik was ook zo'n wereldverbeteraar...
Maar nu val ik toch weer in slechte gewoontes. Wanneer ben ik nou van n paard afgevallen? 2 jaar terug dus... Nu rijd ik met baseballcap op Joop, en op Voltrack met veiligheidshelm, in het bos dan. Verder gewoon met petje. Ik lazer er NOOOIT af.... nót, maar ja, ik vind die helm zo smerig (onzin, koop dan een nieuwe).

Ik weet wel (heb t aan den lijve ondervonden) dat een helm je leven kan redden. Ook dat het geen ruk uitmaakt hoor.
1ste was toen Vollie viel, en ik met de zijkant van mijn hoofd tegen de grond smakte. Toen was mijn hoofd helemaal paars en blauw (mijn been ook, maar goed, daar gaat t nu niet over). En ik had mijn helm op gehad. Zonder helm had ik t waarschijnlijk niet zo makkelijk na kunnen vertellen (had alleen een paar flinke en vooral pijnlijke kneuzingen).
2de was toen Voltrack opeens zijn kop omhoog deed en ik met hersenschudding kwam te zitten. Een klap van onderen is gewoon een keiharde klap tegen je hoofd. Al mijn tanden zaten los en juist dóór de helm had ik op mijn achterhoofd (in mijn nek) een hele pijnlijke plek.

Ik moet eigenlijk wel een nieuwe helm kopen (heb deze al een jaar of 2-3) omdat ik m smerig vind (die zweetkop er elke keer in). Maar ja, we hebben hier nu alleen nog maar brave beesten, en zo snel lazer ik er niet af. Tenzij Voltrack natuurlijk besluit er eens lekker bij te gaan liggen. Ik blijf het moeilijk vinden, want ik heb echt de schattigste en liefste knol ter wereld, en natuurlijk spuit ook hij wel eens weg, maar ik heb het idee (is helemaal niet wetenschappelijk vastgesteld) dat ik wel zodanig zit door al die jaren ervaring dat het allemaal wel losloopt. En ik lig niet zo snel naast mijn paard, maar een ongeluk (zie boven) zit in een klein hoekje. Tot die tijd doet mijn petje nog wonderen! Lovers

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:12

Ik rijd echt altijd met veiligheidscap! Niemand op stal (bij wjerdo) doet het, ik ben de enigste, maar ik doe het toch, ik doe het voor mijn eigen veiligheid, tsja, wat die anderen doen, is niet mijn verantwoording, maar ikzelf wil niet een hersenletsel ofzo oplopen. En ik rijd ook altijd met laarzen, gewoon, omdat ik het gewend ben en fijn vind zitten, beter dan schoenen! Aleen buiten hebben we allemaal een cap op, maar in de bak ik alleen. Tsja...

PG

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:44

eerder reed ik op vally zonder de cap nu wel en peqen zoiezo die is jong.en laarzen en onder de cap heb ik mijn pet zitten waarom vraag het mij niet maar ik vergeet het elke keer.ik heb zo`n cap met een kotsbakkie
en achter de nek zit zo`n band

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:15

Trouwens, ik heb gelezen dat je in de dressuur als je met de juiste helm rijdt om een bepaalde reden (die moet je wel hebben) je ontheffing kan krijgen. Ik zie Anky nog niet met helm rijden, maar als ik met mijn Jojo voor publiek moet rijden doe ik écht een helm op, schijt aan het protocol! Dan is de kans namelijk 100% dat ik eraf lazer, gewoon omdat hij daar helemaal niet tegen kan (10 man is al te veel).

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 21:56

Tuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten, maar het is gewoon niet slim. Met cap is ook niet altijd 100% veilig. Ik heb ook wel een een hersenschuding gehad (met cap op) maar hat risico is kleiner. Maar ik me er druk om maken dat mensen zeggen dat hun paard niets doen. Tuurlijk zijn er paarden die gewoon te vertrouwen zijn, maar iedereen schrikt wel eens, ook onder het rijden. Maar lekker zelf weten, ik heb er geen last van.....

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 22:51

westernbeugels vind ik maar nix kan er met mijn laars nie inkomen..... Verward Boos!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 00:44

Ja ach, een vriendin van mij is op haar 12 van een shetlander afgeknikkerd. Ze had een cap op, ze had rijlaarzen aan, maar ze had toch wel ff een dikke hersenschudding, een gebroken sleutelbeen, en om over de psygische schade maar niet te spreken. Ze heeft nooit meer de moed gehad om fatsoenlijk te gaan paardrijden. En ze had alles gewoon goed voor elkaar........

En nog iemand, hij is een keer snoeihard van zijn paard gedonderd, en er zat een gat in zijn cap en in zijn hoofd. Joepie, wat een bescherming zeg.

Over die nieuwe caps (racefietsdingen Lachen ) weet ik het ook niet zo. Ik vind ze nou niet echt stevig op mijn koppie zitten, maar ik ken ook nog geen mensen die er val ervaringen mee hebben gehad. Dus daar ga ik ook niet over oordelen.

Het is gewoon een keuze die je maakt, niet dat het altijd zoveel zou uitmaken, maar ja, waarschijnlijk zullen ze het wel niet voor niets hebben uitgevonden, al die veiligheidsdingen.....

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 01:07

Op de manege zie je ook heeel vaak dat ze wel hun cap opdoen maar dan niet het bandje vast Frusty . Als je dan valt is je cap eerder op de grond dan jezelf, dan kun je die net zo goed niet opdoen!!!

Ik rijdt op Matchano wel altijd met cap (heel af en toe vergeet ik hem weleens) op Cheeta deed ik dat eerst niet want ik dacht toen dat er toch niks kon gebeuren totdat ik dus met een andere pony onderuitgleed, toen wist ik wel beter!!!!