!@$%* Amev

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:31

heel vervelend als verzekeringen ergens onderuit proberen te komen Misselijk
ik ben uigebreid verzekerd bij Amev en ik heb altijd alles netjes betaald gekregen
mijn paard is al langdurig kreupel en ik heb in 2004 al voor 2300 euro aan rekeningen ingediend en netjes zonder enige vorm van comentaar 75% teruggekregen...toppie!! Knipoog


Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:25

Ja die verzekeringen zijn altijd wat!!

Maar wat ik me afvroeg( weet niet of dit al eerder in dit topic aan bod is geweest maar anders sorry)

2 jaar geleden was ons paard afgekeurd en teruggenomen door de verzekering om hem uit zijn lijden te verlossen. Wat een ellende hieraan vooraf is gegaan bij de amev zal ik jullie verder even besparen.
Maar in de maand dat hij eindelijke definitief af werd gekeurd ( na heel lang gezeur en gedoe bij de amev Boos! Hamer ) was net 2 maanden in het nieuwe 'verzekeringsjaar' zeg maar. Dus we hadden net premie betaald voor een heel jaar. Maar die overige 10 maanden aan premie kregen wij dus niet meer terug van de amev..
Is dit normaal? of hebben ze ons gewoon weer lekker een poot uitgedraaid...

(het lijkt mij vrij normaal dat je dan de overige maanden terug krijgt...)

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:37

Margo schreef:
Ja die verzekeringen zijn altijd wat!!

Maar wat ik me afvroeg( weet niet of dit al eerder in dit topic aan bod is geweest maar anders sorry)

2 jaar geleden was ons paard afgekeurd en teruggenomen door de verzekering om hem uit zijn lijden te verlossen. Wat een ellende hieraan vooraf is gegaan bij de amev zal ik jullie verder even besparen.
Maar in de maand dat hij eindelijke definitief af werd gekeurd ( na heel lang gezeur en gedoe bij de amev Boos! Hamer ) was net 2 maanden in het nieuwe 'verzekeringsjaar' zeg maar. Dus we hadden net premie betaald voor een heel jaar. Maar die overige 10 maanden aan premie kregen wij dus niet meer terug van de amev..
Is dit normaal? of hebben ze ons gewoon weer lekker een poot uitgedraaid...

Dat zal toch allemaal in de voorwaarden omschreven staan.

(het lijkt mij vrij normaal dat je dan de overige maanden terug krijgt...)

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-05 14:04

[quote LDRD]Amev werkt met ONafhankelijke tussenpersonen die provisie vangen over elke verzekering die wordt afgesloten. De tussenpersoon heeft dus gewoon belang bij zijn klant en zal zijn best dus voor die klant doen voor zover dat binnen zijn vermogen ligt. De Amev is weer afhankelijk van wat een tussenpersoon voor hem sluit, dus de tussenpersoon wordt weer door Amev als klant behandelt. Meestal als grote klant zelfs. want grotere tussenpersonen hebben natuurlijk niet zomaar 1 postje lopen bij Amev dat zijn er wel een beetje meer.[/quote]

Dan begrijp ik niet de houding van mijn tussenpersoon! Verward

Volgens hem is mijn veearts incompentent! Terwijl mijn veearts handelt op advies van Utrecht!
En hij verwijt Amev voor de manier waarop ze mij als klant, met zo'n lastig polis hebben opgeschept.
Nou, afschijven en verwijt heb ik verder niets aan...

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:08

Margo schreef:
Maar in de maand dat hij eindelijke definitief af werd gekeurd ( na heel lang gezeur en gedoe bij de amev Boos! Hamer ) was net 2 maanden in het nieuwe 'verzekeringsjaar' zeg maar. Dus we hadden net premie betaald voor een heel jaar. Maar die overige 10 maanden aan premie kregen wij dus niet meer terug van de amev..
Is dit normaal? of hebben ze ons gewoon weer lekker een poot uitgedraaid...


als je per jaar betaald wel, denk ik maar eerlijk is het zeker niet
ik betaal per maand en mijn paard is onlangs ook afgekeurd door de dierenarts het paard is absoluut nooit meer geschikt als rijpaard
de verzekering moet nog acoord gaan maar het moet heel gek lopen wil ik het paard niet uitgekeert krijgen
wel koop ik het paard direct terug omdat ik hem niet aan de verzekering mee wil geven.
ik wacht rustig af Knipoog

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:14

Eigenlijk is het absurd en we waren al een hele lange tijd bezig met dat paard dus de amev wist dat het eraan zat te komen en soms heb ik het idee dat ze het zo lang mogelijk probeerde te rekken zodat we weer een nieuwe premie moesten betalen....

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-05 15:09

Ik was ten eerste een beetje boos op mijn tussenpersoon, noem dat maar frustratie... maar ik heb hem net gesproken en een aantal dingen zijn weer bijgepraat.
Hij heeft mij het tel.nr. gegeven van de directeur van Amev, want in mijn geval is dit echt een kwestie wat de directeur zelf naar moet kijken.
(Lundi had mij de naam van de directeur gegeven Knipoog )

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:17

Het geintje om een paard net in het nieuwe verzekeringsjaar af te keuren staat Amev om bekend,dat hebben ze mij ook geflikt en bij mij op stal ook al twee keer bij mensen!

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:22

lundi schreef:
Het geintje om een paard net in het nieuwe verzekeringsjaar af te keuren staat Amev om bekend,dat hebben ze mij ook geflikt en bij mij op stal ook al twee keer bij mensen!


En als je vindt dat je gelijk hebt, waarom maak je er dan geen zaak van??

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:25

Ons paard is op 1 december 2004 afgekeurd en op 7 december hadden we het schadebedrag op de rekening.

Er is dus niet altijd sprake van onnodig tijdrekken om in het (nieuwe) polisjaar te komen.

Ook de rekening de dierenarts van het inmiddels overleden paarden hebben ze keurig en snel voldaan.

Gelukkig is ons alle "verzekerings"ellende bespaard gebleven.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-05 17:59

Ik heb net met de directeur van Amev gesproken.

In het kort heb ik aan hem uitgelegd het vage verhaal over mijn polis voorwaarden wat opeens niet meer klopt, (over de zogenamde brief wat verzonden was, en achteraf ging Amev pas toegeven dat het niet zo was... enzo), en daarbij ook nog eens over de klant- onvriendelijkheid van zijn medewerkers.

Hij gaat morgen alles uitzoeken en dan morgen weet ik gelijk meer.

Ik heb ook voor de zekerheid mijn polisvoorwaarden aan een jurist laten nakijken met uitleg over mijn situatie. Volgens de jurist klopt inderdaad heel veel dingen niet!

Ik hoop dat de directeur vanuit Amev een aantal zaken weer recht kan trekken. Wat mij betreft, verdienen een aantal medewerkers een draai om hun oren, of een schop onder hun reet! Whoosh!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:38

LDRD schreef:
lundi schreef:
Het geintje om een paard net in het nieuwe verzekeringsjaar af te keuren staat Amev om bekend,dat hebben ze mij ook geflikt en bij mij op stal ook al twee keer bij mensen!


En als je vindt dat je gelijk hebt, waarom maak je er dan geen zaak van??


Joh die gasten zijn uitgekookt als wat,ik heb even in je profiel geken en je bent op bokt vanaf februarie 2004 dus je zal net alle elende van mnij met de Amev gemist hebben!
Alleen niet om het uitkeren in een net nieuw verzekeringsjaar,want als je de polis goed doorleest zie je dat je gewoon naar je geld kan fluiten,dat is gewoon tactiek van die verzekering!
Eerst nog even een voor een jaar geld vangen en dan toch maar uitkeren,terwijl ze weten al voor het nieuwe verzekeringsjaar dat je paard toch niet te redden valt,voor hun is het toch mooi meegenomen op deze smerige manier!

Cracy ik hoop echt dat je er met Jack Oomen uit gaat komen,hoewel ik er ook een hard hoofd in heb dat je weer met een kluitje het riet in gestuurd zal worden!
Sterkte

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-05 18:51

Lundi, hoe was jou ervaring met Jack Oomen?

Liefst wil ik dat Amev erkenen dat ze verkeerd bezig zijn, en dat alles weer recht getrokken wordt - waardoor ik ook vergoeding krijg voor de gemaakte kosten tot duszover.. Want ik sta in mijn recht!

Door om eerst te proberen samen met Amev uit te komen, kunnen ze nooit later zeggen dat ik te snel de rechtswegen ingeslagen bent zonder hun een kans te geven. Knipoog

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:04

Gracy schreef:
Lundi, hoe was jou ervaring met Jack Oomen?

Liefst wil ik dat Amev erkenen dat ze verkeerd bezig zijn, en dat alles weer recht getrokken wordt - waardoor ik ook vergoeding krijg voor de gemaakte kosten tot duszover.. Want ik sta in mijn recht!

Door om eerst te proberen samen met Amev uit te komen, kunnen ze nooit later zeggen dat ik te snel de rechtswegen ingeslagen bent zonder hun een kans te geven. Knipoog


Mijn ervaring met Jack Oomen was in eerste instantie wel goed,leek een geschikt persoon maar achteraf is hij net zo erg als de rest,toen bleek dat wij er ook niet uitkwamen en ik hem vertelde dat ik het dan maar door een advocaat moest uit laten zoeken,werd hij zeer arrogant,en dat intreseerde hem helemaal niets,hij heeft meer geld als wij dus als we wilde moesten we dat maar lekker doen!
Hij kwam ook over als of hij geen tijd had voor onzinpraat(hij vond het onzinpraat)ik niet,met zijn personeel kwam ik er niet uit,dus ja dan moet je het toch bij hogere hand gaan zoeken!
Dat hij zal erkennen dat ze verkeerd bezig zijn,kan je echt op je buik schrijven ook Jack Oomen zal niet toegeven!

P.S Heb jij msn,dat praat misschien wat makkelijker!

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:23

mijn paard is ook net afgekeurd
zou ik ook een jaar door moeten betalen (ik betaal per maand)
verzekering loopt tot 1november

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:33

Alleen niet om het uitkeren in een net nieuw verzekeringsjaar,want als je de polis goed doorleest zie je dat je gewoon naar je geld kan fluiten,dat is gewoon tactiek van die verzekering!
Eerst nog even een voor een jaar geld vangen en dan toch maar uitkeren,terwijl ze weten al voor het nieuwe verzekeringsjaar dat je paard toch niet te redden valt,voor hun is het toch mooi meegenomen op deze smerige manier!

[/quote]


Denk je nou echt dat Amev medewerkers met die boodschap hun werk doen?
Hun werk is uitkeren als dat moet en al het niet moet dan keren ze niet uit, dat is gewoon verzekeringswerk.
Uiteraard gaat er wel eens wat mis, maar de medewerkers hoeven het niet uit eigen zak te betalen, dus die zal het verder een zorg zijn of er uitgekeerd wordt of niet.
En geloof me....ik kan het weten. Cool

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:05

unamie schreef:
mijn paard is ook net afgekeurd
zou ik ook een jaar door moeten betalen (ik betaal per maand)
verzekering loopt tot 1november



Mijn paard is pas geleden (18 jan) overgedragen aan de verzekering (EFO) en we mochten dus de rekening voor 2005 doorscheuren. Echte service dus, die de Amev niet kent, want mijn stalgenoot had dezelfde situatie en moest dus wel premie voor de rest van het jaar betalen...

Heb alleen maar lof over de EFO!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:06

unamie schreef:
mijn paard is ook net afgekeurd
zou ik ook een jaar door moeten betalen (ik betaal per maand)
verzekering loopt tot 1november



Precies je zal premie betalen tot 1 november,of ze halen het van het uitkerende bedrag af!

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:13

lundi schreef:
unamie schreef:
mijn paard is ook net afgekeurd
zou ik ook een jaar door moeten betalen (ik betaal per maand)
verzekering loopt tot 1november



Precies je zal premie betalen tot 1 november,of ze halen het van het uitkerende bedrag af!


wat een takkestreek Boos!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:15

LDRD schreef:
Alleen niet om het uitkeren in een net nieuw verzekeringsjaar,want als je de polis goed doorleest zie je dat je gewoon naar je geld kan fluiten,dat is gewoon tactiek van die verzekering!
Eerst nog even een voor een jaar geld vangen en dan toch maar uitkeren,terwijl ze weten al voor het nieuwe verzekeringsjaar dat je paard toch niet te redden valt,voor hun is het toch mooi meegenomen op deze smerige manier!




Denk je nou echt dat Amev medewerkers met die boodschap hun werk doen?
Hun werk is uitkeren als dat moet en al het niet moet dan keren ze niet uit, dat is gewoon verzekeringswerk.
Uiteraard gaat er wel eens wat mis, maar de medewerkers hoeven het niet uit eigen zak te betalen, dus die zal het verder een zorg zijn of er uitgekeerd wordt of niet.
En geloof me....ik kan het weten. Cool
[/quote]

Ik zeg nergens dat medewerkers zo hun werk doen,deze smerigheid komt van hogere hand !
Het is alleen jammer dat de medewerkers vaak geen andwoord op vragen van klanten hebben!
Fijn voor jou het te weten,maar ik en vele met mij zijn op Amev uitgescheten!
Zal nooit iemand aanraden zijn paard bij deze maatschapij te verzekeren,ik kan ondertussen wel een boek over de Amev schrijven!
lees als het niet te veel moeite voor je is maar eens mijn toppics door van een jaar gelden,misschien begrijp je dan wat ik bedoel en waarom ik me hier als nog heel kwaad om kan maken!

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:04

Hier maar eens een positief berichtje over een verzekeringsmaatschappij. Interpolis keert altijd keurig netjes en uit. Heb net een rekening van ruim 2000 euro ingediend en snel vergoed gekregen. OK dan!
Gracy, ik hoop voor je dat Amev snel met een positieve beslissing komt. Dit duurt allemaal wel erg lang.

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 07:53

[quote="lundi

Ik zeg nergens dat medewerkers zo hun werk doen,deze smerigheid komt van hogere hand !
Het is alleen jammer dat de medewerkers vaak geen andwoord op vragen van klanten hebben!
Fijn voor jou het te weten,maar ik en vele met mij zijn op Amev uitgescheten!
[/quote]

Wat een onzin zeg. Denk je nou echt dat 'hogerhand' zich met dit soort dingen bezig houdt? Denk niet dat die niet iets beters te doen hebben?
Verzekeringsmaatschappijen hebben polissen met voorwaarden. Voldoet een schade daaraan moeten ze uitkeren, voldoen ze daaraan niet keren ze niet uit, is niets smerigs aan.
Overigens kent niemand van deze zaak de echte in en outs (geen mens hier kent het dossier) dus het maakt het natuurlijk ook uitermate moeilijk om te beoordelen wie er gelijk heeft. Amev zal gerust niet zomaar zonder enige reden en met grote willekeur zeggen 'nou, deze schade betalen we maar eens niet, want dan houden we flink wat in de zak'. Een druppel op een gloeiende plaat is het........

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 08:46

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Je voelt je nogal enorm aangevallen!
Veel plezier bij Amev meid,het is te hopen dat je ook je kop daar zal stoten
Zoals je leest zijn het niet alleen Cracy en ik die problemen hebben of hebben gehad,lees dit toppic maar eens goed door,en ik kan zo nog een aantal gevallen opnoemen,die niet te spreken zijn over deze maatschapij!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-05 09:29

LDRD, ben je werkzaam bij Amev?

Mijn tussenpersoon vondt dat er redenen genoeg waren om mij de gegevens van de directeur te geven - want hij vondt het ook schandalig, de klant-ontvriendelijkheid van de medewerkers van Amev!

Als ik informeer over de ontvangst van mijn aanvraag, kreeg ik te horen... "ligt waarschijnlijk onderop een stapel, dus wacht op je beurt!", "wij zitten met zieken, dus het gaat nog even duren...", "ik heb het niet gezien, dus het is waarschijnlijk niet aangekomen!", "als het niet voor 11 januari binnengekomen, dan wacht je maar langer...."

En ook wat Amev heeft gedaan met mijn polissen klopt ook niet! Een verzekeringmaatschappij zijn verplicht de klant in kennis te stellen over de poliswijzigingen, en niet zomar de houding nemen van - het is gebeurt, en de klant hoort vanzelf het te weten! Boos!
(Nogmaals, ik kreeg allerei smoejes te horen van... "een brief was anderhalf jaar verzonden hierover, wat achteraf toch niet verzonden was...", en dan van "oh, het heeft plaatsgevonden met de fusie, dus het is jouw schuld als je het zelf niet wist")
Mischien was het een slordig medewerker die verantwoordelijk is hiervoor, ik weet het niet, maar ik wil niet mee opgezadeld met de gevolgen hiervan!

En dan de al tegenstrijdig schriftelijk verklaringen van Amev die ik in mijn bezit heb!

Een jurist heeft mij geadviseerd om desnoods een zaak hiervan te maken.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:21

weet iemand hoeveel % je vergoed krijgt bij amev als het paard onbruikbaar is voor de sport. dus afgekeurd is!
is dat 80, 90 of 100 %

welke bedragen hanteren hun bij een afkoopregeling (als ik het afgekeurde paard zelf wil houden)
in nederland brengt een paard hooguit 500 euro op voor de dood


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, sorayamagic2, Vagabondo en 89 bezoekers