!@$%* Amev

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

!@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 18:39

Wat mij het meeste aan erger aan Amev... is dat ze altijd een excuus proberen te vinden, om en rekening niet te vergoeden! Stoom uit je oren

Ik kreeg vandaag alweer zo'n brief binnen... Boos!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:47

Zal ik mijn mond maar houden over de Amev/Hippo
Stoom uit je oren Gek word je van die gasten Ziek
Voor mij geen Amev/Hippo meer hoor!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:02

Ik belde ze op.... en kreeg te horen dat de polissen al een tijd geleden veranderd was Verward

Alleen ik heb de brief nooit ontvangen! Boos!

Eerder hadden ze een snee in de hoef niet vergoed, maar ik kreeg geen arguwaan. Een paar jaar daarvoor hadden ze de veearts rekening voor mok behandeling niet vergoedt (het bacterie was agressief en in de bloedbaan terecht gekomen...) Bloedvergifting was wel erkend, maar als het word 'mok' wordt vernoemd... Scheve mond

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:04

Ik heb tot nu toe alles vergoed gekregen.. als het niet lukt moet je gewoon even stennis schoppen.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:12

Ik vroeg aan ze, waarom hadden ze de polissen veranderd?

Ik vroeg ook aan ze of er een ander alternatief was geboden wegens deze verandering... Er was geen ander alternatief.

Ze zeiden omdat het anders te duur was voor hun.

Dan moeten ze maar geen paardenverzekeraar zijn! Vindt ik Boos!

Wel hebben ze geld uit te geven om sponsoring te doen, maar als klant kun je niet of nauwelijks op hun rekenen!
Tot duszover heb ik als klant van Amev, het zo moeten ervaren!! Stoom uit je oren

Nu voel ik mij als gedupeerde, want ik heb de brief over de verandering van de polissen niet gekregen, dus ook geen kans gehad om eerder als vandaag te reageren.

yatoucha83

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: goeree overflakkee (onder rdam zuidholland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:40

houd op over verzekeingen! na de inbraak op stal waarbij mijn zadel is gestole met mijn stijgbeugels en singel t.a.w van 1,5 jaar oud kreeg ik maar 250 euro terug........ggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:41

Ze zijn er voor de verzekering en dan niet betalen???
Rare lui!!! Uit op geld!!!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:00

Gewoon even flink doorzeiken net zolang tot ze vergoeden.. Scheve mond

FlappieR

Berichten: 497
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:10

Ik heb gelukkig hele andere ervaringen met Amev, ze hebben mij zo keurig geholpen met mijn vorige paard, dat ik mijn nieuwe paardje ook weer bij hun verzekerd heb!!!

Maar helaas heeft niet iedereen die ervaring... nu werk ik zelf op een bank en mijn ervaring is ook datwanneer een maatschappij uitkeert, het hele toffe peren zijn en zodra ze weigeren, het klojo's zijn.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg, dat het K is als ze niet uitkeren, het kost tenslotte allemaal duur genoeg!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:15

Wat raar zeg!

Ik heb tot nu toe alles zonder problemen volgens de regels vergoed gekregen!

Laat je niet kisten, ze moeten jou ook gewoon uitkeren!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:23

Tulandro schreef:
Ik heb tot nu toe alles vergoed gekregen.. als het niet lukt moet je gewoon even stennis schoppen.


Nee niet schoppen!!! Blauw oog

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 21:34

Ik had 2 verschillende verzekeringen afgesloten bij Amev:

- dood en ongevallen verzekering

- uitgebereid ziektekostenverzekering incl. benelux

Nu zegt Amev dat beide polissen zijn aan elkaar verbonden, en niet meer uitzonderlijk.

In het brief staat geschreven: voor vergoeding van ziektekosten (veterinaire kosten) komen in aanmerking alleen die kosten die gemaakt worden ter genezing en behandeling van het paard, voor dezelfde gedekte schaderisico's zoals het paard op de paardenpolis is verzekerd.

Doordat Amev hebben beide polissen in elkaar verbonden, vergoeden ze alleen levensbedreigende situaties die de dood tot gevolg kan hebben en ongevallen!

Ik heb alleen de originale polissen in mijn bezit, en bent heel erg verontwaardigd Boos!

Mijn merrie heeft een beschadiging opgelopen aan de wervels van haar schoft, en we hebben niet de vooruitzicht of het wel/niet goed komt.
Het is door een ongeval gebeurt, maar het stond niet op de aanmeldingsformulier dat de veearts dit moest opgeven. Daardoor weigeren de verzekering de kosten te vergoeden.
Het gaat over een flink bedrag! Juist omdat een ongeval in een klein hoekje zit.. heb ik altijd het verstandig gevonden om verzekerd te zijn, maar nu voel ik mij opgelicht! Stoom uit je oren

Sorry dat ik mij hier op bokt zo uiteen...
Ik krijg zoveel op mij af de laatste tijd Verdrietig

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:20

Problemen met polissen heb ik gehad met Fairmount. In de kleine lettertjes stond dat je bij alle incidenten, zelfs een schaafwondje binnen 24 uur MOET melden aan de verzekering. Ik wist dat niet en omdat ik alleen dood door ongeval en ziekte had en geen ziektekostenverzekering had afgesloten heb ik dat niet gedaan. Ruim 40 dierenartsrekeningen had ik incl verklaring dat het Paard niet zonder pijn verder kon leven. Maar volgens de verzekering deed ik twee dingen verkeerd. Mijn paard stortte niet accuut neer en kon met pijnstillers op zijn benen blijven staan, dus is nog niet dood. En ten tweede had ik dus verzuimd bij elke dierenarts bezoek zijn kreupelheid, hoesten of koliek binnen 24 uur te melden. Of te wel, dag centen, al die jaren voor niets betaald.

Wat bleek, ken je polisvoorwaarden goed. Ze zullen het altijd gebruiken om te voorkomen om iets uit te keren. Daarom heb ik nu de meest uitgebreide levensverzekering voor mijn huidige paard en de uitgebreide ziektekostenverzekering, o en niet bij Fairmount (die is niet voor niets de goedkoopste).

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 13:05

Op mijn polissen staat vermeld dat als de kosten minder zal zijn dan 1000,- euro ben ik niet verplicht eerst vooraf in overleg met de verzekering te gaan.

Alleen als het erop zouden lijken dat de kosten hoger zou worden dan 1000,- euro. Dan ben ik verplicht de verzekering vooraf in te lichten en overleggen.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:08

Gracy schreef:
Op mijn polissen staat vermeld dat als de kosten minder zal zijn dan 1000,- euro ben ik niet verplicht eerst vooraf in overleg met de verzekering te gaan.

Alleen als het erop zouden lijken dat de kosten hoger zou worden dan 1000,- euro. Dan ben ik verplicht de verzekering vooraf in te lichten en overleggen.


Haha is dat ook bij de amev? Wij hebben namelijk net een rekening binnen gekregen van utrecht voor 999,nogiets haha
Weet ik dat alvast voordat ze gaan zeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:11

Stennisje schreef:
Nee niet schoppen!!! Blauw oog

Hahhahahahaaa Haha!:D:D

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 13:14

Margo schreef:
Haha is dat ook bij de amev? Wij hebben namelijk net een rekening binnen gekregen van utrecht voor 999,nogiets haha
Weet ik dat alvast voordat ze gaan zeuren...


Ja, mijn paard is verzekerd bij Amev-Hippo Scheve mond

Ik heb nooit eerder commentaar gekregen dat ik binnen 24 uur een geval moet melden. Ik krijg gewoon de aanvraag formulieren binnen, die ik aan mijn veearts laat invullen en opsturen samen met de rekening die ik krijg.

Als ik optel wat ik heb betaald aan de verzekering, dan achteraf was het better om het geld op een aparte rekening te zetten, en geen verzekering afsluiten. Scheve mond Boos!

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:38

Ik weet t.....
De AMEV is echt niks... heb t al eens meegemaakt bij de afkeuring van een paard... en zou wouden maar niet uitbetalen terwijl het allemaal overduidelijk was!!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:51

Ik heb er gelukkig geen verzekering meer.
Heb daar ooit een offerte aangevraagd, kreeg ik een acceptgiro en ik zat er al aan vast.
Nadat ik dat weigerde te betalen kreeg ik een incassobureau op m'n dak, omdat ik getekend had, ja voor een offerte.
Heb alles maar opgezegd, zo'n firma doe ik liever geen zaken mee.

yatoucha83

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: goeree overflakkee (onder rdam zuidholland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 15:18

coydog schreef:
Ik heb er gelukkig geen verzekering meer.
Heb daar ooit een offerte aangevraagd, kreeg ik een acceptgiro en ik zat er al aan vast.
Nadat ik dat weigerde te betalen kreeg ik een incassobureau op m'n dak, omdat ik getekend had, ja voor een offerte.
Heb alles maar opgezegd, zo'n firma doe ik liever geen zaken mee.



jemig dat is pas bizar zeg!!!!! je zou ze

groetjes

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:24

Zoals al eerder hier vermeld.... Gelukkig heb ik vroeger de verzekering niet vaak nodig gehad. Echter de laatste 2 jaren is het flink raak. Alle rekeningen die wij ingediend hebben zijn keurig vergoed en helaas is zeer recent 1 van onze paarden afgekeurd. De Amev heeft dit tot nu toe correct en snel afgehandeld.

Wij hebben de uitgebreide dekking met een beperkte ziektekosten verzekering.

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:04

Nooit geen problemen gehad met amev, ze hebben 75% van alle rekeningen vergoed. Zowel van DA en kliniek.
Ook hoefde ik ze niet binnen 24 uur op de hoogte te stellen bij ziekte of iets dergelijks. Ze wilden alleen op de hoogte gebracht worden voor de eventuele beslissing als je paard afgemaakt moet worden.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 20:52

Maandag ga ik opnieuw bellen, want ik vindt het niet kloppen hoe ze met mij als klant mee omgaat! Scheve mond

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:16

Ik heb wel goede ervaringen met de amev maar ga toch over op Efo misschien is dat voor jou ook een idee.

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:15

Stennisje schreef:
Nee niet schoppen!!! Blauw oog


Hahaha.
Ik zit bij fairmount en heb totaal geen problemen.
Groetjes pharlap.