!@$%* Amev

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:09

Jeee, ik word echt stil van al die verhalen over Amev!!! Ik heb mijn paard destijds verzekerd bij Hippo en voor mij tot nu toe nog geen vervelende ervaringen! Mijn paard is een aantal jaren geleden geopereerd aan een botfragement in de kogel, ik ben tig keer in bodegraven geweest, ben later nog bij Rodinde geweest en alles is altijd vergoed geweest. Zelfs speciaal beslag (natural balance) werd vergoed totdat ik er zelf mee stopte.

Nu heb ik weer een paar behoorlijke rekeningen liggen die ik deze week op ga sturen, in totaal 600 euro. Ik ben heeeel benieuwd.....


Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:07

Nou ja, zoals je ook hebt kunnen lezen kan Amev ook wel goed werken. Ik heb toevallig van de week (nou ja, niet toevallig natuurlijk) een vriendelijke brief gekregen dat mn paard, door het bereiken van de zeer respectabele (mooie term) van 20 jaar, anders verzekerd gaat worden.

Ik ga haar er zowieso uit halen, maar dat horen ze vanzelf Haha!'
Ik zie het nut van een dood'/ongevallen verzekering voor een 20jarige niet zo...

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:06

Citaat:
Ik zie het nut van een dood'/ongevallen verzekering voor een 20jarige niet zo...



Weet je wat het is, je betaald % premie van het verzekerde bedrag, als je al die kosten gedurende jaren bij elkaar optelt wanneer je "geen" aanspraak op je verzekering hoeft te doen etc..is het een behoorlijk bedrag.

Haha!

Piet321
Berichten: 23
Geregistreerd: 10-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:20

Ach, het is met schadeverzekeringen eigenlijk altijd zo:

Geen schades (en dus niks afgewezen): iedereen blij.

Een (gedekte!) schade: uitkering: klant tevreden.

Een (ongedekte/twijfelachtige) schade: geen (of lage) uitkering: klant moppert.

Zolang er geen schades zijn is iedereen altijd heel tevreden over zijn maatschappij. De voorwaarden worden er pas bij gepakt en gelezen als een schade afgewezen wordt of als er naar de mening van de schadelijder te weinig uitgekeerd wordt. Dat zie je ook heel mooi terug in dit topic.
Je kunt natuurlijk altijd uitleg vragen over een uitkering (of afwijzing daarvan). Kwaad worden aan de telefoon werkt meestal averechts. Het is heel normaal dat je de voorwaarden niet altijd snapt. Die zijn ook zo opgesteld dat ze juridisch zo waterdicht mogelijk zijn, juist om twijfel over de uitleg te voorkomen.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-04 21:00

Wat ik met Amev heb opgemerkt, is dat ze in mijn geval juist niet zuiver met hun uitleg zijn geweest! Scheve mond

- brieven die zogenaamde verzonden waren...
- niet duidelijk weten waarom eerder facturen afgewezen waren
- steeds verschillende redenen geven... Scheve mond
- en dan vooral zich achter artikel 1.3 schuilen, terwijl ik wel gedekt ben. Dus komt het heeel vaag over (soort kastje naar muur verhaaltje!).
De specifieke voorwaarden kan ik niet terugvinden op hun website, die waren beschrijvingen wat werd aan mij telefonisch doorgegeven Verward
Alleen de algemeen voorwaarden wat ik thuis ook heb, zie ik op hun website weergegeven. Scheve mond

Nu vindt ik dat ik deze week voldoende tijd hebt gegeven voor een reactie van hun, maar voorlopig hoor ik steeds niets... >;)
Morgen ga ik ze wel bellen Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:19

ik heb mn geld nogsteeds niet, is nu 6 dagen nadat ze hebben laten weten t geld over te zullen maken

of ze kunne die paar duizend euro ff niet missen, als ik hoor hoeveel paarden er de laatste tijd zijn afgekeurd in utrecht, en die dus moeten wordne uitbetaald door Amev....

achja ik wacht deze week nog af en anders ga ik maandag bellen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-04 21:28

Renske20 schreef:
of ze kunne die paar duizend euro ff niet missen, als ik hoor hoeveel paarden er de laatste tijd zijn afgekeurd in utrecht, en die dus moeten wordne uitbetaald door Amev....


Ohhhhh... vandaar dat ze zeiden tegen mij dat het allemaal te duur worden als paardenverzekeraar Lips are sealed

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

marante
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:27

ik ben ik het niet helemaal eens, met de verhalen die hier geschreven worden. mijn paard is 2 jaar terug geopereerd. dat heeft misschien wel 8000 euro (achtduizend) gekost, en ik heb niet eens een rekening gezien, en heb het dus ook niet voor hoeven schieten. Alles is keurig afgehandeld.
Mijn nieuwe paard heb ik dus ook weer verzekerd bij hun en nooit geen problemen.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 08:11

marante schreef:
ik ben ik het niet helemaal eens, met de verhalen die hier geschreven worden. mijn paard is 2 jaar terug geopereerd. dat heeft misschien wel 8000 euro (achtduizend) gekost, en ik heb niet eens een rekening gezien, en heb het dus ook niet voor hoeven schieten. Alles is keurig afgehandeld.
Mijn nieuwe paard heb ik dus ook weer verzekerd bij hun en nooit geen problemen.


Sorry hoor,maar lees jij de polissen maar eens goed door voor je een oordeel geeft over wat er hier allemaal gezegt wordt! Stoom uit je oren
Bij ziekte kosten ben je verzekerd voor vijfduizend euro,alles wat daar over heen komt mag je zelf betalen!
Het lijkt mij sterk dat ze jou 8000 euro uit gaan keren!
Heel veel sucses met je paardje en je verzekering!
Sorry, dat ik zo uit de bocht kom hoor,maar dit is dus echt grote onzin wat je hier verkondigt! Ziek

LDRD

Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:04

Piet321 schreef:
Ach, het is met schadeverzekeringen eigenlijk altijd zo:

Geen schades (en dus niks afgewezen): iedereen blij.

Een (gedekte!) schade: uitkering: klant tevreden.

Een (ongedekte/twijfelachtige) schade: geen (of lage) uitkering: klant moppert.

Zolang er geen schades zijn is iedereen altijd heel tevreden over zijn maatschappij. De voorwaarden worden er pas bij gepakt en gelezen als een schade afgewezen wordt of als er naar de mening van de schadelijder te weinig uitgekeerd wordt. Dat zie je ook heel mooi terug in dit topic.
Je kunt natuurlijk altijd uitleg vragen over een uitkering (of afwijzing daarvan). Kwaad worden aan de telefoon werkt meestal averechts. Het is heel normaal dat je de voorwaarden niet altijd snapt. Die zijn ook zo opgesteld dat ze juridisch zo waterdicht mogelijk zijn, juist om twijfel over de uitleg te voorkomen.


Helemaal eens.
En gelukkig dat hier in dit topic kennelijk nog nooit iemand heeft geprobeerd om de verzekeraar net iets meer te laten betalen dan waar hij of zij recht op heeft Cool Schijnheilig Bloos! Clown

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-04 13:36

Renske20 schreef:
ik heb mn geld nogsteeds niet, is nu 6 dagen nadat ze hebben laten weten t geld over te zullen maken

achja ik wacht deze week nog af en anders ga ik maandag bellen


Ik heb Amev net gebeld... ze zitten met mensen tekort, want sommige zijn ziek.

Ik kreeg te horen... "Ze zouden zo snel mogelijk wat overmaken" Verward Bloos!
Wat zal dat mooi wezen, maar ik denk dat het eerder een standaard antwoord is.... Scheve mond

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:37

ja ik wacht ook nog op mn geld, wil dit weekend autootje kopen, en had dat van dat geld willen doen, nu moet ik zorgen dat t geld van mn spaarrekening zsm op mn lopende rekening staat, terwijl dacht dat als ik de 10e een brief krijg van amev, dat ik dan deze week mn geld wel zou hebben....

maarja, dat ik het krijg vind ik al heel wat!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:43

Nog steeds zo'n gedoe met dat AMEV :@

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-04 15:56

Renske20 schreef:
ja ik wacht ook nog op mn geld, wil dit weekend autootje kopen, en had dat van dat geld willen doen, nu moet ik zorgen dat t geld van mn spaarrekening zsm op mn lopende rekening staat, terwijl dacht dat als ik de 10e een brief krijg van amev, dat ik dan deze week mn geld wel zou hebben....

maarja, dat ik het krijg vind ik al heel wat!


Nu ik ben benieuwd of je het geld dit jaar krijg uitbetaald of wordt het volgende jaar... Ach gut

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:40

Ik haal alles bij de Hippo, en ben er ook tevreden over.
Nooit problemen daar gehad!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-04 17:22

IloveShets schreef:
Ik haal alles bij de Hippo, en ben er ook tevreden over.
Nooit problemen daar gehad!


Hippo = Amev Knipoog

Mijn paard was eerst verzekerd bij Hippo totdat ze ging fuseren met Amev Scheve mond

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

marante
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:56

Ze hebben bij mij echt alles vergoed.
Dus hoe of wat verder weet ik niet.
De rekeningen waren wel gesplitst dus misschien daardoor dat het wel vergoed werd.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:02

marante schreef:
Ze hebben bij mij echt alles vergoed.
Dus hoe of wat verder weet ik niet.
De rekeningen waren wel gesplitst dus misschien daardoor dat het wel vergoed werd.


Waarschijnlijk is dat over meerdere verzekeringsjaren gegaan!
Per jaar keren ze nl niet meer uit dan 5.000 euro!

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:19

IloveShets schreef:
Ik haal alles bij de Hippo, en ben er ook tevreden over.
Nooit problemen daar gehad!


Nergens om hoor, maar volgens mij heb jij het over een winkel en niet over een verzekeringsmaatschappij.

Ik was eerst bij Hippo verzekerd, nu dus Amev Hippo en heb tot nog toe geen problemen met uitkeren van ziekteschades gehad. Volgens mij hangt de hoogte van het uit te keren bedrag per jaar af van de hoogte van je verzekerde bedrag.
Sinds afgelopen augustus zijn bij mij de voorwaarden veranderd, nu heb ik 25% eigen risico per "ziekte", vorig jaar werd nog 100% vergoed, maar ik heb daar ruim van te voren bericht over gehad. Ik snap dat ook best wel, ik heb nu al twee jaar achter elkaar dat ik het bedrag dat ik betaal er al ruimschoots uit heb en dat zullen er wel meer zijn.....

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:59

lundi schreef:
Waarschijnlijk is dat over meerdere verzekeringsjaren gegaan!
Per jaar keren ze nl niet meer uit dan 5.000 euro!


Net even gekeken, je hebt gelijk lundi. 8000 euro in 1 jaar uitkeren kan niet voorkomen. Je kan je wel verzekeren voor 8000 euro of meer en meer, maar ze keren per jaar niet meer uit dan ommenabij 5000 euro, even nakijken in mijn papieren hoor..........ef8-en..........

klopt :

_de maximale schadevergoeding per verzekeringsjaar bedraagt 75% van de verzekerde waarde van het dier en nooit meer dan € 5000

en ik zit dus niet bij amev maar bij interpolis, maar hier zitten maatschappijen wel op 1 lijn.

===dank je wel voor je grote enthousiasme===

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-04 20:20

Nou het gaat wat worden voor Amev...

Vandaag moest de veearts bij mijn merrie komen wegens een koliek aanval! Ach gut

Dus met weekend tarief, verwacht ik een aardig rekening weer....

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-04 20:23

Jet schreef:
ik heb nu al twee jaar achter elkaar dat ik het bedrag dat ik betaal er al ruimschoots uit heb en dat zullen er wel meer zijn.....



Ik heb al lang niet het bedrag uit dat ik keurig netjes betaal aan Amev sinds ik mijn merrie heb Boos!

Sja, ze zeiden dat het paardenverzekering te duur werd voor hun.... Scheve mond

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:45

Wat mij op valt in de Paard en Sport en in het blad Bit,dat er in de advertentie alleen Hippo staat en geen Amev/Hippo meer!
Hippo paardenverzekering!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:26

Lydiia schreef:
Wat raar zeg!

Ik heb tot nu toe alles zonder problemen volgens de regels vergoed gekregen!

Laat je niet kisten, ze moeten jou ook gewoon uitkeren!



Ik heb ook nog nooit problemen gehad en ik stuur regelmatig wat op!!
(vorige winter elke week veearts en nu deze maanden weer vaak voor foto's, onderzoeken ect ect)

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-04 17:50

Renske20 schreef:
achja ik wacht deze week nog af en anders ga ik maandag bellen


Heb je ze al gebeld?

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miekie74 en 43 bezoekers