wat vinden jullie van een bont paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 13:15

die hengsten zijn idd wel mooi,
ik houd ook van een donker hoofd ja en dat heeft bon ook emt een mooie bles.
bonanza heefte r ook nog 4 witte benen bij.
en ja verkijkt je er idd op en ik hoop de jury's ook Haha!
bonanza heeft hele mooie benen (slank) en een mooi hoofdje emt veel uitstraling, alleen het enigste nadeel is dat ze al ongeveer 5 maanden drachtig is en je ziet het wel.

bonanza heeft ook wat stekelhaar in 1 vlek, dat vind ik dan ook minder mooi maar ik ga ook voor het karakter en hoe ze rijd.

ik ben dus helemaal gek op bonanza!

ik vind collin wel mooi getekend ja maar ik houd zoals ik al zei enit van zoveel wit.
zaterdag word trouwens de computer gemaakt waar mijn foto's op staan en dan komen de foto's van de clubkampioenschappen, vandaag en woensdag erop te staan!

ben dan benieuwd op jullie reacties, hihi!!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 16:59

Vossen, witten en bonten wilde ik nooooooooooit hebben, dus ik heb in totaal vier vossen gehad, waarvan er nu nog twee zijn, drie appaloosa's, een sjabrakbonte, heel erg bont dus, een panterbonte, heel veel wit, en een few-spot, nog meer wit.
En nu heb ik, jawel, een bonte tinker.
Zeg nooit nooit Haha! . Het allermooiste vind ik toch wel de zwart/bonte die overwegend zwart zijn zoals die ene paint op de foto in dit topic.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 21:19

ja, ik vond ze eerst ook neit mooi tot ik Bonanza leerde kennen Lovers
we are in real love!!!
en als je haar ziet raak je op slag in een trance, haha:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sorry ben weer begz, haha

maarja, ik vind ze nu dus wel mooi!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:28

bont is gaaf. overwegend zwart vind ik mooier dan eentje met heel veel wit. maar het moet bij het paard staan. sommige paarden zouden nog mooier zijn als ze bont zouden zijn, sommige bonte paarden zouden mooier zijn als ze juist niet bont waren.

maar smaken verschillen (godzijdank)

stef -> my merry monarch is idd een Kwijl beest hoor!! wauw

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 11:01

grom. inmiddels de 3e x dat ik een reactie ga plaatsten, aangezien hij steeds weer kwijt is...

My Merry Monarch en Monarchs Khemotion zijn geen paints, zoals jolande zei.
Het zijn Pintabians (soort van bonte arabieren dus) iets van 99, nog wat % arabier

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 12:06

Ik ben helemaal verslaafd aan bonte paarden (vooral tinkers) Ik vind tinkers met meer wit meestal iets mooier. Maar smaken verschillen gelukkig.

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 13:52

hoi, hoi

Ik zou zelf nooit een bont paard komen, omdat het mij niet trek. Maar ik kraak niet iedereen af die er wel een heb want ik waardeer iedereen ze keuze.
groetjes
franny Lovers

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 15:51

Ik hou niet van bonte paarden. Shetlanders, tinkers, IJslanders enzo gaat nog wel. Maar die bonte KWPNers, Arabieren, NRPSers en andere rijtypische bonte paarden vind ik niks.

Sommige (lees heeeeeel duidelijk sommige) paarden gaan nog wel, maar dan moeten ze wel mooi front, goede bewegingen en vooral uitstraling hebben, en zeker geen wit hoofd.

Nee, geef mij eigenlijk maar zwart, met kolletje en 4 witte benen. ( De merrie waar ik op rij is donkerbruin, met heel weinig witte haren op het hoofd. Vind ik ook wel leuk)

maar eigenlijk heeft een goed paard geen kleur.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:48

stef schreef:


En zijn zoon, Monarchs Khemotion!!! Kwijl
[img]
http://pionet.net/~pintabia/images/moesta.jpg[/img]



Deze lijkt ontzettend veel op dat bonte ding wat ik nu heb *LOL* Weinig wit en veel zwart. Op zich ben ik niet helemaal weg van bonte paarden als ze teveel wit hebben. Het ligt er gewoon een beetje aan hoe ze getekend zijn.
groetjes.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:54

tja ik vind bont oooooooerlelijk Haha! nee hoor. nina is natuurlijk ook bont en ik vind (bijna) alle bonten mooi. wat ik bij nina jammer vind is dat ze aan de ene kant wat veel wit heeft. haar veulen wat ze heeft gehad was wel perfect bont. naast vosbont en palominobont is zwartbont ook heeeeel mooi.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:04

Ik hou helemaal niet van bont en van vossen, zeker niet als ze veel wit hebben. Dat wilde ik ook echt niet hebben!
Maar mijn vorige pony was wel een stekelharige (rood)vos, met 4 witte benen en een vlek onder zijn buik...Haha! Ik was gewoon helemaal weg van hem en op kleur kun je nou eenmaal niet rijden Haha!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:54

Ik vind het niet lelijk, maar bij shetlanders en tinkers staat het toch wel het best. *LOL*
Alleen de meeste jury's kijken er anders tegen aan. Verdrietig
Net als bij friezen of appaloosa's.

Gr. Hiske Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 15:05

Ik houdt niet van bont, waarom weet ik niet. Tinkers vind ik niet mooi, ik snap niet zo wat veel mensen er in zien.
2 uitzonderingen; Beaugino en Avanti (en Nina van Lonneke) Kwijl Avanti is vosbont, ik geloof voor 3 kwart arabier. Hij lijkt qua bouw veel op Nina vind ik!! alleen iets donkerdere vlekken.
Beaugino is ook gewoon heel erg mooi, vooral door zijn bouw! die is bruin bont, met zwarte manen en staart dus. heeeel stoer!

voor de rest vind ik er niet veel aan, behalve bonte shetlanders!! dioe zijn Lovers

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 15:35

ik vind Nina van lon ook SUPER mooi, Bonanza is gewoonweg geweldig, dr innelrijke heb ik het over.
Maar nu nog ff een vraag: ze is heel mooi platenbont, maar papier zit er niet tussen, in het begin d8 ik dat ze eenw elshje ofsu zou zijn, maar nu heb ik tog meer het gevoel dat ze een quater of zoiets dergelijks is.
Gewoon aan het rijden, ze is zo ongelovelijk anders als de andere ponies waar ik op heb gereden.
Jullie kunnen nu natuurlijk enit aan dr uiterlijk zienw a het is (dnek ik niet)
maar iemand een gokje wagen?