Bijrijder van manegepony worden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Bijrijder van manegepony worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 16:40

Vandaag was ik even op de manege om Pjelk los te laten toen Robby (een klein Welsh achtig ruintje die erg gemeen kan bokken) zich weer ernstig misdroeg in de les. Hij had zijn ruiter er toen hij heel rustig stapte afgegooid door ineens heel gemeen met zijn hoofd tussen zijn voorbenen af te bokken. Hij had een kwartier door de bak geraced en toen was de instructrice op hem geklommen. Toen kwam ik en vroegen ze of ik wel op hem wilde. Vond ik wel goed want ik vind hem wel leuk en bij mij doet hij normaal nooit wat. Vandaag ging hij echter wel bokken maar ik kon alles uitzitten.
Waar het nu evhter om gaat is dat de rij-instructrice mij vroeg of ik hem wel vaker wil berijden (liefst iedere dag) zodat hij wat makkelijker in de lessen is. Ik vind hem wel leuk en mijn eerste idee was dus: jah, leuk! maar dan wel alleen op de dagen dat ik vrij ben dus in het weekend en dinsdag. Maar nu twijfel ik toch. Ik heb Pjelk en Beau ook en twee vind ik eigenlijk wel zat. Drie is wel errug veel. Wat nu? Eens proberen of ik tijd genoeg heb of gelijk maar nee zeggen? Robby loopt op zich wel leuk, heel netjes aan de teugel enzo en daarom trekt het me ook weer wel.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:47

Op zch wel heel leuk natuurlijk...

Maar vraag me wel altijd af wat de manege hiermee opschiet, op het moment dat iemand hem gaat bijrijden is hij achteraf natuurlijk moe zodat hij rustiger is tijdens de manegeles.
Maar deze methode werkt natuurlijk maar een poosje want naarmate hij meer loopt krijgt hij ook een betere conditie dus na verloop van tijd gaat zal hij ook tijdens de les energie genoeg hebben om weer kattekwaad uit te halen.

Als een pony zich zo gedraagd vraag ik me altijd af of ze wel geschikt zijn voor een manege, ieder pony is wel eens ondeugend maar diegene die blijven klooien kan je er gewoon niet bijhebben.

Jij hebt niet zovaal aan deze opmerking maar wou het toch even kwijt. Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:48

Ik zou gewoon open kaart spelen en kijken of het te combineren is.

Ik heb ongeveer een soortgelijke situatie: heb een verzorg-Haflinger voor 4x in de week een kreeg een aanbieding om een KWPN-er recreatief te berijden. Ik heb gezegd dat ik echt maar 1x in de week kan en dat ik voorlopig moet kijken of het te combineren is maar dat ik het wel wil proberen en daar zijn ze hartstikke blij mee.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-01 16:53

Ik ben het wel met je eens. Ik zelf zet ook mijn vraagtekens wel bij deze pony want hij is niet zomaar soms ondeugend maar gewoon heel onvoorspelbaar. Hij heeft al menig goedrijdend persooin van zijn rug gekregen en een meisje had haar vinder gebroken na een val van hem en een ander een bloeding in haar arm. Het is best wrel een ettertje. Hij weet altijd precies wie er op zijn rug zit. Weet hij wie hij voor zich heeft dan kan hij best leuk lopen maar owee als iemand hem niet goed aan kan. Dan gaat hij echt een partij lopen klieren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, dierenfan, J30d, JudithO, Knuffeldier, Larislaatje, robbie88, Saaams, Titsia, XladyX en 62 bezoekers